Šok z čistého nebe: Triumph bude dodávat motory Moto2 od roku 2019

Tříválcové motory o objemu 750 ccm a výkonu 160 HP, to je utajovaný plán Dorny pro jednotné motory MS-Moto2 od roku 2019. Tradiční britská firma Triumph tak vstoupí do Grand Prix.

Ovšem i nadále trvá «ticho po pěšině»: Reglement o používání aktuálních jednotných motorů Honda končí po sezóně 2018, celkem třikrát se od roku 2010 prodlužovala vždy tříletá smlouva s továrnou Honda a HRC o používání dnes už zastaralého konceptu čtyřválců CBR 600RR.

Továrny Ducati, KTM, BMW, Husqvarna, Peugeot, Mahindra, Aprilia, Kawasaki, Suzuki a Yamaha daly jasně najevo, že nemají zájem o dodávání motorů Moto2.

Honda nemá k dispozici žádný použitelný model, MV Agusta ukázala na podzim 2015 zájem se svými tříválcovými 675-ccm motory F3 od roku 2019, ale po nejnovějších turbulencích v italské továrně spadl tento projekt ze stolu.

Týmy z MS-Moto2 a CEO Dorny Carmelo Ezpeleta si ale nemusí vůbec dělat starosti, co bude dále. 7 měsíců po Brexitu probleskla z Anglie následující news: Jednotné motory pro MS-Moto2 bude dodávat v budoucnosti anglická firma Triumph.

Názor odborníků, majitelů týmů, dodavatelů podvozků a továren nebyl vůbec jednoznačný ohledně technického konceptu pro MS-Moto2, ba naopak:

Ředitel oddělení KTM-Motorsport Pit Beirer upřednostňoval motor V2-500-ccm, Eskil Suter pak tříválcový 750-ccm. Týmový majitel Sito Pons chtěl zachovat čtyřválce 600-ccm, ale bez jednotných motorů, tedy třeba Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki nebo Mahindra. Evropské továrny žádný zájem neprojevily.

A jelikož nedošlo k žádnému sjednocení názorů, tak byl koncept zachován v původním znění i na roky 2016, 2017 a 2018 a nové řešení posunuto na 2019.

Týmy ale nejsou s motory Honda-CBR600RR vůbec nadšeny, ačkoliv cenově je to pořád za 60.000 Euro za rok včetně oprav hodně atraktivní.

Jen pro zopakování celé situace: Aktuální motory jsou vyráběny v továrně ExternPro v TechnoParku Aragón a zde také opravovány. Týmy obdrží motory pro všechny závody Grand Prix a pro oficiální testy IRTA Moto2, po třech závodech jsou vyměněny a nové motory jsou opět losem přiděleny jednotlivým týmům.

Bylo už dopředu stanoveno, že pro MS-Moto2 bude technický koncept na rok 2019 uveřejněn ve druhé polovině roku 2016, což se ale nestalo.

Minimálně 1,5 roku totiž trvá vývoj nového motoru, jeho testování atd. Takže nové motory by se měly testovat v ideálním případě na jaře 2018 a musí být k dispozici minimálně 100 exemplářů.

Výrobci podvozků jako Kalex, Speed-up, Suter, Tech3 a KTM musí dopředu vědět, co je čeká a připravit se zabudování nových motorů do svých motocyklů.

Bylo vyslyšeno přání jezdců a týmů o zvětšení objemu ze 600 ccm na 750 ccm.

Tento nový projekt bude představen při sezonní premiéře v Kataru (23. až 26. března) s veškerými podrobnostmi.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama