Bimota KB4: koncept sportovního motocyklu

Italská Bimota představila další jednostopý stroj vznikající ve spolupráci s japonskou Kawasaki. Tentokrát je to koncept sportovního motocyklu KB4, který by měl být štíhlý, lehký a obratný.

První společné dílo Kawasaki a Bimoty nese jméno Tesi H2 a je to kombinace toho nejlepšího, co oba výrobci ve své nabídce mají. Nový model KB4 je jiný, je to vlastně jakýsi návrat ke starým Bimotám, jaké vznikaly v Rimini pod vedením třech zakladatelů značky, Massimo Tamburinim, Giuseppe Morrim a Valeriem Bianchim. Chtěli mít sportovní motocykly s nejlepšími výkonnými motory a se špičkovým podvozkem a tak vznikly legendární KB1, KB2 a KB3.

1 Bimota KB4 koncept (1)1 Bimota KB4 koncept (2)

Jméno KB je kombinací prvních písmen z názvu výrobců, kteří se na motocyklech podíleli. První označoval dodavatele motoru - Kawasaki a druhý dodavatele podvozku Bimota. Číslovka na konci označovala kolikátý motocykl to je v pořadí. Na konci sedmdesátých let byl představen první model KB1 s motorem z Kawasaki Z 1000. O pár let později představují malý sportovní motocykl poháněný motorem z GPZ 550 a v roce 1983 přichází na scénu třetí model KB3, kde se znovu navrátili k silnějšímu agregátu z novějšího modelu Z 1000.

1 bimota-kb1

První z nich se zároveň stala vzorem při návrhu konceptu již čtvrtého sportovního stroje KB4, které bude opět poháněno motorem z Kawasaki Z1000 a jeho první prototyp by měl spatřit světlo světa na jaře letošního roku. Srdcem malého svižného motocyklu by tedy měl být čtyřválcový agregát o zdvihovém objemu 1043 ccm s výkonem 142 koní a s točivým momentem 111 Nm. Pokud se budou v Bimotě držet tradice zakladatelů, měla by být KB4 motorka s perfektními jízdními vlastnostmi.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama