Německý tým Bonovo chce v šampionátu pokračovat - s Ducati!

Bomba explodovala v pondělí po víkendu v Misanu (17. června) . „Čtyřleté dobrodružství německého týmu v mistrovství světa superbiků skončí na konci roku,“ uvedl tehdy Bonovo v tiskové zprávě. V zákulisí se nyní dělá spousta práce, abychom týmu Bonovo viděli i nadále v mistrovství světa superbiků.

Jelikož ani v pátém roce není Honda s modelem CBR1000RR-R zdaleka konkurenceschopná a jako zákaznický tým Kawasaki a Yamahy není rovněž co získat, tak zbývá jediné řešení: Přechod k Ducati! Výrobce z Borgo Panigale dodává soukromým týmům materiál, který se blíží materiálu továrnímu a je také výkonný.

Šéf týmu Bonovo Michael Galinski pro worldsbk.com v Donington Parku potvrdil:'' „Mluvili jsme s Ducati. Není jisté, že pojedeme na Ducati, ale nevypadá to špatně a poskytovaný balíček je dobrý.

A spolehlivý zdroj od Ducati potvrdil: Tým již objednal závodní motory pro rok 2025. Bylo to nutné, protože továrna musí dodržovat přísný výrobní plán, aby bylo vše připraveno na zimní testy začínající v listopadu. Pokud se Ducati bude držet zavedeného časového plánu z minulých let, tak musí být motocykly objednány do konce srpna.

Galinski uvedl, že už naplánoval i piloty a chtěl, aby jeho balíček byl pohromadě do Portimaoa (9.-11. srpna). Není ale jasné vůbec, kdo by měl pilotovat Panigale V4R.

Současný týmový jezdec Scott Redding samozřejmě nyní hodně zapůsobil svými dvěma čtvrtými místy a první řadou startovního roštu v Doningtonu. Tento 31letý jezdec má také dvouleté zkušenosti s Ducati. V letech 2020 a 2021 jezdil za jejich tovární tým Aruba a připsal si dvanáct vítězství, 37 umístění na stupních vítězů a získal v těchto dvou sezónách 2. a 3. místo v mistrovství světa celkově

Je ale také možné, že Bonovo bude preferovat původní myšlenku, která existovala, když Jonas Folger vstoupil do mistrovství světa v roce 2021. Röder v té době chtěl německý tým s německým výrobcem a německým jezdcem. Taková kombinace by byla atraktivní i s partnerskou Ducati.

V současné době mají na toto místo nárok pouze dva Němci: Philipp Öttl (28), který třetím rokem závodí v mistrovství světa superbiků a má 24 výsledků v Top-10 na Ducati. Dokončil mistrovství světa supersportů v letech 2020 a 2021 s Kawasaki celkově na 3. a 5. místě a dosáhl celkem jedenácti umístění na stupních vítězů.

Druhým kandidátem by mohl být Marcel Schrötter, který loni na MV Agustě skončil třetí v mistrovství světa supersportů a obsadil sedm pódiových umístění. Jednatřicetiletý závodník je aktuálně čtvrtý v mistrovství světa a v prvních deseti závodech roku stál čtyřikrát na stupních vítězů.

Jedno je jisté: Tím, že by tým Michaela Galinskeho zůstal i nadále v šampionátu WorldSBK by se startovní rošt nezmenšil, navíc by stále byla platná idea návratu tohoto šampionátu na některý německý okruh.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama