WorldSSP 2017: Startovní rošt se zaplňuje

Na startovním roštu WorldSSP 2017 uvidíme celkem pět značek motocyklů: Budou to Honda, Kawasaki, MV Agusta, Triumph a Yamaha. Motoforum.cz přináší aktuální přehled startovního roštu tohoto šampionátu.

Mistrovský tým Puccetti Kawasaki bude závodit s pětinásobným šampiónem Kenanem Sofuoglem a překvapivě jako týmovou #2 angažoval teprve 19-letého Itala Michaela Canducciho, jehož kariéra zatím nebyla ověnčena žádnými velkými úspěchy.

Neúspěšný Australan Lachlan Epis bude pokračovat s týmem Response RE Kawasaki.

Kyle Ryde zůstává pravděpodobně u maďarského týmu Schmidt Kawasaki. R2

MotorRacing Kawasaki vzal pod smlouvu - ovšem jen na evropské závody «FIM Europe Supersport Cup» - Jihoafričana Troye Bezuidenhouta.

Orelac Verdnatura Kawasaki patřící ´papá´ Calerovi pojede s majitelovým synem Ignacho Calero Perezem, týmovou #1 pak zůstává Zulfahmi Khairuddin z Malajsie.

GoEleven Kawasaki angažovala sedmého jezdce posledního šampionátu Gina Reu, druhým jezdcem je Japonec Kazuki Watanabe, druhý v 8h Suzuka právě s Kawasaki.

Yamaha se vrací do světového šampionátu WorldSSP hned se dvěma oficiálními týmy: GRT a Kallio Racing. První tým je Giansanti Racing Team a má složení Lucas Mahias a Federico Caricasulo, ve druhém pod týmovým šéfem Vesou Kalliem pojede jeho finský krajan Niki Tuuli a Jihoafričan Sheridan Morais.

Lorini Honda získala dvojnásobného vítěze z uplynulé sezóny Brita Kyle Smithe, který skončil celkově v MS v Top-5. Druhé místo si zajistil Australan Aiden Wagner.

Simon Buckmaster svůj tým CIA Landlords Insurance Honda zredukoval na pouhé tři jezdce. Dosavadní týmová #1 Kyle Smith odešel k Lorinimu, Japonec Hikari Okubo samozřejmě především kvůli HRC zůstává. Přichází Švýcar Robin Mulhauser z MS-Moto2. Ovšem týmovou jedničkou bude vice-mistr světa Jules Cluzel, který se tak vrátí do týmu, kde svou kariéru v šampionátu WorldSSP začínal.

Ten Kate Honda, nejúspěšnější tým MS-Supersport v historii vůbec, se z kubatury o objemu 600 ccm odporoučí a bude se plně koncentrovat na MS-Superbike a nový motocykl Fireblade. Možná ale je, že nizozemská ladičská firma zůstane jako specialista na motory, v úvahu připadá tým Bardahl Evan Bros.

Tovární tým MV Agusta majitele Andrea Quadrantiho se zredukoval na jednoho pilota, v Jerezu testovali celkem tři, z nichž jeden se stal nástupcem Julese Cluzela: Patrick Jacobsen, Massimo Roccoli a Andrea Zaccone. Původně uvažovaný ex-mistr světa 125-tek a více-mistr světa Moto2 Julian Simon si dá roční přestávku, sponzorský příspěvek který tovární tým MV Agusta vyžadoval, se mu zdál příliš vysoký. Nakonec se stal oficiálním továrním jezdcem 23-letý talent z New Yorku Patrick Jacobsen, 2016 na P4 celkově.

Alex Baldolini bude pokračovat i nadále se svým týmem Race Department ATK#25, jeden motocykl MV Agusta F3 bude pilotovat on sám, ten druhý pak 21-letý Ital Kevin Manfredi, který byl schopen zaplatit potřebný sponzorský příspěvek - řádově okolo 80 - 100 000 Euro. Manfredi startoval s wild card v Misanu a byl odmávnut v Top-12.

Roberto Rolfo prodloužil svou smlouvu s Factory Vamag MV Agusta na rok 2017.

Tým Profile Racing pojede nadále s motocykly Triumph, Polesetter z Kataru Luke Stapleford je #1 v týmu svého otce. Týmovým kolegou bude jeho britský krajan Stefan Hill.

Zajímavé určitě je, že bez týmu a motorky stále ještě je ex-pilot továrního týmu MV Agusta Ital Lorenzo Zanetti.

I v roce 2017 se v rámci WorldSSP pojede zvláštní seriál, tedy FIM Europe Supersport Cup. Zde budou bodovat týmy s jezdci, kteří budou startovat pouze v evropských závodech. Tento seriál FIM Europe Supersport Cup byl zaveden v sezóně 2016, aby se doplnilo prořídlé startovní pole WorldSSP.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama