Talent ze Zlína: Kuba Gurecký

Jedním z českých motocyklových talentů je určitě Jakub Gurecký, kterého uvidíme v této sezóně v závodním seriálu NTC (Northern Talent Cup) s motocyklem KTM.

Kubo, řekni nám o sobě něco.
„Jmenuju se Jakub Gurecký, je mi 15 let, jsem ze Zlína a na motorce jezdím od čtyř let.“

Kdy jsi jel první závod na motorce?
„Někdy v sedmi letech na minibikové dráze brněnského automotodromu.“

Jak ses dostal k závodění na motorce?
„Tak nějak trochu sám, protože mě od malička motorky úplně fascinovaly. Taťka měl motorku a to se mi strašně líbilo a taky jsem chtěl jezdit na motorce. Pak mi taťka koupil minibike Blata 2,5 a v sedmi letech jsem nastoupil do minibikové akademie na brněnském okruhu a tam jsem dodnes.“

Vy jste taková sportovní rodina a motorky nejsou tvůj jediný sport.
„Dřív jsem závodně lyžoval, ale teď už ne. Ty motorky mě chytly víc. K lyžování jsem se dostal ve čtyřech letech, protože rodiče chtěli, abych se naučil lyžovat. Taťka se svým kamarádem založili lyžařský klub a trénovali nás.“

Ta rychlost na motorce je pro tebe lepší než na lyžích?
„Ano, to je. “

Co už máš za sebou na motorce? Dáš dohromady, co už jsi všechno jezdil?
„Na minibiku jsem začal jezdit Minimotocup ve třídě Junior A na Blatě, to jsem jezdil asi do deseti let. Potom jsem rok jezdil Junior B s Blatou, a pak jsem přestoupil na stovku Hondu do německého šampionátu ADAC, kde jsem první rok jel v pomalejší skupině začátečníků, tu jsem celkově vyhrál a další rok postoupil do rychlejší skupiny. Tam se mně taky podařilo celkově vyhrát. Následovala Honda 150, mistrovství ČR. V roce 2019 jsem jel španělský šampionát Cuna de Campeones na motorce MIR s motorem Yamaha 250.“

Co považuješ za svůj největší úspěch? „Za úspěch považuji dvakrát celkové vítězství v ADAC. Ale toho úspěchu v minulém roce v NTC si taky velmi cením - podařilo se mi dvakrát vyhrát, za což jsem rád a považuju to asi za takový ten větší úspěch.“

Ještě nám řekni něco o tom Španělsku, jaké to bylo jet španělské mistrovství na velké motorce?
„Byla to pro mě strašně velká zkušenost. Bylo to poprvé, co jsem jel na dvěstěpadesátce, a poprvé, co jsem začal jezdit velké okruhy. Ale jinak to nebylo moc dobré, protože jsme tu motorku měli ve Španělsku jen pronajatou, jezdili jsme tam jen na závody a nemohl jsem na ní trénovat. Já jsem tady trénoval jen na své tréninkové Moriwaki. Ti kluci, co tam se mnou jezdili, mohli na MIRu testovat, trénovat. Ze začátku sezóny to bylo vyrovnané, ale ke konci už měli mnohem víc navrch, protože mohli na závodní motorce jezdit pořád a zlepšovat se.
A tak jsem jezdil pořád šestá a sedmá místa a nemohl jsem se dostat výš. Strávil jsem, troufám si říct, několik hodin jen přemýšlením nad sebou, jestli má vůbec smysl pokračovat, protože jsem chtěl zajíždět lepší výsledky. Dost jsem i padal a bylo to hodně o hlavě.“

Na jednu stranu ti to přineslo obrovské jezdecké zkušenosti, ale na druhou stranu jste zjistili, že takhle to závodění úplně řešit nejde.
„Ano, přesně tak. Proto jsem teď rád, že jedu NTC v týmu Brno Circuit JRT, kde se řeší vše komplexně, tréninky s trenérem, nastavení motorky atd.“

