Bimota se spojila s Kawasaki: Tesi H2
- Publikovno: 10.12.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Pár měsíců se o možném vstupu Kawasaki do Bimoty hovořilo, ale spíše to většina z nás brala jako spekulaci. Ovšem model Tesi H2 nás velmi rychle probral z letargie. Tohle asi nikdo z nás nečekal a už vůbec ne takový výjimečný a konstrukčně zajímavý stroj.
Kawasaki koupila v italské Bimotě menšinový podíl 49,9% a zdá se, že by se konečně skomírajícímu výrobci motocyklů mohlo začít blýskat na lepší časy. Možná si kladete otázku, proč Kawasaki vstoupila do firmy, která byla téměř na konci s dechem. Zkrátka proto, že výkonný ředitel Kawasaki, pan Hiroshi Ito považuje italskou značku Bimota za legendu, která vždy produkovala ty nejlepší motocykly se špičkovými komponentami. Poté co byl osloven investiční bankou, sešel se s majiteli firmy, slavným šéfdesignérem Bimoty Pierluigim Maconim a dohodli se na společném dalším pokračování.
Značka Bimota tak žije dál a toto nečekané spojení přináší již první ovoce a tím je spojení toho nejlepšího čím se oba výrobci aktuálně pyšní. Dalo by se říct, že Tesi H2 je vlastně společným čerstvě narozeným dítětem přeplňované Kawasaki Ninja H2 a Bimota Tesi s přední kyvnou vidlicí a řízením rejdovým čepem. Nic technologicky lepšího na trhu aktuálně nenajdete.
Kromě technologie pohánění motoru s pomocí turbodmychadla dodala Kawasaki tomuto „spojeneckému“ motocyklu svoji špičkovou elektroniku včetně kontroly trakce, náklonové ABS a také stavitelné semiaktivní tlumiče Öhlins, které jsou uchyceny pod sedlem a u kterých můžete hydraulicky nastavit předpětí. Jsou sice umístěny před zadní kyvnou vidlicí, ale nejsou oba určeny pro zadní kolo. Pomocí spojovací tyče jsou spojeny také s předním kolem, a tak je tlumení obou kol řízeno z jednoho místa.
Na výrobu motocyklu byly použity vysoce kvalitní komponenty vyrobené z karbonu nebo z opracovaného hliníku. Kompletně si můžete přenastavit celou geometrii stroje, včetně umístění stupaček. Design motocyklu může na někoho působit zastaralým dojmem, nám se však moc líbí i včetně aerodynamických křidélek, díky nimž se budete ve vysokých rychlostech pořád držet při zemi.
Žádné podrobnější technické informace ještě výrobce k motocyklu neuvedl. Víme jen, že bude poháněn motorem z Kawasaki H2 a můžeme předpokládat, že zřejmě zůstanou i u výkonu 243 koní a motor bude zároveň i nosným prvkem rámu. Kyvná vidlice bude uchycená přímo na motoru včetně předního zavěšení. Tedy musí se nechat, že tohle je konstrukčně velmi zajímavý motocyklu a hodně by nás zajímalo, jak se na něm asi jede?
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.12.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou