Ducati 848: bílá kráska
- Publikovno: 25.2.2009
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Italské Ducati se v poslední době daří a úspěchy na okruzích umí přenést i do sériové produkce. Důkazem toho je její loňská novinka označená 848.
Menší sestru od provedení 1098 na první pohled rozeznají jen znalci. Díky takřka shodnému designu musíme totiž i zde ocenit štíhlou stavbu stroje stejně jako tvarování palivové nádrže o objemu 15,5 litrů. Tvarově velice vydařený a přehledný je také sdružený kontrolní přístroj, jemuž vévodí analogový otáčkoměr lemovaný řadou kontrolek, a pod ním umístěný digitální ukazatel okamžité rychlosti, otáček, teploty oleje, ujeté vzdálenosti a času. A tak jedinou vadou na kráse je umístění zpětných zrcátek, jejichž tvar je plně podřízen celkovému designu, a vám tedy nezbývá, než se při sledování provozu za vámi vyhnout rukou. Situace ale zdaleka není tak dramatická jako u modelu 999, kde jste ve zpětném pohledu mohli spatřit akorát tak sami sebe. Co se nám naopak líbilo, byl posaz za řídítky, který souvisí s celkově dobrou ovladatelností stroje a na supersportovní motocykl i pohodlné sedlo. Samozřejmě to jezdcovo, protože na sedátku pro spolujezdce se vozí opravdoví masochisté.
Po otočení klíčku v zapalování bílé krásky a stisknutí startovacího tlačítka se ozve burácení dvouválcového desmodromického motoru. Po patřičném rozdýchání a zahřátí na optimální provozní teplotu můžeme vyrazit. První kilometry v městském provozu nejsou díky tuhému podvozku a spojce zrovna tím nejlepším prostředím. Jakmile se ale dostaneme na otevřenou silnici, každý asi ocení téměř okamžitou odezvu na pootočení plynové rukojeti, která působí na výjezdu z každé zatáčky doslova výbušně, a za patřičné zvukové kulisy žene pouze 168 kilogramů těžký stroj (suchá hmotnost) nekompromisně vpřed. Se sportovními výkony samozřejmě koresponduje i naladění podvozku a jedovaté radiální brzdy Brembo (vpředu s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm). V každém případě se na Ducati 848 můžete spolehnou jak v extrémních náklonech, tak při prudkém brzdění před zatáčkou. Chce to jen kvalitní povrch klikaté silnice nebo okruhu.
Ducati 848 vyniká ve třídě supersportovních motocyklů střední objemové třídy svými jízdními výkony a přitažlivými tvary. Umí však nabídnout svému majiteli ještě něco navíc. Neopakovatelné charisma a požitky při jízdě vás totiž doslova pohltí a po pár kilometrech uznáte, že tahle „dukna“ má své nezapomenutelné kouzlo. Za cenu sníženou dovozcem na 408 tisícovek jí odolá jen málokterý příznivec italských supersportovních strojů.
Technické údaje
Motor: Kapalinou chlazený vidlicový dvouválec do L (90°) se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 94 x 61,2 mm, zdvihový objem 849 ccm, kompresní poměr 12 : 1. Největší výkon 134 k (98 kW) při 10000 1/min. Elektronické vstřikování Marelli, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a el. digitální zapalování.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni s hydraulickým ovládáním, šestistupňová převodovka.
Podvozek: Příhradový rám z ocelových trubek, přední vidlice upside-down Showa, průměr nosníků 43 mm, zdvih 127 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Showa, zdvih 120 mm. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá ventilovaná o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 240 mm s dvoupístkovým třmenem. Kola litá 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17“ vpředu a 180/55 ZR 17“ vzadu. Rozvor 1430 mm, výška sedla nad zemí 830 mm, suchá hmotnost 168 kg. Objem palivové nádrže 15,5 litrů.
Základní cena vč. DPH: 408 000 Kč
- Přidat komentář +
- Publikováno: 25.2.2009
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro