Persona non grata: Marco Melandri

U Aprilie, BMW, Ducati a Yamahy narazil Marco Melandri pouze na zavřené dveře továren, když se zajímal o job do WorldSBK 2017. 33letý Ital si totiž v nedávné minulosti dovoloval příliš mnoho a zbyla po něm v hodně případech pouze „spálená země“.

Nikdo nepochybuje o tom, že je Marco Melandri neuvěřitelně dobrým jezdcem, stal se nakonec jak v MotoGP, tak v WorldSBK vicemistrem světa, k tomu dokonce mistrem světa 250tek v roce 2002. Ovšem tomuto Italovi chybí ten správný tón v jednání se svými zaměstnavateli, jeho chování připomíná divu.

Ačkoliv vyhrál 22 závodů Grand-Prix a získal 49 pódiových umístění v WorldSBK, z toho 19x byl pro Yamahu, BMW a Aprilii odmávnut v cíli jako vítěz, tak je pro něho hodně těžké, najít po vyhazovu z továrního týmu Aprilia-MotoGP začátkem července 2015 nějaký job.

Dle aktuálního stavu má tento italský jezdec na rok 2017 jedinou reálnou šanci a sice v novém plánovaném týmu Manuela Puccettiho. Ital, který závodí v WorldSSP s Kenanem Sofuoglem a Randym Krummenacherem, chce na čele s Melandrim postavit tým do WolrdSBK, nejraději s Krummim (pokud si Švýcar sežene potřebné peníze - platí si své závodění i letos) jako s druhým pilotem.

Puccetti už má ve svých rukou potvrzení od Kawasaki na rok 2017, že obdrží stejné motocykly jako tovární týmy, pouze o zadní kývačky se musí postarat tento tým sám. Co se týká motoru a elektroniky, tak je ale pravděpodobné, že bude nejnovějšími updaty zásobován tým Puccetiho trochu se zpožděním.

Melandri se samozřejmě zajímal u Kawasaki, jaký závodní materiál Pucceti obdrží a musel skousnout hořké sousto, když se dozvěděl, že neobdrží identický materiál jako budou mít k dispozici Jonathan Rea a Tom Sykes. U Kawasaki se příchod Melandriho drží v patřičných hranicích, je totiž už dopředu jasné, že pilot z Ravenny se jistě postará o negativní nadpisy v médiích, pokud nebude s Kawasaki Ninja ZX-10R vyhrávat.

Puccetti ovšem potřebuje Melandriho, tedy hodně známé jméno, aby kalkulaci budgetu 2 miliony Euro, byl schopen dát vůbec dohromady.

Pro Melandriho není určitě Kawasaki Puccetti první volbou, ale všude jinde byl „odpálkován“. Nikdo s ním totiž nechce spolupracovat.

Dokonce ani ředitel továrního týmu Yamahy Andrea Dosoli, který je blízkým kamarádem Melandriho, a tým má italského sponzora jménem Pata, nedokáže toto jméno prosadit. Zákaz podepsat smlouvu s tímto Italem přišel přímo z Japonska. Yamaha chce příští sezónu závodit se stejnou dvojicí jako letos, tedy s Francouzem Sylvainem Guintolim a Angličanem Alexem Lowesem.

Melandri jednal v Misanu s Ducati a nabídl se dokonce, že bude závodit zdarma. Ovšem k více než k přátelskému rozhovoru o počasí a o aktuálním vývoji ve světě to prostě dál nedošlo. Přitom přítomni byli oba dva nejvyšší Top manažéři z továrny v Borgo Panigale Paolo Ciabatti a Gigi Dall’Igna.

U BMW a Aprilie zanechal Melandri vzhledem ke své minulosti pouze „spálenou zemi“, ostatně jak mně potvrdil vloni jeden z Top manažerů v MotoGP, Melandri se u Aprilie v Noale nedostane ani přes vrátnici.

Italská média sice v uplynulých dnech prezentovala „news“, že Melandri bude s BMW tajně spolupracovat na projektu MotoGP, ovšem to postrádalo jakoukoliv logiku a od samého začátku se ukázalo, že je to pouze novinářská kachna.

Tovární tým Kawasaki je obsazen, u Hondy má Nicky Hayden smlouvu i na rok 2017, o druhém jezdci se rozhodne mezi Michaelem van der Markem a Stefanem Bradlem. Zájem o Melandriho je u Japonců nulový!

U MV Agusty měl sice Melandri otevřené dveře, chtěli ho posadit už 2016 na druhý motocykl MV Agusta F4 RR vedle Leona Camiera, ale chyběl budget ve výši 400.000 Euro.

Mimochodem: Nebylo by žádným překvapením, kdyby tovární tým MV-Agusty koncem sezóny skončil z finančních důvodů. Rozhodnutí, ať už pozitivní, nebo negativní, padne do konce září.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama