V assenském thrilleru dojel Ježek opět v Top-10

Kdyby Vás někdo žádal o napsání thrilleru z prostředí silničních motocyklových závodů, věřte, že není lepšího místa, kde by se měl děj odehrávat než světoznámé závodiště v Assenu.

Letošní závod třídy Supersport pak toho byl jen skvělým důkazem, navíc to vše skončilo šťastným koncem, tedy jako v nějaké jihoamerické telenovele. Slunce, sucho, skvělý start, déšť z ledových kuliček, přerušený závod, pád při nájezdu do boxů, šílený tanec mechaniků okolo poničené motorky, šestikolový sprint na vodě a útok v posledním kole, jak jej označil samotný hlavní aktér „až na krev“, jenž k jeho i radosti domovského italského týmu vyšel tak, že jej posunul k umístění v elitní desítce.

I takto by se dalo vystihnout dění v průběhu samotného závodu, na jehož konci Ondřeje Ježka čekalo 9. místo. Sice se na kdyby nehraje, neb to ve sportu neplatí, ale bylo by určitě zajímavé se dozvědět, jak by se kvůli náhlému dešti zastavený závod vyvíjel dále, když Ondra v té době figuroval na výborném 8. místě.

Ondřej Ježek (9. místo): „Už jsem zažil ledasco, ale tohle byl opravdu masakr. Po startu závodu to šlo dobře, už jsem si začal i troufat na Gina Reu a Kyla Smithe na šesté místo, když se z tmavé oblohy na mém plexi objevily první dešťové kapky. Byla vyvěšena červená vlajka a v poklidu jsem přijížděl do boxů. Bez jakéhokoliv varování jsem uprostřed poslední rychlé levé zatáčky najel na komplet mokrý asfalt a už jsem ležel na zemi. Airbag D-Air Armor v mojí PSI kombinéze splnil účel, ale na motorce jsem měl spadlý řetěz. Musel jsem tak motorku do boxů tlačit. Mechanici předvedli bravurní výkon a během chvilky motocykl opravili a nachystali na vodu. Kupodivu jsem se po startu na mokru vůbec necítil dobře. Na trati bylo opravdu hodně vody a vůbec mi nedrželo zadní kolo na vozovce. Měl jsem několik krizových situací i na rovinkách. Když ke konci zkráceného závodu nejhorší voda opadla, jel jsem na 13. místě a řekl jsem si: „Buď je teď předjedu, nebo to raději zahodím.“ V prvním sektoru jsem předjel Ryda, ve druhém Caricasula a do poslední šikany potom zároveň Stapleforda a týmového kolegu Gamarina. Aspoň jsem tedy zachránil deváté místo. Je to na jednu stranu škoda, ale na druhou, když vidím, jak se to dnes vyvíjelo, je každý výsledek v top ten malým vítězstvím.“

FIM Supersport World Championship 2016 Dutch Round, Circuit Assen; závod

01- Kyle Smith – CIA Landlord Insurance Honda – Honda CBR 600RR - 6 kol za 12'17.543 = 133,019 km/h
02- Gino Rea - GRT Racing Team - MV Agusta F3 675 - + 0.831
03- Kenan Sofuoglu – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R - + 2.424
04- Randy Krummenacher – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R - + 8.255
05- Alex Baldolini – Race Department ATK#25 – MV Agusta F3 675 – + 26.801
06- Ilya Mikhalchik - DS Junior Team - Kawasaki ZX-6R - + 36.940 (ESS)
07- Ayrton Badovini - Gemar Balloons - Team Lorini Honda CBR600RR - + 42.670
08- Axel Bassani - San Carlo Team Italia - Kawasaki ZX-6R - 42.971 (ESS)
09- Ondřej Ježek – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R - + 44.025
10- Christian Gamarino – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R – + 44.321

Pořadí v šampionátu

01- Randy Krummenacher – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R – 71 bodů
02- Kenan Sofuoglu – Kawasaki Puccetti Racing – Kawasaki ZX-6R - 61
03- Kyle Smith - CIA Landlord Insurance Honda - Honda CBR600RR - 41
04- Jules Cluzel – MV Agusta Reparto Corse – MV Agusta F3 675 - 38
05- Gino Rea - GRT Racing Team - MV Agusta F3 675 - 36
06- Federico Caricasulo – Bardahl Evan Bros Honda Racing – Honda CBR 600RR – 34
07- Alex Baldolini – Race Department ATK#25 – MV Agusta F3 675 – 31
08- PJ Jacobsen – Honda World Supersport Team – Honda CBR 600RR – 27
09- Christian Gamarino – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R – 25
10- Nico Terol – Schmidt Racing – MV Agusta F3 675 – 24
A dále:
11- Ondřej Ježek – Team GoEleven – Kawasaki ZX-6R - 23



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama