Pre Moto3 2016: Honda nebo KTM?

Posledními testy skončila předsezonní příprava a jedno je celkem jisté, o titulu mistra světa 2016 se rozhodne mezi jezdci s motocykly Honda a KTM, zatímco piloti s biky Mahindra/Peugeot budou i letos tahat za kratší konec pověstného provázku.

Máme za sebou dva oficiální testy IRTA nejslabší objemové kubatury Moto3 a pokud se podíváme na jejich výsledky, tak dojdeme k jednoznačnému závěru. Po odchodu mistra světa Dannyho Kenta a vicemistra Miguela Oliveiry o kubaturu výš do Moto2, neexistuje žádný horký favorit pro novou sezónu.

Zatímco v Jerezu se Top-3 jezdců vešlo do necelé 0,1 sekundy v pořadí Fenati, Navarro a Bulega a ještě další dva - Antonelli a Brad Binder - měli ztrátu pouhých 0,1 až 0,2 sec., tak v Kataru už byly rozdíly větší a v Top-5 se objevili i další rychlí jezdci, jako například Livio Loi či Fabio Quartararo.

Dá se tedy říci, že do širšího okruhu favoritů patří jak jezdci s motocykly KTM RC 250 GP a zkušení Brad Binder a Romano Fenati, nebo teenageři této značky Fabio Quartararo a Nicolo Bulega, tak samozřejmě piloti sedlající japonské biky Honda NSF250RW, Niccolo Antonelli, Enea Bastianini a Jorge Navarro, možná i Livio Loi.

Prostě bude to souboj jezdců na rakouských motocyklech s těmi, kteří mají k dispozici japonské stroje.

Co se týká aktuálního žebříčku, tak Enea Bastianini (Honda) obsadil vloni celkově bronzovou příčku, Romano Fenati (KTM) byl čtvrtý a Niccolo Antonelli (Honda) pátý, když Top-6 uzavřel Brad Binder (KTM) a v Top-10 se 2015 ještě umístili Jorge Navarro (Honda) a Fabio Quartararo (letos s KTM).

Co se týká obou českých jezdců, tak do nové sezóny nastupují s úplně jinými ambicemi a s jinými výchozími pozicemi:

kornfeil1 kornfeil2 kornfeil3

Zkušený Jakub Kornfeil se jak v Jerezu, tak v Losailu, umístil vždy v Top-15, takže dle názoru našeho webu by měl nejen pravidelně bodovat, ale s novým motocyklem Honda NSF250RW (vloni startoval s KTM RC 250 GP) končit v Top-10 a pokud mu bude přát štěstí, tak atakovat v jednotlivých závodech i pódiová umístění, tak jak se mu to podařilo ve dvou závodech minulé sezóny, kdy skončil na „bedně“ jak v mokrém Silverstone, tak na suchu ve finálové Valencii.

hanika1 hanika2 hanika3

Karel Hanika to nebude mít letos vůbec jednoduché, ačkoliv si letošní motocykl Mahindra MGP3O pochvaluje co se týká pohodlnosti jízdy více než loňskou KTM. Ale bohužel, této značce „růže nekvetly“ ani při testu v Losailu, nejlepší jezdec s touto značkou Jorge Martin obsadil se ztrátou přes 1 sec. až P17 v přehledu časů po třech dnech testování a naopak mezi posledními deseti jezdci bylo celkem sedm pilotů s motocykly Mahindra/Peugeot. Hanikovi patřila v Losailu P26, když na lídra Antonelliho ztratil 1,827 sec. Dá se tedy bohužel konstatovat, že za normálních okolností bude každý získaný bod brněnského jezdce vlastně vítězstvím. I když bych se hrozně rád mýlil...!

Foto: Ajo Motorsport, Drive M7 SIC Racing, Platinum Bay Real Estate Racing



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama