Ducati Panigale V4 a V4 S 2022: rychlejší s novými křidélky
- Publikovno: 3.1.2022
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ducati do letošní sezóny vyjede s novou generací modelu Panigale V4. Nová generace má přepracovaná aerodynamická křidélka, nové motorové režimy
Poprvé Ducati odhalila superbike Panigale V4 na podzim roku 2017, jednoznačně to byl tenkrát nejkrásnější sportovní motocykl milánského veletrhu EICMA. Kolega z redakce se do ní okamžitě zamiloval a nemohl se dočkat jara, až si ji vezme na test. O dva roky přichází další verze a to s aerodynamickými křidýlky.
Letošní update má za výsledek zrychlení motocyklu na závodní trati a že se to podařilo je více než jasné. Čísla totiž nelžou. Ducati vzala loňský a nový model Panigale V4 na závodní okruh Vallelunga, obula je do stejných pneumatik Pirelli SC1, za jejich řídítka posadila dva vybrané jezdce a testovacího pilota stáje Ducati, Michela Pirra, aby porovnali jejich progres. První jezdec byl na nové generaci motocyklu rychlejší o 0,9 s, druhý o 1,2 s a Pirro o 0,5 sekundy.
Designově se model nijak zásadně nezměnil, přítlačná aerodynamická křidélka mají pozměněný tvar, jsou menší, ale přesto vytvářejí stejný přítlak na přední kolo 30 kg při 270 km/h jako ta původní. Přepracované jsou větrací průduchy po stranách kapotáže, ke kterým přibyly dva nové umístěné ve spodní části pod nimi. Sedlo má nový, dvoumateriálový povrch, díky kterému se vám bude snadnější přesouvat z jedné strany na druhou a je také plošší. Ocenit byste také mohli pozměněný tvar palivové nádrže, která je větší a můžete se o ni lépe opřít předloktím.
Zapracovalo se také na čtyřválcovém motoru Desmosedici Stradale o zdvihovém objemu 1103 ccm, který má novou pumpu, výfuk s o 18% většími otvory a výkon se zvýšil o 1,5 k na hodnotu 215,5 k při 13 000 ot/min (s příplatkovým výfukem od Akrapoviče má dokonce 228 koní). Kroutící moment zůstal beze změny na hodnotě 123,6 Nm při 9500 otáčkách, přičemž 80% jeho maxima máte již při 6000 otáčkách.
Zapracovalo se také na odstupňování jednotlivých rychlostí, první a druhý stupeň je delší, šestý je o 5 km/h vyšší. Nové jsou čtyři motorové režimy, Full, High, Medium a Low. Na pětipalcovém TFT displeji se nově zobrazuje Track Evo, které doplnilo současné Track a Road. Čep jednoramenné kyvné vidlice je posunut o 4 mm výše, čímž by se měla snížit klesání zádě při akceleraci při výjezdu ze zatáček. Ducati i nadále bude vybavena šestiosou řídící jednotkou IMU, která řídí náklonové ABS, kontrolu trakce, systém proti zvedání předního kola, protiprokluzový systém, motorovou brzdu a obousměrné rychlořazení.
Podvozek u základní V4 stále tvoří vidlice Showa BPF vpředu a monoshock Sachs vzadu. Verze S má semiaktivní podvozek od Öhlinsu s novou přední vidlicí NPX 25/30. O bezpečné zastavení se vám postarají monobloky Brembo Stylema, které vpředu brzdí 330 mm kotouč.
Zdroj: Ducati
- Přidat komentář +
- Publikováno: 3.1.2022
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 28.12. - Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu
- 27.12. - Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory!
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou