Aprilia RS 660: atraktivní supersport
- Publikovno: 7.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Aprilia představila kompletně nový motocykl RS 660. Po technické stránce tu není nic, čím by vycházela z jiného svého modelu, od rámu, podvozku až k motoru je vše zcela nové. Aprile s tímto motocyklem představuje svoji novou éru sportovních motocyklů.
Italská novinka se tímto vrací do hry mezi sportovní motocykly ve střední objemové třídě. Vybavená špičkovou elektronikou, nízkou váhou, atraktivním výkonem a spojená s iniciály RS, které u Aprilie vždy doprovázejí ty nejlepší sportovní stroje, to je už nyní předzvěstí úspěchu. Ona totiž tahle RS 660 bude mnohem atraktivnější a cenově dostupnější pro více jezdců než litrové stroje, ale přesto jde stále v duchu designu Aprilia RSV4, který je velmi povedený.
Aerodynamicky tvarovaná kapotáž jasně dává najevo, do které kategorie tento stroj patří. Sportovní a dynamické tvary byly prioritou při návrhu celkového vzhledu motocyklu. Ovšem konstruktéři mysleli nejen na atraktivní design, ale také na to, aby kapotáž fungovala jak má, aby dokázala optimalizovat stabilitu při vysokých rychlostech, ochránila jezdce před tlakem vzduchu a odkláněla od něj horký vzduch od motoru.
RS 660 je poháněna kapalinou chlazeným dvouválcem o zdvihovém objemu 660 ccm, který jsme si představili už vloni při odhalení konceptu Aprilia RS 660. Co jsme však neznali byl parametry výkonu, který je neuvěřitelných 100 koní při suché hmotnosti pouhých 169 kilogramů. To je v této objemové kategorii hodně atraktivní poměr výkonu ku váze. Snížit hmotnost se konstruktérům podařilo díky tomu, že motor je nosnou jednotkou rámu, který je stejně jako kyvná vidlice vyroben z lehké slitiny hliníku.
Kromě atraktivního designu si z modelu RSV4 přebrali i špičkovou elektroniku, ať už je to elektronické ovládání škrticích klapek ride-by-wire nebo platforma s šesti osami setrvačnosti, která umožňuje optimalizovat činnost elektronicky řízených asistenčních systémů APRC. Motocykl k tomu ještě nabízí náklonové ABS, kontrolu trakce, Wheelie Control, kontrolu brzdění motorem, tempomat a samozřejmě i obousměrné rychlé bezspojkové řazení. Na výběr budete mít z pěti přednastavených jízdních režimů, tři jsou určené na silnici a dva na okruh, Challenge pro zkušené jezdce, kteří využijí potenciál motocyklu a Time Attack, pro ty nejzkušenější piloty/závodníky, kde si můžete sami nastavit všechny elektronické systémy přesně podle vašich požadavků.
Digitální barevný TFT displej s automatickým podsvícením v režimu den a noc vám nabízí dvě verze zobrazování a to Road nebo Track. Díky multimediální platformě Aprilia MIA můžete propojit váš smartphone s motocyklem a rozšířit si tak výběr o další funkce jako jsou hlasové hovory nebo navigace.
Vynikající je rovněž podvozek Kayaba s obrácenou přední 41 mm plně stavitelnou vidlicí. O bezpečné zastavení dvojice předních 320 mm kotoučů se vám postarají radiální brzdiče Bremba. Všechna světla používají technologii LED a přední trojitá mají i funkci přisvěcování v zatáčce Cornering Lights. Nabízet se bude ve dvou barevných variantách, černá s výraznými červenými doplňky a červená ve verzi Replica Reggiani z roku 1994 jako pocta slavnému modelu RS 250.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 7.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky