Sezóna 2016 s nejvíce pády!
- Publikovno: 8.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Už před posledním závodem sezóny Grand Prix 2016 bylo zaznamenáno celkem 1011 crashů, poprvé tak během jedné sezóny byla překonána hranice 1000.
Dorna tak oznámila rekordní počet crashů, přičemž se počítají pouze všechny volné tréninky, Qualifyings, Warm-upy a závody v rámci Grand Prix.
To znamená: Crashe při privátních testech nejsou zaregistrovány.
Samozřejmě tento rekordní počet má co do činění s mokrými tréninky a závody. Jen třeba v Sepangu jich bylo během tří dnů započítáno 67.
Pro porovnání: 2015 v Sepangu 47 crashů, v předchozích letech pak 67, 52, 49 a 71 (v roce 2011).
V kubatuře Moto3 vede sezonní klasifikaci nejvíce padajícího jezdce Gabriel Rodrigo s 26 crashi, následují Antonelli (21), Darryn Binder (18) a Norrodin (17). Canet, Locatelli a Valtulini mají na svém kontě celkem 16 crashů. V Moto3 bylo dosud zaznamenáno letos 388 crashů.
O 40 méně, tedy 348, jsem potom viděli v 17 závodech Grand Prix kubatury Moto2. Zde je jasně na čele Sam Lowes se 30 crashi. A pokud bychom připočítali i pády při soukromých testech týmu Gresiniho, tak se dostaneme na neuvěřitelné číslo 47! Za Samem Lowesem je druhý Siméon (19) a dále Wilairot, Axel Pons a Alex Márquez s 18. Top-6 kompletují Corsi, Marini a Pasini s počtem 17.
V MS-MotoGP bylo dosud zaznamenáno pouhých 275 crashů, ale nesmíme zapomenout, že se zde setkáváme s pouhými 21 stabilními piloty na startovním roštu. Nejvíce krát se s tvrdým povrchem seznámili Cal Crutchlow a Jack Miller - 24x. Na třetím místě následuje Marc Márquez (16) před Bautistou a Lavertym (po 15). O jeden méně mají Aleix Espargaró, Pol Espargaró, Bradl a Hernandez (po 14), a dále Baz a Iannone se 13 crashi.
Pády na jednotlivých okruzích od roku 2011
Mugello - (2011 - 2016) - 25/50/42/33/44/34
Brno - (2011 - 2016) - 54/55/52/46/59/51
Barcelona - (2011 - 2016) - 54/35/55/52/51/53
Austin - (2013 - 2016) - 46/56/71/44
Jerez - (2011 - 2016) - 71/59/53/45/59/63
Valencia - (2011 - 2015) - 69/54/50/44/52
Estoril - (2011 - 2012) - 68/40
Indianapolis - (2011 - 2015) - 45/45/37/48/46
Le Mans - (2011 - 2016) - 47/93/68/51/78/68
Losail Circuit - (2011 - 2016) - 37/32/34/49/39/48
Laguna Seca - (2011 - 2013) - 11/14/11
Misano - (2011 - 2016) - 38/70/66/109/60/55
Aragón - (2011 - 2016) - 31/68/40/59/44/47
Phillip Island - (2011 - 2016) - 50/49/55/71/47/90
Red Bull Ring - (2016) - 34
Sachsenring - (2011 - 2016) - 51/42/61/64/65/81
Sepang - (2011 - 2016) - 71/49/53/67/47/67
Silverstone - (2011 - 2016) - 49/47/50/42/79/68
Las Termas - (2014 - 2016) - 36/25/45
Assen - (2011 - 2016) - 78/48/52/38/39/79
Motegi - (2011 - 2016) - 45/55/38/71/71/84
Celkem - (2011 - 2016) 894/905/863/981/976/1011
Foto: Josef Fait
- Přidat komentář +
- Publikováno: 8.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 19.12. - Taka Nakagami poprvé v nové roli
- 17.12. - Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy
- 13.12. - V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025
- 12.12. - Testovací tým KTM MotoGP testuje v Jerezu
- 3.12. - MotoGP, krize KTM: miliardový dluh Acostu neděsí