Na Phillip Islandu se skončily testy WorldSBK: Nejrychlejším Toprak s BMW
- Publikovno: 20.2.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Z důvodů opoždění dodávky pneumatik se dnes konaly na Phillip Islandu obě Session «premier class». A nejlepším jezdcem testování byla nová posila BMW Toprak Razgatlioglu časem 1:28,511 o pouhých 74/1000 před Rookiem Nicolo Bulegou (Ducati) a Andreou Locatellim na Yamaze.
Nový asfaltový povrch na okruhu «Phillip Island Circuit» nabízí hodně gripu, takže už v první části testování se jezdilo hodně rychle. Mistr světa kubatury Supersport Nicolo Bulega byl v první části testování nejrychlejším před comeback slavícím Iannonem a Toprakem.
Pro týmy je nešťastné, že čas k testování je komprimován do pouhého jednoho dne. Týmy tak mají k dispozici mezi Session 1 a 2 pouze půl hodiny čas k „přestavění“ motocyklu a k analýze nasbíraných dat, neboť se testovalo od 9.10 do 13.10 hod. a od 13.40 do 17.40 hod. místního času.
Při testu nového asfaltu okruhu Phillip Island (byl položen v prosinci 2023) byl začátkem února trojnásobný šampion ASBK | Australian Superbike Championship Troy Herfoss (Ducati) o sekundu rychlejší, než byl do té doby jeho nejlepší čas.
Otázkou ale zůstává, zda pneumatiky vydrží celou závodní vzdálenost, nebo zda bude povinně zavedena výměna pneumatik «Boxenstopp», tedy závod «Flag-to-Flag».
O první přestávku se postaral Garrett Gerloff z BMW-Team Bonovo, jehož motocykl M1000RR „pokropil“ trať unikajícím olejem. Po havárii Ikera Lecuony a jeho zranění levého ramene se pro něho testování a možná i účast v premiéře letošního šampionátu, skončily. Několik jezdců havarovalo: Michael van der Mark (T2), Iker Lecuona (T11), Bulega (T4), Rea (T11) a také Iannone (T4).
V první části dnešního testování «premier class» bylo po 4 hodinách následující pořadí:
1. Nicolo Bulega (I), Ducati, 1:28,890 min;
2. Andrea Iannone (I), Ducati, +0,111 sec;
3. Toprak Razgatlioglu (TR), BMW, +0,220;
4. Andrea Locatelli (I), Yamaha, +0,300;
5. Alvaro Bautista (E), Ducati, +0,580;
6. Sam Lowes (GB), Ducati, +0,704;
7. Scott Redding (GB), BMW, +0,862;
8. Alex Lowes (GB), Kawasaki, +0,899;
9. Michael van der Mark (NL), BMW, +0,943;
10. Michael Rinaldi (I), Ducati, +1,041;
11. Danilo Petrucci (I), Ducati, +1,060;
12. Jonathan Rea (GB), Yamaha, +1,098;
13. Axel Bassani (I), Kawasaki, +1,136;
14. Dominique Aegerter (CH), Yamaha, +1,210;
15. Remy Gardner (AUS), Yamaha, +1,236;
16. Xavier Vierge (E), Honda, +1,480;
17. Garrett Gerloff (USA), BMW, +1,491;
18. Iker Lecuona (E), Honda, +1,578;
19. Philipp Öttl (D), Yamaha, +2,059;
20. Tito Rabat (E), Kawasaki, +2,199;
21. Tarran Mackenzie (GB), Honda, +2,729;
22. Bradley Ray (GB), Yamaha, +2,785;
23. Adam Norrodin (MAL), Honda, +3,702.
Před druhou Session od 13.40 do 17.40 hod. byly přední týmy oficiálně požádány, aby zařadily «Long-runs» a v praxi se ukázalo, jakou životnost mají jednotné pneumatiky Pirelli.
Až do posledních 90 minut testu zlepšili pouze 4 jezdci z 23 své dopolední časy. Když zbývalo do konce testování 78 min, tak Top-7 dělilo pouhých 0,111 sec!
Dvanáct minut před koncem zajel absolutně nejrychlejší čas dosažený s motocyklem Superbike tovární pilot Yamahy Andrea Locatelli 1:28,835 min!
Potom dokázal kontrovat Bulega za 1:28,669 min a pak za 1:28,585 min. Ve svém posledním letmém kole se katapultoval do čela Razgatlioglu s výkonem 1:28,511 min a překonal tak Pole-Rekord o neuvěřitelných 0,719 sec. Jezdci měli dnes k dispozici pneumatiky SC0 a SC1 - tedy žádné měkké SCX nebo Qualifyer!
Druhý skončil Bulega, třetí Locatelli a čtvrtý Iannone. Mistr světa Alvaro Bautista (7.) dnes dle mínění odborníků hrál se soupeři poker a neodkryl vůbec své karty. Nováček u Yamahy Jonathan Rea měl dopoledne hodně bolestivý pád a způsobil si pohmožděniny na koleni.
MS-Superbike 2024: Časy Phillip-Island-Test, 20. února
1. Toprak Razgatlioglu (TR) BMW 1:28,511 min
2. Nicolo Bulega (I) Ducati 1:28,585 + 0,074 sec
3. Andrea Locatelli (I) Yamaha 1:28,835 + 0,324
4. Andrea Iannone (I) Ducati 1:29,001 + 0,490
5. Alex Lowes (GB) Kawasaki 1:29,211 + 0,700
6. Michael Rinaldi (I) Ducati 1:29,213 + 0,702
7. Alvaro Bautista (E) Ducati 1:29,278 + 0,767
8. Scott Redding (GB) BMW 1:29,370 + 0,859
9. Remy Gardner (AUS) Yamaha 1:29,399 + 0,888
10. Axel Bassani (I) Kawasaki 1:29,406 + 0,895
11. Sam Lowes (GB) Ducati 1:29,432 + 0,921
12. Danilo Petrucci (I) Ducati 1:29,468 + 0,957
13. Dominique Aegerter (CH) Yamaha 1:29,648 + 1,137
14. Michael vd Mark (NL) BMW 1:29,716 + 1,205
15. Jonathan Rea (GB) Yamaha 1:29,966 + 1,455
16. Xavi Vierge (E) Honda 1:29,977 + 1,466
17. Philipp Öttl (D) Yamaha 1:29,986 + 1,475
18. Garrett Gerloff (USA) BMW 1:30,381 + 1,870
19. Iker Lecuona (E) Honda 1:30,468 + 1,957
20. Bradley Ray (GB) Yamaha 1:30,559 + 2,048
21. Tito Rabat (E) Kawasaki 1:31,029 + 2,518
22. Tarran Mackenzie (GB) Honda 1:31,580 + 3,069
23. Adam Norrodin (MAL) Honda 1:32,088 + 3,577
- Přidat komentář 3
- Publikováno: 20.2.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 17.12. - Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí
- 27.11. - Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati
- 27.11. - Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně
- 26.11. - Testy WSBK a WSSP v Jerezu
- 23.11. - Zajímavá čísla WorldSBK 2024