Co děláš, když nezávodíš? Co tě baví?
„Snažím se mít dobré známky ve škole, protože se teď budu hlásit na gymnázium a chtěl bych se tam dostat. Dost času v této době trávím u počítače, protože máme on-line hodiny ve škole a taky hraju hry. Hodně mě baví i hraní na kytaru.“

Jak zvládáš školu a závodění?
„Zatím chodím na 3. základní školu ve Zlíně a tam mně vycházejí hodně vstříc, uvolňují mě na závody a není vůbec žádný problém, když si plním všechny povinnosti. Pokud se dostanu na Gymnázium TGM ve Zlíně, tak by to snad taky neměl být problém se domluvit.“

A co po gymnáziu, máš jasno, kam bys chtěl pokračovat?
„To právě ještě nevím, proto se taky hlásím na to gymnázium, protože jsem si zatím svoje budoucí povolání ještě nevybral.“

Když se vrátíme zpátky k závodům, kde se vidíš v budoucnu?
„Můj cíl teď je zkusit se dostat do RedBull Rookies Cupu, to je takový ten hlavní cíl, takové maximum, co bych chtěl teď.“

To je ten nejbližší cíl, ale kde se vidíš za pět, za deset let?
„Chtěl bych se dostat do Moto3. Moto3 je takové TOP, kam bych se chtěl dostat. No a pak možná Moto2 a MotoGP, to by se vidělo, jak by se to vyvíjelo.“

Sleduješ závody v televizi?
„Dívám se hodně na Moto3 a někdy na MotoGP, Moto2 a Superbiky tolik nesleduju.“

Komu fandíš, kdo je tvůj oblíbený jezdec?
„Nemám asi žádného vyloženě oblíbeného jezdce, baví mě to sledovat tak nějak celé.“

Kdo tě podporuje? „Největší podporu mám samozřejmě v rodině, taťka s mamkou do toho dávají všechno. Obrovskou podporu máme v brněnském Automotodromu a týmu Brno Circuit JRT. A potom je pár firem, které nám také pomáhají, převážně z řad známých. “

Které okruhy se ti líbí? Máš nějaký oblíbený?
Mám rád Sachsenring, ten se mně líbí. Já nemám rád tratě, které jsou moc rovné, kde je dlouhá rovina a pak zatáčka. Mám rád tratě, kde jsou více zatáčky a je to nahoru dolů.

Který okruh naopak nemáš rád?
„Asi Lausitzring, je to taková nebezpečná trať, pořád to tam skáče.“

Co Brno, je to domácí okruh, jak ten se ti líbí?
„Brněnský okruh se mi líbí, ale je celkově větší než ostatní okruhy. Je to hezký a zajímavý okruh.“

Co je při jízdě na závodní motorce důležitější, hlava nebo fyzička?
„Obojí je důležité, ani bez jednoho se neobejdeš. Když na to nemáš hlavu, tak nejezdíš rychle, a když nemáš fyzičku, nejezdíš rychle.“

Jak proběhla zimní příprava?
„Probíhaly klasické tréninky na kondičku, běhání, posilování a taky tréninky na krosové motorce. Na té jsem se v prosinci zranil, což přípravu hodně ovlivnilo. Když jsem se z toho dostal a cca měsíc znova trénoval, tak jsem si zranění obnovil. Na motorce jsem seděl naposledy v prosinci.“

Kde tě můžou fanoušci motorsportu vidět v sezóně 2021?
„Letos pojedu tak jako loni seriál Northern Talent Cup na KTM v týmu Brno Circuit JRT. Je to poměrně prestižní šampionát, který pořádá španělská Dorna ve spolupráci s ADAC, a vítěz má zajištěný přímý postup do RedBull Rookies Cupu.“

A s jakým cílem do sezóny jdeš?
„I přesto, že zimní příprava je hodně ovlivněná zraněním a ze začátku to asi nebude na 100 %, tak je mým cílem umístění v TOP3, a kdyby se podařilo, tak i vítězství.“

Kubo, děkuji za rozhovor a přeji hodně štěstí v nové sezóně.
„Taky děkuji a přeji všem hlavně hodně zdraví.“

Zdroj: Jaroslav Mareček - motorsportfoto.eu



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama