U Aprilie bylo po GP Rakouska hodně husto

Aprilia Racing zažila při GP Rakouska doslova a do písmene výsledkovou blamáž. A důsledky tohoto debaklu na sebe nedaly dlouho čekat, ovšem u Aprilie zřejmě pravá ruka neví, co dělá levá.

Zatímco italský rival Ducati zažil triumfální neděli, tak tým Aprilia Racing Gresini se ostudou skoro propadl. Vítězný double jezdců Andrea Iannoneho a Andrea Doviziosa na straně jedné, Alvaro Bautista a Stefan Bradl nezískali ani jeden bod po odmávnutí na P16 a P19 (po jump startech obou jezdců).

Že layout okruhu Red Bull Ring se svými třemi rovinkami a silu motoru vyžadující úsek do kopce po T1 bude zřejmě nad síly současné Aprilie, bylo zřetelné už po dvoudenním testu 19./20. července, a kdo tyto výsledky nebral snad vážně, tak se v plné nahotě vše ukázalo Qualifying, kdy tovární piloti Alvaro Bautista a Stefan Bradl obsadili P19, resp. P21.

Po závodě MS ve Spielbergu nedostali v PR žádný prostor jezdci, naopak verbální pohlavek obdrželi Bautista a Bradl v Press-Release od CEO Piaggio-Group Roberta Colaninnoho.

Jen připomínám: Bautista a Bradl, stejně jako Crutchlow, Hernandez a Barbera, museli kvůli jump startu - ride through penalty - projet za trest boxovou uličkou a tak se veškeré naděje na nějaké kvalitní umístění brzy rozplynuly.

Bradl musel zajet do boxu dokonce dvakrát, neboť se mu doslova ´zbláznil´ Dashboard.

Tovární tým Aprilie prostě nezvládl informace od Race-Direction («jump start, ride through penalty») správným způsobem přenést na display v cockpitu obou jezdců.

Ovšem realita byla stejně úplně někde jinde: Bautista by stejně i bez jump startu nedojel v Top-15, neboť na P15 v cíli umístěný Cal Crutchlow jezdil svá kola rychleji než španělský tovární jezdec Aprilie a Brit skončil na bodovaném umístění jen díky tomu, Laverty byl v úplném konci závodu sestřelen Petruccim a Aleix Espargaró musel vzdát kvůli bolestem.

Mimochodem: Nejlepší umístění jezdců Aprilie v této sezóně byla 8. a 10. místa v cíli v Barceloně, a to rozhodně nebylo v neděli v silách Bradla či Bautisty.

Takže vyjádření CEO Piaggio Group Roberta Colaninniho působilo po GP Rakouska jako zpráva, která se absolutně vymykala realitě.

Pozice bosse závodního oddělení Romana Albesiana je hodně otřesena, následující závod v Brně ji zřejmě vůbec nezlepší, brněnský okruh je se svým závěrečným stoupáním do prostoru startu a cíle hodně náročný.

Ačkoliv Romano Albesiano během sezóny 2016 několikrát ujišťoval média, že oba piloti jsou lepší než jejich motocykly, tak na sezónu 2017 byli oba piloti vyměněni: Místo Bautisty a Bradla přijdou Aleix Espargaro a Sam Lowes.

Dosud závodili jak Španěl, tak Němec s motocykly Art konfigurace Claiming-Rule a ty měly o 15 kg více, ale s těmi novými nebyly výsledky o mnoho lepší.

Při testech 19./20. srpna nastoupili schválně všichni tři piloti s továrními motocykly Aprilia 2016 (Bautista, Lowes, di Meglio) bez čipů oficiální časomíry.

Jedno je jisté, Aprilia měla strach, že by to v porovnání s Rookiem KTM byla při těchto červencových testech blamáž.

Colaninno sice vyslovil Albesianovi ´plnou důvěru´, ale pokud se podíváme do jiného sportu, třeba do fotbalu, tak je to celkem jasné varování.

Zatímco v Press-Releases od LCR, Avintia a Pull & Bear Ducati není ani jedna výtka pilotům za předčasný start, tak Aprilia jasně napsala: "Oba jezdci nebyli dostatečně koncentrováni na závod a proto se dopustili chyby.

Předvedli snad stejnou nekoncentrovanost i Crutchlow, Barbera či Hernandez?

A neměl snad úřadující mistr světa Lorenzo už také někdy jump start?

Proč vlastně podepsala Aprilia smlouvu hned s prvním volným továrním jezdcem - Aleix Espargaró (Suzuki ho vyhodila a vzala Rookieho Alexe Rinse) - když tento už málem musel odejít do WorldSBK.

V každém případě zůstává řada nepříjemných a nezodpovězených otázek, nejbližší budoucnost ukáže realitu a pravdu.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama