Yamaha oznamuje oficiální jezdce World Supersport pro rok 2025
- Publikovno: 6.11.
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Yamaha Motor Europe (YME) s potěšením oznamuje svou sestavu pro Mistrovství světa FIM Supersport 2025 se třemi podporovanými týmy, které budou soutěžit na zcela novém stroji Yamaha YZF-R9 WorldSSP.
Yamaha Motor Europe oznámila svou sestavu jezdců třídy World Supersport 2025. Stefano Manzi se připojí k Japonci Yuki Okamotovi v týmu Pata Yamaha Ten Kate Racing a Michael Ruben Rinaldi přichází z kubatury World Superbike a pojede po boku Lucase Mahiase v týmu GMT94. Can Öncü také přechází na Yamahu a vedle něj v týmu Evan Bros uvidíme šampiona WorldSSP 300 Aldiho Satyu Mahendru.
Stefano Manzi bude v čele útočného sexteta Yamahy pro mistrovství světa FIM Supersport 2025. Znovu bude soutěžit za tým Pata Yamaha Ten Kate Racing, se kterým je dvakrát vicemistrem ve třídě World Supersport. K Italovi se připojí Japonec Yuki Okamoto, který po působivé sezóně v All Japan Road Racing Championship postoupí do světového šampionátu po zisku titulu JSB1000.
Pětinásobný vítěz WorldSBK Michael Ruben Rinaldi debutuje ve třídě Supersport s týmem Christophe Guyota GMT94 Yamaha. Připojuje se k bývalému mistru světa FIM Supersport Lucasovi Mahiasovi v sestavě GMT94 pro rok 2025.
Tým Evan Bros, který se s Yamahou stal dvakrát mistrem světa, dostane v roce 2025 nový vzhled a stane se součástí programu Yamaha bLU cRU, který mladým jezdcům představí WorldSSP. 21letý Can Öncü, bývalý šampion Red Bull Rookies Cupu, se připojuje k novému týmu, protože chce navázat na kariéru WorldSSP, která mu přinesla jedno vítězství v závodě a 14 umístění na stupních vítězů.
K Öncüovi se v týmu Evan Bros připojil úřadující mistr světa FIM Supersport 300, 18letý Aldi Satya Mahendra. Toto je jasný příklad postupné filozofie Yamahy, díky které Mahendra postoupil ze světového poháru R3 bLU cRU do WorldSSP300 a nyní do WorldSSP a Okamoto postoupil do mistrovství světa poté, co v této sezóně vyhrál titul JSB1000.
Motocykl R9, představený společností Yamaha Motor začátkem tohoto roku, představuje novou generaci motocyklů Supersport poháněných oceňovaným tříválcovým motorem Yamaha o objemu 890 ccm. Inženýři Yamaha Motor Racing Europe (YMRE) již více než rok pracují na vývoji R9 pro pravidla Next Generation WorldSSP. Projekt byl odhalen během posledního kola sezóny 2024 v Jerezu.
R9 bude mít svůj závodní debut v šampionátu WorldSSP, protože Yamaha Motor Europe spolupracuje se svými týmy a jezdci na vývoji balíčku před vydáním závodní sady pro národní šampionáty před sezónou 2026.
Nová řada WorldSSP poprvé ochutná stroj R9 WorldSSP během testu v Cremoně 7. a 8. listopadu, než týmy zahájí svůj vlastní plán zimních testů před úvodním kolem roku 2025, které se bude konat na Phillip Island v Austrálie od 21. do 23. února.
Andrea Dosoli, manažer divize Motorsport – Yamaha Motor Europe: „Jsme potěšeni, že můžeme oznámit naši novou sestavu pro Mistrovství světa Supersport 2025, která pro nás představuje nový přístup v kategorii Supersport. R9 je velmi důležitý nový model, takže je důležité mít v prvním roce tak silnou sestavu. Věříme, že je to pro nás nejlepší strategie, jak zahájit tuto novou éru supersportu pro Yamahu.
Nejen, že rozmanitá sestava, skládající se ze směsi zkušeností a mládí, nám dává největší šanci dosáhnout s R9 v jeho prvním soutěžním roce co nejlepších výsledků, ale také znamená, že máme důležitý vklad do jeho vývoje tohoto zbrusu nového modelu, který je důležitý, protože se připravujeme na uvedení závodní sady národních šampionátů před sezónou 2026. Globální roli našeho programu WorldSBK podtrhuje také podpora YMC při podpisu Aldiho Mahendry a Yukiho Okamota, dvou slibných mladých jezdců, kteří v Yamaze postoupili vzhůru.
Niccolò Canepa, sportovní manažer Road Racing – Yamaha Motor Europe: „Přivést na trať zcela nový motocykl je velký úkol a potřebovali jsme sestavu jezdců, která by odrážela úsilí, které naši inženýři z oddělení výzkumu a vývoje vynaložili za poslední rok. Věříme, že s našimi jezdci pro rok 2025 máme sestavu, která nás nejen staví do nejlepší pozice pro maximalizaci potenciálu R9 v jejím prvním roce závodění, ale také je příkladem závodní filozofie Yamahy.
V Manzim máme jezdce, který je osvědčeným jezdcem ve třídě Supersport, když v letech 2023 a 2024 skončil druhý za Yamahu. R9 je úplně jiná motorka než R6 a bude se s ní muset jezdit jiným způsobem. Z našeho testování víme, že točivý moment stroje vyžaduje spíše jízdní styl „velkého kola“. Proto jsme do naší sestavy zařadili Michaela Rubena Rinaldiho, jezdce se zkušenostmi z vítězství v závodech WorldSBK. Can Öncü je mladý jezdec s velkým potenciálem. Jsme proto rádi, že jsme ho přivedli do Yamahy pro rok 2025, aby mohl udělat „další krok“ jako kandidát na WorldSSP v novém týmu bLU cRU Evan Bros.
Propagace Aldi Satya Mahendry a Yuki Okamota odráží filozofii Yamahy „step-up“, díky níž se Aldi přesunul z R3 World Cupu do WorldSSP300 a nyní WorldSSP. Yuki přechází poté, co v této sezóně vyhrál JSB1000.
Všechny tři týmy 2025, které podporujeme, jsou osvědčenými kandidáty WorldSSP. Jméno Ten Kate mluví samo za sebe v historických knihách WorldSSP a výkony týmu s Manzim v posledních dvou sezónách a před tím Dominique Aegertera ukazují jejich úroveň. Evan Bros Racing také přinesl Yamaze dva tituly WorldSSP ve své době na světové scéně, zatímco GMT94 je jedním z nejzkušenějších týmů Supersport na startovním roštu.
Jsme přesvědčeni, že s tímto jezdcem a sestavou týmu dokážeme odemknout potenciál R9 ve WorldSSP, zatímco tým výzkumu a vývoje bude pokračovat v práci na dalším vývoji balíčku."
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 6.11.
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 8.11. - Kdo je nováček šampionátu WorldSSP Yuki Okamoto ?
- 6.11. - Yamaha oznamuje oficiální jezdce World Supersport pro rok 2025
- 4.11. - Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing
- 29.10. - Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025
- 20.10. - Vítězem finále Supersportů je Stefano Manzi, 17. Vostatek
- 19.10. - Adrian Huertas mistrem světa Supersportů