BMW S 1000 RR 2015: vyšší výkon a pohodlí
- Publikovno: 9.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Své první představení si prožil v roce 2009 a téměř raketově se stal jedním z nejoblíbenějších a nejprodávanějších supersportů. Novinka vám nabízí ještě vyšší výkon o šest koní.
Kromě zvýšení výkonu o 4 kW (6 koní), došlo také ke snížení celkové hmotnosti o 4 kg na 204 kg a to včetně všech náplní. Točivý moment posílil ve středních otáčkách, tedy od 5000 1/min a nejvíce z něj vytěžíte v rozsahu mezi 9500 a 12000 1/min. Zvláštní pozornost byla také věnována posazu jezdce na motocyklu, aby byla co nejpohodlnější, ať už budete jezdit pouze na okruhu, anebo s ním vyrazíte i do běžného provozu. Motocykl je jako vůbec první supersport dovybaven tempomatem.
Změnou prošla konstrukce mostového rámu a vyladili i geometrii podvozku pro lepší ovladatelnost, větší přilnavost a jasnou zpětnou vazbu zejména při jízdě na hranici výkonu. Motocykl si můžete dovybavit semi-aktivním podvozkem DDC (Dynamic Damping Control), který má také BMW HP4. Ve standardu získáte ABS, ASC (Automatic Stability Control) a přednastavené tři jízdní režimy, Rain, Sport a Race. Pokud si připlatíte za balíček Pro, získáte ještě režimy Slick a User (vámi nastavitelný), startovací asistent Launch Control, omezovač pro udržení stanovené rychlosti při průjezdu boxovou uličkou, bezspojkové řazení Gear Shift HP Assist Pro a dynamické řízení trakce (DTC).
Karoserie má ostřejší vzhled, avšak poznávací znamení asymetrického světlometu této novince ponechali, a tak ji zcela jistě opět rozeznáte mezi ostatními stroji. Na výběr budete mít ze třech barevných kombinací, červenobílá, černá a v barvách BMW Motorsport.
Technické údaje
Motor: Vodou chlazený čtyřválcový, čtyřtaktní řadový motor, čtyři titanové ventily/válec, DOHC. Elektronické vstřikování. Vrtání a zdvih 89 x 49,7 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 13:1. Největší výkon 146 kW (199 koní) při 13 500 1/min, největší točivý moment 113 N.m při 10 500 1/min. Nejvyšší rychlost přes 200 km/h.
Pohonné ústrojí: sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná anti hoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: zdvojený mostový rám z hliníku, přední vidlice USD o průměru 46mm s nastavitelným stupněm tahu a tlaku, zdvih 120 mm, zadní odpružení s nastavitelným předpětím, zdvih 120 mm. Přední brzda dvoukotoučová čtyřpístková 320 mm, zadní brzda jednokotoučová jednopístková 220 mm, ABS. Kola hliníková 17", pneumatika vpředu 120/70 ZR 17 a vzadu 190/55 ZR 17, Celková délka 2050 mm, šířka 826 mm, rozvor 1425 mm, výška sedla nad zemí 815 mm, hmotnost 204 kg, objem palivové nádrže 17,5 litrů.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 9.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky