Návrat Eugene Lavertyho do WorldSBK?

Kawasaki dostala ex-mistra světa Toma Sykese pod tlak, aby konečně podepsal dvouletou smlouvu. Deadline byl minulý pátek, jinak by dostal šanci Eugene Laverty.

od závodu v Thajsku - začátek března - měl Tom Sykes od Kawasaki předloženou smlouvu o jejím prodloužení na další 2 roky.

Když Jonathan Rea 12. května jako první ze špičkových pilotů MS-Superbike podepsal novou smlouvu do konce roku 2018, tak se všichni ptal, na co vlastně Sykes čeká. Ale britský mistr světa z roku 2013 hrál vysoký poker. Šlo samozřejmě nejen o peníze, ale také o jeho vliv v továrním týmu a také o to, kterým směrem bude dále probíhat vývoj motocyklu.

Není vůbec žádným tajemstvím, že vzájemné vztahy mezi mistrem světa Reou a třetím jezdcem WorldSBK 2015 nejsou ideální, několikrát se verbálně utkali v médiích, prostě něco podobného jako mistr světa Jorge Lorenzo a vicemistr Valentino Rossi, i když samozřejmě na jiné úrovni.

Ale Kawasaki pomalu docházela trpělivost, při Grand Prix v Barceloně - první víkend v červnu - vedla jednání s Eugene Lavertym a okamžitě se shodli. Severní Ir byl připraven, své dosavadní angažmá v MotoGP neprodloužit - Laverty závodí dva roky v týmu Aspar - pokud by mohl závodit na nejlepším současném motocyklu v kubatuře Superbike.

Kawasaki ale viděla obnovení smlouvy se Sykesem jako prioritu, když 30letý Brit nedokončil mistrovství světa od roku 2012 hůř než v Top-3, navíc v sezóně 2013 získal pro Kawasaki první titul mistra světa v MS-Superbike po dlouhých 20 letech. Ve 160 závodech s tímto motocyklem získal 75 pódiových umístění, vyhrál 30 závodů, 36x se stal vítězem Superpole a 30x zajel nejrychlejší kolo v závodě.

A tak dostal Sykes od Kawasaki deadline - minulý pátek. Když ale přijel Brit ve středu do paddocku, nechtěl nic podepsat a chtěl se opět setkat s vedením týmu. Toto setkání se konalo ve čtvrtek, ale místo podepsání nové smlouvy (prodloužené), bylo vše odloženo až na pondělí. Sykes se chtěl koncentrovat na závody a vyhnout se médiím na otázky, co se týká nové smlouvy.

Když tedy přijel do Misana Eugene Laverty, tak už bylo vše jasné. Sykes zůstává u Kawasaki a Severnímu Irovi zůstaly na rozmyšlení ještě další dvě možnosti ve WorldSBK. Zájem má o vicemistra světa WorldSBK 2013 a o 13násobného vítěze jak tovární tým Ducati, tak také Milwaukee BMW.

A pro Lavertyho je jasné jedno. Pokud tým Aspar-MotoGP nebude mít na rok 2017 žádný konkurenceschopný motocykl, s kterým bude moci Laverty pravidelně dojíždět v Top-10, tak je jeho comeback do šampionátu WorldSBK určitě zajímavý. Ostatně říci ne továrnímu týmu Ducati je blbost.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama