Zvládnou pneumatiky Michelin hrubý povrch Masarykova okruhu?

Okruh v Brně obsahuje dlouhé rovinky, rychlé i pomalé zatáčky, velké změny stoupání a klesající brzdné úseky, to vše na středně drsném povrchu, který pro závodníky, stroje i pneumatiky představuje velmi komplexní test.

Právě kvůli těmto komplexním faktorům dodává Michelin závodníkům pneumatiky, které vydrží zátěž, které bude vystavena především přední guma pneumatiky, a to jak z pohledu stability nutné pro dobré brzdění, tak přilnavosti k povrchu potřebné pro to, aby motorky měly dostatečnou energii dostat se ze zatáček. Díky šesti levotočivým a osmi pravotočivým zatáčkám je rozložení mnohem symetričtější než tomu bylo u některých nedávných tratí, které MotoGP navštívila. Nicméně dvě pravotočivé zatáčky navíc, a zejména pak jejich rychlost, znamenají, že Michelin dodá pro tento závod asymetrické zadní pneumatiky, které budou obě mít tvrdší pravé rameno, které si hravě poradí s mimořádnými požadavky.

Díky technickým nárokům, kterým bude potřeba na trati čelit, má Michelin k dispozici řadu pneumatik navrženou pro kompletní spektrum podmínek, jezdců a strojů. Na výběr budou tři přední pneumatiky v měkkém (tuto pneumatiku lze rozpoznat podle bílého proužku), středním (bez proužku) nebo tvrdém provedení (žlutý proužek). K nim budou k dispozici dvě odpovídající zcela nové zadní pneumatiky, které byly poprvé použity při testech v Barceloně a které jezdcům zajistí lepší trakci. Tyto zadní pneumatiky MICHELIN Power Slicks v měkkém (bílý proužek) nebo středním provedení (bez proužku) budou mít v Brně svou závodní premiéru. K dispozici bude také kompletní řada pneumatik MICHELIN Power Rain a Inter, které představují nejlepší variantu pro proměnlivé nebo nepříznivé počasí.

MotoGP Michelin pneu

Michelin i jezdci se v pátek zúčastnili prvních dvou volných tréninků. V sobotu ráno bude následovat ještě jeden trénink, odpoledne pak bude svědkem důležitých kvalifikačních jízd, kdy se bude rozhodovat o pořadí pro nedělní 22-kolový závod. Hlavní závod pak bude zahájen v něděli 21.srpna ve dvě hodiny místního času (13.00 BST, 12.00 GMT).

Piero Taramasso – Manažer Skupiny, Motosport jednostopých vozidel: “Brněnský okruh představuje pro pneumatiky jistě poměrně velký test, protože obsahuje prakticky všechny typy zatáček, má středně hrubý povrch a poměrně hodně změn ve stoupání s rozdílem téměř 70 metrů mezi nejnižším a nejvyšším bodem trati, takže potřebujeme pneumatiky, které si s touto zátěží poradí. Přední pneumatika musí být při brzdění stabilní a zadní musí mít správnou úroveň přilnavosti k povrchu, aby dobře vybírala zatáčky. Testovali jsme je na okruhu již vloni, ale pršelo, takže jsme vlastně nezískali žádné skutečně cenné údaje – tedy pokud nebude opět pršet! Letos jsme s vývojem našich pneumatik urazili velký kus cesty, takže se domníváme, že s informacemi, které máme k dispozici díky prvním 10 závodům sezóny, máme poměrně vysokou šanci dodat správné pneumatiky i pro tento okruh, i když nemáme dostatek informací právě z testování na suchém povrchu. Brněnský závod je pokaždé velmi speciální událostí v kalendáři závodů motocyklů a přitahuje opravdu davy diváků, ale počasí může být nevyzpytatelné, takže doufáme, že tento víkend bude teplé a stabilní, ne jak tomu bylo v případě některých nedávných závodů.”



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama