Aprilia RS 660: nová éra supersportů
- Publikovno: 19.10.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pro svou premiéru supersportu RS 660 si Aprilia nemohla vybrat lépe. Kalifornský okruh Laguna Seca patří mezi nejkrásnější závodní okruhy na světě, jeho typickou dvojitou zatáčku s prudkým klesáním, Corkscrew, milují snad všichni fanoušci sportovních motocyklů. Za její řídítka usedl Australan, Rennie Scaysbrook, držitel rekordu z Pikes Peak.
Výjimečnost supersportu Aprilia RS 660 umocnila i jeho zlaté barevné provedení Acid Gold. Původně měl australský jezdec Rennie Scaysbrook jezdit pouze po pobřeží Big Sur v Californii, ale RS 660 ho natolik okouzlila, že s ní vyrazil i na závodní okruh Laguna Seca. Svezení na tomto štíhlém lehkém motocyklu s úzkým rámem a poháněným stokoňovým dvouválcem bylo pro něj naprosto jedinečné. Ačkoliv je primárně určen pro každodenní zábavu na silnici, svezení na okruhu s ní bylo ještě více vzrušující než v běžném provozu.
Musí se nechat, že se Aprilii tah s tímto supersportem náramně povedl, vlastně už od samotného představení konceptu sportovního dvouválce v listopadu 2018, kdy se poprvé představila světu, oslovila velké množství fanoušků jako novodobé pojetí sportovního motocyklu. Další várku jich získala vloni, po oficiální premiéře sériového stroje v Miláně. Od té doby přestaly být výkonové parametry považovány za jedinou podstatnou vlastnost supersportu, a o výjimečných kvalitách se začalo hovořit také v souvislosti se snadno dávkovatelným výkonem motoru, vynikající architekturou podvozku a nízkou hmotností motocyklu.
Nyní, necelé dva roky od svého prvního představení, se RS 660 stává jedinečnou nabídkou svého druhu, paralelní dvouválec střední kubatury o zdvihovém objemu 660 ccm a výkonu 100 koní při 10 500 1/min váží pouze 183 kg, je atraktivní, dostupný, nabitý nejmodernějšími technologiemi, mnohdy ještě lepšími než některé motocykly vyšších kubatur. Maximální točivý moment 67 Nm nastupuje při 8500 1/min.
Kromě vynikajícího motoru, má také špičkový podvozek, kde je vpředu plně stavitelná 41 mm USD vidlice Kayaba, vzadu je tlumič bez přepákování s možností nastavení předpětí. Výborné jsou také brzdové komponenty, kde vpředu je dvojice 320 mm kotoučů brzděná čtyřpístkem Brembo M4.32. Samozřejmostí jsou také špičkové elektronické vybavení řízené šestiosou inerciální jednotkou. Do výbavy dostanete náklonové ABS, kontrolu trakce, pět jízdních režimů, tempomat, oboustranné rychlořazení nebo kontrolku zvedání předního kola. Vše se jednoduše ovládá a nastavuje pomocí křížových tlačítek na pravé straně a zobrazuje se na TFT panelu, který můžete propojit pomocí aplikace s mobilním telefonem.
Podle informací výrobce by se první motocykly měli objevit v polovině listopadu. Prodejní cena začne na částce 289 900 Kč.
Zdroj: Aprilia
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.10.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 23.9. - BMW R 1300 GS Adventure: představení na českém trhu
- 6.9. - The Maestro 4.0 Ducati 30° Anniversario 916: unikátní hodinky pro sběratele
- 4.9. - Harley-Davidson Summer Vibes Ride 2024: tenkrát na Východě
- 28.8. - Tip na víkend: All American Fest 2024
- 16.8. - BMW CE 02 eParkourer: stavba od Vagabund
- 14.8. - European Bike Week: legendární sraz ve Faak am See 3-8.9.2024