Aprilia RSV4 Xtrenta: okruhová záležitost

Vyznavači okruhového ježdění teď dávejte pozor. Aprilia představila svůj nejextrémnější a nejvýkonnější závodní motocykl, který si budete moci pořídit i vy. Stačí jen dodat výkon 230 koní a váha 166 kilogramů a víc znát nepotřebujete. Snad jen, že bude vyrobenou pouhých sto kusů.

Písmeno „X“ se poprvé v nabídce Aprilie objevilo v roce 2019, kdy byl představen model RSV4 X a to při příležitosti desátých narozenin tohoto modelu. Vyrobeno jich bylo pouhých deset kusů a všech motocyklů s výkonem 225 koní bylo během pár sekund rozebráno a nebránila tomu ani cena 39 900 eur. Špičkový stroj s podvozkem od Öhlinsu, karbonovou kapotáží nebo s ráfky z lehké slitiny hořčíku, vážil pouhých 165 kilogramů suché váhy.

V roce 2020 přijíždí na scénu další závodní model, Tuono V4 X, s podobnými parametry jako mělo RSV4 X. Tedy výkon 221 koní a suchá hmotnost 166 kilogramů. Bylo vybaveno aerodynamickými přítlačnými křidélky, semiaktivním podvozkem a jeho cena začínala na částce 34 900 eur. I „Tuňáka“ jste si mohli pořídit jen v omezeném počtu 10 kusů, aby jej později na výšili na konečných 30 strojů.

1 Aprilia RSV4 XTrenta (1)1 Aprilia RSV4 XTrenta (2)1 Aprilia RSV4 XTrenta (3)

Píše se rok 2022 a na scénu přijíždí třetí Xkový model, superbike RSV4 Xtrenta, oslavující třicet let od prvního titulu mistra světa, který pro Aprilii získal Alex Gramigni ve třídě 125 GP. Ovšem u tohoto modelu se v Noale rozhodli vyrobit rovných 100 kusů a cena se vyšplhala až na částku 50 tisíc eur bez DPH, tedy přibližně 1,22 milionu korun. Co za ni dostanete? Kromě barev, které měl původní vítězný motocykl, dostanete stroj, který je svou výbavou velmi podobný speciálům jezdící v mistrovství světa MotoGP.

Těšit se tak můžete na nová aerčodynamická křidélka, která by měla zajistit ještě větší přítlak na přední kolo, ale zároveň měla klást i menší odpor. Další malá křidélka jsou na zádi za sedlem jezdce a třetí „křidélko“ je na kyvné vidlici. Díky tomu bude mít Xtrenta o 25% větší přítlak a o 4% menší odpor. Veškeré komponenty na kapotáži jsou z lehkého karbonu a vyrobila je pro ně firma PAN Compositi, která pro Aprilii vyrábí kapotáž na všechny závodní speciály.

1 Aprilia RSV4 XTrenta (4)1 Aprilia RSV4 XTrenta (5)1 Aprilia RSV4 XTrenta (6)

Srdcem tohoto jedinečného motocyklu je motor z modelu RSV4 Factory, ovšem s poupraveným vnitřkem a s výkonem neuvěřitelných 230 koní. O chlazení kapalin se postarají chladiče od firmy Raleo Tcnoracing, vzduchový filtr dodal Sprint Filtr a výfukové potrubí je z titanu, zakončené karbonovou koncovkou SC-Project. Elektroniku dodalo Magneti Marelli a veškeré nastavení můžete provádět na speciálním displeji JetPrime.

Podvozek dodala firma Öhlins, špičkové brzdy pak Brembo, kde přední 300 mm kotouče brzdí monoblokové třmeny GP4-MS. Na lehkých kovaných ráfcích Marchesini M7R Genesi vyrobených ze slitiny hořčíku, jsou obuty slicky Pirelli Diablo SBK. No a jako třešničku na dortu dostane váš motocykl svůj vlastní kobereček a plachu na přikrytí. Máte-li zájem, můžete si svoji číslovanou Xtrentu objednat na tomto odkazu.

Zdroj: Aprilia



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama