Ducati Panigale V4 R 2019: s aerodynamickými křidélky
- Publikovno: 5.11.2018
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Hvězdou novinek pro příští rok se u italské stáje stane supersportovní motocykl Ducati Panigale V4 R. Pyšní se hmotností pouhých 193 kilogramů a výkonem 234 koní 15 250 otáčkách za minutu!
Novinka z Bologně je v podstatě slabší verzí Panigale V4 a vznikla vlastně díky touze italského týmu soutěžit v MS Superbiků. Tam totiž podmínky jednoznačně říkají, že se tu mohou účastnit pouze stroje s čtyřválcovými motory a jejich zdvihový objem musí být nižší než 1000 ccm. Současná Panigale V4 s jejím obsahem 1103 ccm tedy nemohla být použita. No vlastně, Panigale V4 ano, ale s jiným motorem.
V podstatě nahradili jednu žhavou střelu za druhou. Motor Desmosedici Stradale R byl upraven a vybaven velkým množstvím komponent, které se montují do motorů, se kterými se jezdí v seriálu MotoGP. Ať už jsou to titanové ojnice nebo kované písty s vrtáním 81 mm a se zdvihem 48,4 mm. V Ducati říkají, že nový motor nemá sice takový krouťák jako 1100 V4, ale se svými parametry je mnohem více extrémnější, možná i děsivější.
Posuďte sami. Motor má zdvihový objem 998 kubíků a výkon 221 koní při neuvěřitelných 15 250 1/min, maximální kroutící moment 112 Nm dosahuje při 11 500 1/min. Na rozpohybování motocyklu, který váží pouhých 193 kilogramů jsou to opravdu děsivé údaje. A to jsou hodnoty homologovaného stroje. Pokud byste V4 R osadili závodním kitem s koncovkou Akrapovič, zvedne se vám výkon na 224 koní při 15 500 1/min. Mazec!
Díky tomu, že má motor velké množství komponent z titanu (ojnice, ventily, klikové hřídele), podařilo se technikům snížit jeho hmotnost oproti V4 S o 1,1 kilogramu. Alternátor je také o 100 g lehčí a společně s dalšími drobnostmi se dosáhlo toho, že je motocykl celkově o 2 kilogramy lehčí než verze V4 S.
O povedeném designu motocyklu snad ani nemá cenu hovořit. Tohle se Italům vážně povedlo, co ale musíme zmínit, jsou aerodynamická karbonová křidélka. Podobné jste mohli vidět na motocyklovém speciálu Desmosedici GP16 stájového jezdce Andrea Doviziosy. Křidélka vám zajistí větší stabilitu a přítlak při extrémním brzdění z velmi vysokých rychlostí. Podstatné změny se také týkají větracích otvorů, které jsou oproti V4 S větší a díky tomu k motoru proudí mnohem více vzduchu a dochází tak k lepšímu chlazení agregátu. Kovaná kola Marchesini jsou jen pověstnou třešničkou na pomyslném dortu.
Motorem však v Ducati na inovacích neskončili. Na paškál si také vzali podvozek a to kompletně. Dopředu dali plně stavitelné vidlice Öhlins NPX25/30, dozadu monoshock TTX36, ale ten dovybavili jedinečnou možností posouvat uchycením kyvky o 3 mm vpřed i vzad. Kromě těch nejlepších elektronických systémů kontrola trakce DTC EVO, kontrola Wheelie DWC EVO, náklonové ABS, Ducati Slide Control, obousměrné rychlořazení DQS, startovací asisten DPL, včetně inerciální řídící jednotky Bosch 6D IMU, dostane Panigale V4 R do výbavy ještě omezovač rychlosti při průjezdech v boxech, dataloging DDA a GPS laptimer. Ti, kteří s tímto motocyklem budou jezdit na okruhu, obdrží ještě záslepky do kapot místo držáku značky a zrcátek. Cenu zatím výrobce nezveřejnil, ale mohli bychom očekávat cenu podobnou Panigale V4 S, což je zhruba necelých 700 tisíc korun.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.11.2018
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Situace u KTM aktuálně
- dnes - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 30.11. - Ana Carrasco v roce 2025 s Hondou France v mistrovství světa FIM Supersport
- 29.11. - Papež František přijal «Pecco» Bagnaiu
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 28.11. - Salač je nazpět doma v ČR
Další z rubriky
- dnes - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 27.11. - Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl