Pramac Racing v Moto2

V rámci spolupráce od roku 2025 bude Pramac Racing také řídit závodění v kubatuře Moto2 pro Yamahu. V plánu je předání týmu VR46 Mastercamp společnosti Pramac. Arbolino a Guevara budou novými piloty.

Mistr světa týmů MotoGP Pramac Racing je v mimořádné situaci. V každodenním podnikání je jednotka řízená Gino Borsoiem zapojena do tvrdého boje Světového poháru o titul v první třídě. Před dvěma závody v MotorLand Aragon dělilo lídra mistrovství světa Pecca Bagnaiu a hvězdu Pramacu Jorgeho Martina pouhých pět bodů.

Majitel Pramacu Paolo Campinoti je přitom již zaneprázdněn radikální reorganizací pro období po roce 2024. Klíčovým strategickým rozhodnutím je příští rok již nespolupracovat s vítěznou značkou Ducati, ale spíše s továrnou Yamaha.

Místo vicemistra světa Jorgeho Martina a Franca Morbidelliho budou motocykly Yamaha MotoGP řídit pod vlajkou Pramac dva veteráni Jack Miller a Miguel Oliveira - smlouvy ještě nejsou podepsány.

Větší obrázek spolupráce se nyní upevnil. V rámci nového partnerství Pramac Racing také převezme odpovědnost za tým Moto2 „VR46-Mastercamp“, který pracuje s rozpočtem Yamaha. I zde se, jak je slyšet z důvěryhodného zdroje, chystá kompletní restart.

Pokud bude filozofie pokračovat – nabídnout potenciálním kandidátům MotoGP odrazový můstek do prvotřídní třídy z pohledu Yamahy – cílem je zde kompletně projet boxy. Měli by se vyměnit řidiči, posádka i technika.

Tým, který bude v budoucnu řídit Pramac, bude v roce 2025 bojovat o korunu Moto2 se stroji Boscoscuro. Kromě stávajících struktur SpeedUP a MSi, stejně jako přeběhlého týmu z MarcVDS, by se Pramac stal čtvrtým týmem v paddocku s podvozkem Boscoscuro.

Dvě motorky se standardními motory Triumph budou samozřejmě řídit Tony Arbolino a Izan Guevara. Ital Arbolino, v současnosti jezdící pro MarcVDS, byl dříve u Pramacu považován za možného kandidáta MotoGP. Po rozhodnutí jít do projektu se zkušenými piloty se nyní Arbolino může propracovat do «premier class» prostřednictvím budoucího interního propagačního žebříčku společnosti Pramac.

Ayumu Sasaki, dříve smolný nováček v týmu Master Camp, a Jeremy Alcoba si budou muset hledat nový tým na sezónu 2025.

Kompletní restrukturalizace týmu pravděpodobně znamená i konec stávajícího technického týmu a týmového manažera Angela Nieta Juniora.

V tuto chvíli není jasné, jaký vliv bude mít ovládání Pramac Racing na spolupráci mezi Yamahou a Akademií Valentina Rossiho VR46 v Tavullii, která existuje od roku 2016. Jisté však je, že současná struktura s týmovým ředitelem Nietem a dvěma jezdci Kalexu Alcobou a Sasakim již v roce 2025 v této podobě nebude existovat.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama