Pre «Pertamina Grand Prix of Indonesia»

Začíná rozhodující boj o zisk titulů mistra světa. Do konce letošního šampionátu chybí 6 závodů Grand Prix, a nyní je na pořadu během tří týdnů asijská trilogie, která začíná závodem «Pertamina Grand Prix of Indonesia».

Okruh Pertamina Mandalika International Circuit leží na Lomboku, tedy ostrově, který přímo sousedí s rájem turistů Bali, a který se vloni poprvé stal nově právoplatnou součástí kalendáře MotoGP. Tím hostí Indonésie po dlouhých 25 letech opět motocyklovou Grand Prix. Naposledy předtím to bylo v letech 1996 a 1997 na okruhu Sentul Circuit.

Tato malebná trať byla dokončena teprve v roce 2021 a je dlouhá 4,301 km; obsahuje 11 pravých a šest levých zatáček, když cílová rovinka měří pouze 507 m. V listopadu stejného roku zažila závodní premiéru, MS-Superbike byl první mezinárodní závodní víkend. Premiéra MotoGP se potom konala v březnu 2022 a za deště ji vyhrál Miguel Oliveira, tehdy ještě na KTM.

MotoGP

V této sezóně budou oči všech upřeny na interní duel dvou jezdců Ducati na absolutní špici «premier class»: Jezdec satelitního týmu Pramac Jorge Martin ztrácí po 15 odjetých z 20 plánovaných závodů pouhé tři body za obhájcem titulu a továrním jezdcem z Borgo Panigale Francesco «Pecco» Bagnaiou.

Zda se závodu v Indonésii zúčastní po nedělní operaci pravé klíční kosti v šampionátu zatím v na třetím místě Marco Bezzecchi, je otevřenou otázkou. Naopak jeho týmový kolega z Mooney-VR46 Luca Marini bude už v Indonésii schopný závodit (zranil se 23. září), stejně je na Mandalice naplánován comeback Eney Bastianiniho (Ducati Lenovo) a Alexe Márqueze (Gresini Racing). Rovněž v plánu je comeback Alexe Rinse (LCR-Honda).

A dá se očekávat i hodně zlepšený výkon Marca Marqueze, který se pomalu dostává do tempa a jistě by se rád rozloučil s Hondou ziskem co nejvíce pódiových umístění.

Stav šampionátu MotoGP po 28 ze 40 závodů:1. Bagnaia, 319 bodů. 2. Martin 316. 3. Bezzecchi 265. 4. Binder 201. 5. Aleix Espargaró 171. 6. Zarco 162. 6. 7. Viñales 139. 8. Marini 135. 9. Miller 125. 10. Quartararo 111. 11. Alex Márquez 108. 12. Morbidelli 77. 13. Oliveira 69. 14. Augusto Fernández 67. 15. Marc Márquez 64. 16. Di Giannantonio 52. 17. Rins 47. 18. Nakagami 45. 19. Raúl Fernández 36. 20. Pedrosa 32. 21. Bastianini 25. 22. Mir 20. 23. Pol Espargaró 12. 24. Savadori 9. 25. Folger 9. 26. Bradl 8. 27. Pirro 5. 28. Petrucci 5. 29. Crutchlow 3.

MS konstruktérů: 1. Ducati, 490 bodů. 2. KTM 272. 3. Aprilia 240. 4. Honda 142. 5. Yamaha 131.

MS týmů: 1. Prima Pramac Racing 478 bodů. 2. Mooney VR46 Racing 400. 3. Ducati Lenovo Team 354. 4. Red Bull KTM Factory Racing 326. 5. Aprilia Racing 310. 6. Monster Energy Yamaha 188. 7. Gresini Racing 161. 8. CryptoDATA RNF 109. 9. LCR Honda 98. 10. GASGAS Factory Racing Tech3, 88. 11. Repsol Honda 84.

Moto2

Jediný český jezdec v seriálu Grand Prix Filip Salač říká před těmito asijskými závody: „Už se nemůžu dočkat těchto tří závodů, které se uskuteční za pouhé tři týdny. Indonésie pro nás bude trochu těžší, loni jsme se tam hodně trápili, takže naším cílem bude co nejlépe se přizpůsobit trati a dosáhnout mnohem lepšího výsledku než loni. Jsem moc rád, že můžu hned odjet do Austrálie, kde jsem vždycky bojoval o stupně vítězů, a už se nemůžu dočkat, až si to za dva týdny zopakuji. A pak Thajsko: loni jsem byl na stupních vítězů za mokrých podmínek a chci se tam vrátit. Budu si užívat každý závod: cílem bude top10/top5 a snažit se získat co nejvíce bodů do šampionátu.“

Samozřejmě, že o titulu v prostřední kubatuře ještě není rozhodnuto, ale Pedro Acosta má na čele 50 bodový náskok, takže může jezdit absolutně v klidu. Rovněž Tony Arbolino se může soustředit na jednotlivé závody, zatím bronzový Jake Dixon na něho ztrácí 43 bodů.

Velký souboj určitě čeká našeho Filipa Salače, oba dva Asiaté Chantra a Ogura budou v domácím prostředí hodně nebezpeční. Nejbližší soupeř Salače v tabulce MS italský jezdec Vietti je zraněný a nahradí ho novopečený šampion MotoE Nicola Casadei. Salač si ale musí dávat pozor na Gonzalese.

Stav MS Moto2 po 14 za 20 závodů: 1. Acosta, 252 bodů. 2. Arbolino 202. 3. Dixon 159. 4. Canet 124. 5. Lopez 119. 6. Chantra 114. 7. Salac 108. 8. Vietti 106. 9. Gonzalez 104. 10. Ogura 95. 11. Aldeguer 88. 12. Garcia 76. 13. Lowes 74. 14. Arenas 61. 15. Roberts 60. 16. Baltus 48. 17. J. Alcoba 33. 18. D. Binder 28. 19. Bendsneyder 22. 20. Ramirez 20. 21. Foggia 18. 22. v/d Goorbergh 17. 23. Tulovic 12. 24. Pasini 11. 25. Guevara 8. 26. Kelly 1.

Stav MS konstruktérů: 1. Kalex, 345 bodů. 2. Boscoscuro 162. 3. Forward 1.

Stav MS týmů: 1. Red Bull KTM Ajo, 313 bodů. 2. Elf Marc VDS Racing 276. 3. Idemitsu Honda Team Asia 209. 4. Beta Tools SpeedUp 207. 5. Pons Wegow Los40, 200. 6. Inde GASGAS Aspar 167. 7. QJMOTOR Gresini Moto2, 141. 8. Fantic Racing 106. 9. Correos Prepago Yamaha VR46 Master Camp 104. 10. Italtrans Racing 78. 11. Fieten Oli Racing GP 65. 12. Liqui Moly Husqvarna Intact GP Team 40. 13. Pertamina Mandalika SAG Team 22. 14. Onlyfans American Racing 20. 15. Forward Team 1.

Moto3

Na čele šampionátu je v rozdílu pouhých 9 bodů trojice Masia, Sasaki a Holdago: Tři jezdci na motocyklech tří různých značek Honda, Husqvarna a KTM. V posledních deseti závodech stál Sasaki celkem 8x na bedně, ale letos ještě nezvítězil.

Dodatečně byly také uděleny tresty: Joel Kelso - CFMotoGP PrüstelGP - (18.) a Ivan Ortolá - Angeluss MTA Team - (12.); byli diskvalifikováni, neboť použili při Catalunya-GP nepovolený olej.

Australan Joel Kelso se ostatně provinil ještě jednou: Kvůli lepší aerodynamice nedržel správně řidítka v FP3 při Japan-GP a tak na startu tohoto závodu stál na startovním roštu o 3 místa vzadu (porušení paragrafu 1:21.2 «FIM World Championship GP Regulations»), tedy «3 place Grid penalty», stejný trest ostatně dostali pro Japan-GP i Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) a Dogo Moreira (MTHelmets MSi KTM) Team) - «hand off the grip»

Co se týká změn ve startovní listině, tak jsou tři: Při své domácí Grand Prix bude debutovat v MS Fadillah Arbi Aditama, který už letos dokázal vyhrát v Barceloně závod JuniorGP; v Indonésii pojede s wild card za tým Honda Team Asia. Zraněného veterána této kubatury Romana Fenatiho nahradí v Snipers Teamu rovněž jezdec z JuniorGP Nicola Carraro. Ten bude v příštím roce stabilním pilotem šampionátu Moto3 za tým Angeluss MTA. A chybět bude také zkušený Japonec Tatsuki Suzuki v týmu Leopard Racing Honda, místo něho pojede Adrian Fernandez (mladší bratr jezdce MotoGP Raula Fernandeze), který bude za tento tým závodit v sezóně Grand Prix 2024.

Stav MS Moto3 po 14 z 20 závodů: 1. Masia, 199 bodů. 2. Sasaki 193. 3. Holgado 190. 4. Alonso 160. 5. Öncü 147. 6. Ortolá 145. 7. Moreira 103. 8. Rueda 100. 9. Nepa 90. 10 Toba 87. 11. Muñoz 86. 12. Artigas 65. 13. Veijer 63. 14. Yamanaka 62. 15. Suzuki 50. 16. R. Rossi 45. 17. Salvador 31. 18. Fenati 30. 19. Odgen 21. 20. Bertelle 21. 21. Kelso 20. 22. Furusato 18. 23. Migno 17. 24. Farioli 7. 25. Azman 5. 26. Aji 4. 27. Whatley 1.

MS konstruktérů:1. KTM, 288 bodů. 2. Honda 240 3. Husqvarna 198. 4. GASGAS 177. 5. CFMOTO 71.

MS týmů: 1. LIQUI MOLY Husqvarna Intact GP, 256 bodů. 2. Leopard Racing 249. 3. Red Bull KTM Ajo 247. 4. Angeluss MTA Team 235. 5. Gaviota GASGAS Aspar Team 222. 6. Red Bull KTM Tech3, 197. 7. SIC58 Squadra Corse 132. 8. MTHelmets-MSi 108. 9. BOE Motorsports 86. 10. CFMOTO Racing PrüstelGP 85. 11. Rivacold Snipers Team 51. 12. CIP Green Power 48. 13. Vision Track Racing Team 22. 14. Honda Team Asia 22.

Fanoušci v České republice a na Slovensku musí počítat se šestihodinovým rozdílem, takže si musí přivstat.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama