Aprilia Tuono V4 X: 221 koní na 166 kilogramů
- Publikovno: 15.9.2020
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Po úspěchu s limitovanou edicí supersportu RSV4 X, kdy se během pár hodin prodalo všech 10 vyrobených kusů, přichází Aprilia i s limitovanou edicí okruhového speciálu Tuono V4 X. Rovněž tento model bude dostupný jen v pár kusech a bude určen pouze pro závodní použití.
O vývoj tohoto exkluzivního motocyklu se postaralo závodní oddělení týmu Aprilia Racing, tedy ti nejpovolanější, takže máte zaručeno, že se vám dostane do rukou to nejlepší sportovní náčiní na trhu. Motocykl je primárně určen jen velmi zkušeným pilotům, kteří z něj na závodní trati dokáží dostat to nejlepší, co se v něm ukrývá.
Poprvé se Tuonu dostanou aerodynamická karbonová křidélka, která již zdobí motocykl Aprilia RS v šampionátu MotoGP. Křidélka mají jediný úkol, zajistit vám stabilitu při vysokých rychlostech a také v kritických fázích ostrého brzdění a prudkého zrychlení. Prototypům MotoGP se Tuono blíží také jeho suchou vahou, která činí 166 kilogramů.
Veškerá kapotáž je vyrobena z lehkého karbonu a ozdobena speciální grafikou „Bol d´Or“, kterou se nechali inspirovat u motocyklu Aprilia RSV 1000 R Factory jenž se v roce 2006 účastnil legendárního vytrvalostního závodu ve Francii. Z odlehčeného materiálu je vyrobena i palivová nádrž, avšak zůstal ji ponechán stejný tvar, jako má originální nádrž. Spojkové a brzdové páčky, kryty klikové skříně, nastavitelné stupačky i víčko palivové nádrže jsou vyrobeny ze slitiny hliníku. Sedmipaprsková kovaná kola Marchesini jsou vyrobeny ze slitiny hořčíku a jsou obutá na pneumatikách Pirelli slick.
Pohonnou jednotkou je motor z Aprilia RSV4 1100 Factory s výkonem 221 koní. Výfukový systém z titanu je zakončen karbonovou koncovkou od Akrapoviče. Standardní řídící jednotka (ECU) je přeprogramovaná závodními mapami motoru a motocyklu, vyvinutými společností Aprilia Racing pouze pro závodní použití. Všechny mapy motoru jsou ve verzi „full power“ a optimalizované pro použití závodních výfukových systémů. Úrovně nastavení kontroly trakce, wheelie control, launch control a brzdného účinku motoru jsou určeny pouze pro závodní použití na okruhu.
Digitální přístrojový panel s barevným TFT displejem je přeprogramovaný pro použití bez imobilizéru, systém měření času na kolo spolupracuje s vestavěným GPS senzorem, který je součástí motocyklu. Motocykl je dodáván bez sady klíčků a funkčního ABS. Brzdový systém je opatřen zjednodušenou sadou hadic. O špičkový brzdný efekt se vám postarají brzdy Brembo, vpředu je třmen GP4-MS, který brzdí dvojici ocelových disků s technologií T-Drive. Plně stavitelný podvozek je Öhlins Smart EC 2.0, vpředu jsou vidle NIX, vzadu je monoshock TTX a tlumič řízení je rovněž elektronicky řízený.
Motocykl se bude prodávat za cenu 34.900 eur bez DPH a objednat si jej budete moci pouze online na webových stránkách Aprilie. Svůj motocykl si pak vyzvednete přímo v továrně v Noale, kde pro vás zajistí exkluzivní prohlídku této továrny a také obdržíte speciální helmu KYT NX-Race ve stejném designu, jako bude váš motocykl.
Zdroj: Aprilia
- Přidat komentář +
- Publikováno: 15.9.2020
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou