Pre Moto3 2016: Honda nebo KTM?
- Publikovno: 16.3.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Posledními testy skončila předsezonní příprava a jedno je celkem jisté, o titulu mistra světa 2016 se rozhodne mezi jezdci s motocykly Honda a KTM, zatímco piloti s biky Mahindra/Peugeot budou i letos tahat za kratší konec pověstného provázku.
Máme za sebou dva oficiální testy IRTA nejslabší objemové kubatury Moto3 a pokud se podíváme na jejich výsledky, tak dojdeme k jednoznačnému závěru. Po odchodu mistra světa Dannyho Kenta a vicemistra Miguela Oliveiry o kubaturu výš do Moto2, neexistuje žádný horký favorit pro novou sezónu.
Zatímco v Jerezu se Top-3 jezdců vešlo do necelé 0,1 sekundy v pořadí Fenati, Navarro a Bulega a ještě další dva - Antonelli a Brad Binder - měli ztrátu pouhých 0,1 až 0,2 sec., tak v Kataru už byly rozdíly větší a v Top-5 se objevili i další rychlí jezdci, jako například Livio Loi či Fabio Quartararo.
Dá se tedy říci, že do širšího okruhu favoritů patří jak jezdci s motocykly KTM RC 250 GP a zkušení Brad Binder a Romano Fenati, nebo teenageři této značky Fabio Quartararo a Nicolo Bulega, tak samozřejmě piloti sedlající japonské biky Honda NSF250RW, Niccolo Antonelli, Enea Bastianini a Jorge Navarro, možná i Livio Loi.
Prostě bude to souboj jezdců na rakouských motocyklech s těmi, kteří mají k dispozici japonské stroje.
Co se týká aktuálního žebříčku, tak Enea Bastianini (Honda) obsadil vloni celkově bronzovou příčku, Romano Fenati (KTM) byl čtvrtý a Niccolo Antonelli (Honda) pátý, když Top-6 uzavřel Brad Binder (KTM) a v Top-10 se 2015 ještě umístili Jorge Navarro (Honda) a Fabio Quartararo (letos s KTM).
Co se týká obou českých jezdců, tak do nové sezóny nastupují s úplně jinými ambicemi a s jinými výchozími pozicemi:
Zkušený Jakub Kornfeil se jak v Jerezu, tak v Losailu, umístil vždy v Top-15, takže dle názoru našeho webu by měl nejen pravidelně bodovat, ale s novým motocyklem Honda NSF250RW (vloni startoval s KTM RC 250 GP) končit v Top-10 a pokud mu bude přát štěstí, tak atakovat v jednotlivých závodech i pódiová umístění, tak jak se mu to podařilo ve dvou závodech minulé sezóny, kdy skončil na „bedně“ jak v mokrém Silverstone, tak na suchu ve finálové Valencii.
Karel Hanika to nebude mít letos vůbec jednoduché, ačkoliv si letošní motocykl Mahindra MGP3O pochvaluje co se týká pohodlnosti jízdy více než loňskou KTM. Ale bohužel, této značce „růže nekvetly“ ani při testu v Losailu, nejlepší jezdec s touto značkou Jorge Martin obsadil se ztrátou přes 1 sec. až P17 v přehledu časů po třech dnech testování a naopak mezi posledními deseti jezdci bylo celkem sedm pilotů s motocykly Mahindra/Peugeot. Hanikovi patřila v Losailu P26, když na lídra Antonelliho ztratil 1,827 sec. Dá se tedy bohužel konstatovat, že za normálních okolností bude každý získaný bod brněnského jezdce vlastně vítězstvím. I když bych se hrozně rád mýlil...!
Foto: Ajo Motorsport, Drive M7 SIC Racing, Platinum Bay Real Estate Racing
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.3.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- včera - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- včera - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- včera - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- 14.12. - V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho
- 28.11. - Za Leopard Racing také David Almansa
- 17.11. - Další vítězství Davide Alonsa
- 16.11. - Sedmé Pole Position pro Davida Alonsa
- 9.11. - Předběžný startovní rošt Moto3 na sezónu 2025
- 8.11. - Carpe v roce 2025 s Red Bull KTM Ajo v Moto3 po boku Ruedy