Petr Najman závodil v propršeném Starém Městě
- Publikovno: 15.5.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Závody ve Starém Městě rozjely letošní sezónu MMČR na přírodních okruzích pod taktovkou Autoklubu ČR. Petr Najman potvrdil dobrou formu jak na suchu, tak na vodě. Trojice květnových road racingových závodů v řadě pro Petra Najmana pokračovala o uplynulém víkendu ve Starém Městě.
Po závodech IRRC v Hengelu ho nyní čekaly závody v mezinárodním mistrovství ČR na přírodních okruzích, které pořádal Autoklub ČR právě na jihu Moravy. Závodní víkend značně ovlivnilo počasí, kdy se více jezdilo na mokru než na suchu.
Petr Najman potvrdil dobrou formu za všech podmínek v obou svých třídách – Supermono a Supersport. V Supermonu si vyjel nejen pole position, ale také závod suverénně ovládl a vyhrál. V Supersportech získal druhé místo na startovním roštu, za což nakonec získal také trofej. V neděli totiž počasí závodům nepřálo a neustálý déšť a spousta vody na trati přiměla pořadatele a jury po konzultaci s jezdci poslední tři závody zrušit a vyhlásit výsledky dle sobotních kvalifikací.
Nyní všechny zveme na jubilejní 60. ročník legendárních závodů 300 zatáček Gustava Havla v Hořicích v Podkrkonoší, který se pojede tento víkend od 20. do 21. května 2023.
Petr Najman: „Do Starého Města jsme vyrazili na první letošní závody v českém mistráku pod Autoklubem ČR. Měli jsme to zároveň jako trénink před 300 zatáčkami, které se jedou tento víkend. V sobotu jsme začali s tréninky, ale v Supermonu se nám projevila technická závada na motoru, a tak jsme ho museli ještě ráno vyměnit. Do prvního tréninku se nám podařilo odstartovat, ale neměl jsem ohřáté pneumatiky, proto jsem najel jen povinný počet kol a až v posledním kole se snažil zajet rychlý čas. Nakonec jsem zajel nejrychlejší kolo a byl první, takže jsme byli spokojení. V Supersportech jsem jezdil na tréninkové motorce. V prvním tréninku jsme moc nevěděli, jak motorku nastavit a jaký zvolit převod, protože jsem tady dříve jezdil jen na Triumphu. I tak jsme skončili na druhém místě, což bylo dobré. Odpoledne nás čekaly druhé kvalifikační tréninky a v Supermonu se opět podařilo vyhrát. Na Supersportu jsme upravili nastavení, zlepšili čas a skončili zase druzí se ztrátou 1,3 s na Marka Červeného, ale s náskokem dvou vteřin na třetího, takže jsme byli spokojení.“
„Předpověď počasí na neděli nevypadala dobře, a tak jsme si chystali věci a nastavení na mokro i sucho. Bohužel se předpověď vyplnila a začalo pršet. Do startu závodu Supermon už pršelo a trať byla úplně mokrá. Po startu jsem byl druhý za Liborem Kamenickým, ale ke konci prvního kola se mi ho podařilo předjet a začít ujíždět. Nasadil jsem docela rychlé tempo, abych si udělal náskok. Pak už jsem věděl, že můžu zvolnit, protože trať byla dost mokrá a místy nebezpečná. Jde o běžné silnice používané v provozu a od kamionů tu byly vyjeté koleje a v kombinaci se silným deštěm tu bylo dost kaluží a nebezpečných přechodů, kde to hodně klouzalo. I přes to všechno se mi podařilo s náskokem 17 vteřin závod vyhrát, takže jsme byli spokojeni.“
„Před závodem třídy Supersport nás pustili na tři kola na trať. Byla to asi hodina a půl po dojetí závodu Supermono, ale déšť vůbec neustával, naopak sílil. Trať se za tu dobu hodně změnila, kaluže byly veliké, byla tam spousta vody, po najetí na přechod jsem se o metr sklouzl a trať byla v tuhle chvíli pro rychlé motorky opravdu nebezpečná. Dojeli jsme tato tři zaváděcí kola a na roštu jsme se Marek Červený, já a vlastně celé dvě první řady jezdců shodli na tom, že je to opravdu velice nebezpečné a že trať není v tomto dešti způsobilá k závodům. Po tomto rozhodnutí nás jezdců a jury byly závody Supersportů, Supertwinů a Superbiků zrušeny. Závody se vyhlašovaly ze sobotních kvalifikací, takže se o body nepřišlo. Zároveň je mi líto argumentů ostatních jezdců, kteří se bohužel nedostali na start závodu, ale myslím si, že ať už Marek Červený, já nebo další jezdci z šestek jsme natolik zkušení, že dokážeme poznat, kdy je míra rizika trati hraniční a je lepší, aby se nejelo. Mrzí mě, že nás považují za kluky, kteří si mají koupit šachy, ale bylo to opravdu nebezpečné. Pořád jde o přírodní trať a na bezpečnost musíme myslet především. Nyní už se těšíme na závody do Hořic, kam všechny zvu. Startovky jsou nabité skvělými jezdci a určitě to budou parádní závody.“
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.5.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 28.12. - Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu
- 27.12. - Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory!
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
Další z rubriky
- 11.12. - Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích
- 17.11. - Letošní Macau Motorcycle GP odřeknuta
- 16.11. - Macau GP: Pole Position získal Davey Todd
- 15.11. - GP Macau posunuta na neděli
- 9.11. - Už příští sobotu se koná Macau Motorcycle GP 2024
- 23.10. - Startovní listina Macau Motorcycle GP 2024