Team Orelac končí v šampionátu
- Publikovno: 28.10.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tým Orelac se od roku 2018 zúčastňuje pravidelně mistrovství světa superbiků, vždy na motocyklech Kawasaki. Protože ale tým nedostává od továrny žádnou podporu, rozšiřuje spolupráci s Ducati v mistrovství světa supersportů a naopak ukončuje své závodění v šampionátu WorldSBK.
Orelac je Calero psáno pozpátku, tedy rodinné jméno majitele týmu José Calero. Španěl závodí v mistrovství světa superbiků se svým týmem od roku 2018: v prvních dvou letech s jezdcem Tatim Mercadem, po něm závodili Maximilian Scheib a Isaac Vinales a od roku 2022 Čech Oliver König, vždy se jezdilo s motocykly ZX-10RR.
Když Jonathan Rea vyhrál v letech 2015 až 2020 šest světových šampionátů v řadě, měla Kawasaki spoustu týmů a ZX-10R byl v té době nejsilnější balíček. Ale ty časy slávy jsou dávno pryč. U „Zelených“ zůstal na stupních vítězů po léta trvale pouze vynikající Rea, zákaznické týmy Kawasaki sklouzly do bezvýznamnosti.
Jinak šéf jiného zákaznického týmu Manuel Puccetti se chystal odejít k Ducati. Ital zůstává japonskému výrobci věrný jen proto, že mu Kawasaki dala tovární motocykl na poslední podnik sezóny 2023 a slíbila mu ho i na rok 2024.
Mimochodem: Dnes jel Tito Rabat s rezervním motocyklem od Provec Kawasaki, a zatímco předtím «horko těžko» bojoval o jediný bod, tak dnes jich získal v Jerezu hned napoprvé 5!
„Nikdy jsme neměli podporu od Kawasaki a vždy jsme byli jimi odkázáni na příští rok,“ stěžoval si Nacho Calero, syn majitele, nyní v paddocku v Jerezu. „Můj otec vždycky všechno platil z vlastní kapsy, teď je po všem.“
Orelac se zaměřuje na mistrovství světa supersportů v roce 2024. Tým je zapojen do střední kubatury od roku 2015 a do konce roku 2021 to bylo také na Kawasaki. K přechodu na Ducati došlo v roce 2022 a příští rok budou použity dokonce dva stroje Panigale V2.
„Ducati jsou sice drahé, ale dostanete dobrý materiál. To není případ Kawasaki,“ říká Nacho Calero, který se sám v letech 2013 až 2019 zúčastnil celkem 79 závodů supersportů. Kdo usedne na dva motocykly Ducati, není jasné – spolupráce s jezdcem Raffaelem De Rosou po dvou letech totiž končí.
- Přidat komentář 15
- Publikováno: 28.10.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 17.12. - Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí
- 27.11. - Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati
- 27.11. - Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně
- 26.11. - Testy WSBK a WSSP v Jerezu
- 23.11. - Zajímavá čísla WorldSBK 2024