Ducati 1199 Panigale S: megahit sezóny
- Publikovno: 22.11.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati 1199 Panigale bylo po právu zvoleno nejkrásnějším exponátem na milánské výstavě EICMA 2011. Ve své špičkové verzi vypadá opravdu skvěle a jeho technické parametry patří alespoň na papíře k tomu nejlepšímu mezi motocykly.
Není divu, Italové design opravdu umí, a tak je pouze 188 kilogramů těžká supersportovní zbraň oblečena do sexy prádélka. Kočičce to bude slušet nejen v červené, ale dozajista i v barevné kombinaci, s italskou trikolorou na kapotách. To, čím Ducati 1199 Pagniale vyniká, především z čelního pohledu, je tradiční úzké tělo s dvojicí hlavních světlometů s LED technikou. Nad světly trčí z přední kapoty tykadla zpětných zrcátek se začleněnými směrovkami a za malým větrným štítkem na najdete TFT displej. Na minimalistické zadní části motocyklu pak nenajdete ani malé sedátko pro spolujezdce.
U Ducati není ani žádným překvapením, že nové konstrukční prvky a hlavní inovace vycházejí z dlouhodobých poznatků sportovní sekce tamějšího vývoje a maximum technických, ale i designových lahůdek se snaží konstruktéři Ducati přenést do civilních modelů. Stejný zůstává i fakt, že ani u novinky se italská značka ani v nejmenším neodklonila od specifické techniky jejích strojů a v novém hyperbiku tedy najdeme vysokovýkonný kapalinou chlazený dvouválec, který dává stroji nezaměnitelné charisma. Ducati si tak i v kategorii nejvýkonnějšího okruhového náčiní pro běžný provoz jede svou vlastní ligu.
Srdcem Ducati 1199 Panigale je dvouválec Superquadro s maximálním výkonem 195 koní dosahovaným při 10 750 otáčkách, přičemž točivý moment o velikosti 132 N.m při 9001/min patří také ke špičce v segmentu. Nejvíce sledovaným údajem bylo v případě italské krásky snížení hmotnosti. Už tak extrémně nízkou váhu předchůdce s označením 1198 se podařilo snížit o dalších deset kilo. Provozní hmotnost (s náplněmi a plnou nádrží) je pouhých 188 kilogramů, tzv. suchá hmotnost činí 164 kg.
Znalost modelů konkurenčních převážně japonských strojů mi tedy říká, že v případě Ducati 1199 Panigale se jedná o nejvýkonnější a zároveň nejlehčí superbike v sériové produkci. Ovšem velmi zajímavý technický údaj je také rozložení hmotnosti na přední a zadní kolo, 52% přední a 48% zadní, což sice nevypadá jako velký rozdíl oproti původních 50:50, ale k dosažení tohoto výsledku musela být zcela změněna koncepce rámu z lehkých slitin typu Monocoque. Základem podvozku je v tomto případě motor a teprve na něj je vše uchycené, odpružení i tlumení. Zcela nová přední vidlice Marzocchi je celohliníkové konstrukce a zadní jednoramenná, kyvná vidlice kromě nové stavby ramena disponuje nastavením dvojí křivky progrese. Brzdový systém Brembo dostal nejnovější a nejpokročilejší verzi ABS od Bosch (na přání), a aby nic nebylo ponecháno náhodě, zcela nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa byly speciálně ušity podle technických požadavků „rudé střely“.
Panigale je přímo nabita elektronickým ovládáním různých prvků kontrolující a případně měnící jízdní vlastnosti motocyklu. Kromě klasických provozních hodnot lze na displeji vyčíst a naladit tři různé režimy jízdy, nastavení palivových map, kontrola trakce, kalibrace ABS a funkce tzv. motorové brzdy. Právě motorová brzda patří mezi další technické novoty použité u tohoto stroje.
Pokud vám padla Ducati 1199 Panigale do oka a máte na mi schovaných minimálně půl milionu korun (základní provedení), pak se připravte ta to, že čekání na první jarní paprsky bude dlouhé, ale rozhodně se vyplatí.
Technické údaje:
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do V (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 112 x 60,8 mm, zdvihový objem 1198 cm3, kompresní poměr 12,5 : 1. Největší výkon 114 k (91 kW) při 9500 1/min. Elektronické vstřikování Mitsubishi, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, antihopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Hliníkový monokokový rám, přední vidlice upside-down Marzocchi, průměr nosníků 50 mm, zdvih 120 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Öhlins, zdvih 130 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 330 mm se čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 245 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 200/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1437 mm, výška sedla nad zemí 825 mm, pohotovostní hmotnost 188 kg, objem palivové nádrže 17 litrů
Základní cena vč. DPH: cca 590 000 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.11.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- dnes - Oficiální startovní listiny na rok 2025
- včera - Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP
- 19.11. - Testu vévodil Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky