Ducati Panigale V4 R 2023: 240 koní na 188 kilogramů váhy

Vylepšený model Panigale V4 s označením „R“ neboli Racing musí být sen téměř každého jezdce, který se rád prohání po závodním okruhu. Navíc s tímto motocyklem se můžete směle pustit i do běžného silničního provozu, ovšem vypustit zde ven všech jeho 240 koní je možná mnohem více nebezpečnější než při nějakém ostrém závodu na uzavřené trati.

Každopádně možnost vyjet s tímto superbikem i mimo brány autodromu možné je. Ačkoliv stavěná je primárně pro závodní ježdění, ostatně je to nyní nejvyšší supersportovní řada, kterou Ducati v nabídce má, pod ní je model V4 SP, kdy zkratka SP znamená Sport Production. Verze „R“ však není úplnou novinkou, poprvé se světu představila v roce 2018, kde zaujala svými aerodynamickými křidélky. Na jejich základech jsou postaveny všechny závodní motocykly stáje Ducati Corse a každý rok jsou inovovány a vybavovány těmi nejšpičkovějšími komponenty.

1 Ducati Panigale V4 R 2023 (21)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (23)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (24)

Srcem tohoto superbiku je čtyřválec Desmosedici Stradale R o zdvihovém objemu 998 ccm, který prošel asi tou největší úpravou z celého stroje. Poprvé v historii dává Ducati do silniční verze motocyklu titanové ojnice, nové jsou také sací vačky s vyšším zdvihem ventilů a také jednokroužkové písty jsou vyrobeny ze slitiny hliníku a plášť je potažený DLC vrstvou. Na zadní kolo se posílá výkon 218 koní při 15 500 otáčkách a maximální točivý moment 111,3 Nm při 12 000 otáčkách. Ovšem pokud tuto Panigale V4 R vybavíte závodním výfukem od Akrapoviče a k tomu určenou speciální mapou, rázem dostanete hodnoty, ze kterých si doslova sednete na zadek. Při provozní hmotnosti 188,5 kilogramů budete disponovat výkonem 237 koní a točivým momentem 118 newtonmetrů.

To ještě, když do ní nalejete speciální olej určený pro motory se suchou spojkou, který Ducati Corse vyvinula společně s firmou Shell, získáte tím dalšího 3,5 koně a vaše stádo tak bude v tuto chvíli čítat 240,5 koní. Spojka je pro nový model inovovaná a oproti starší verzi o 800 g lehčí. Poupravili se také převodové poměry, první rychlostní stupeň je o 11,6% delší, druhý o 5,6% a šestý o 1,8%.

Motor je usazen v poupraveném rámu, který je odlehčený, ale mnohem důležitější je možnost měnit polohu čepu u kyvné vidlice. Nabízí čtyři polohy s 2 mm kroky. Závodníci také ocení klasický podvozek bez elektronického nastavení, vpředu jsou vidlice Öhlins NPX 25/30 a vzadu centrálně uchycený tlumič TTX36 a od stejné firmy je i tlumič řízení. Obutá je na kovaných kolech, pořídit si samozřejmě můžete i ještě lehčí ze slitiny magnézia.

Panigale V4 R prošla i několika designovými změnami, kde nejpatrnější je jinak tvarovaná palivová nádrž, do které se vejde o jeden litr více paliva. Aerodynamická křidélka jsou stejná, ale vyrobená z karbonu jako přední blatník a koncovka výfuku, ale díky vylepšené elektronické výbavě motocyklu fungují křidélka lépe než u předchozí verze.

1 Ducati Panigale V4 R 2023 (25)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (18)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (19)

Do nabídky se také dostává vylepšená odezva na plyn, která má nově čtyři stupně High, Medium, Full a Low, kde se vám omezí výkon na 160 koní. Samozřejmostí je také obousměrné rychlořazení a možnost pořídit si k tomu software DTC EVO3 určený přímo pro jízdu na slickách na vodě. Jakmile jej aktivujete, zároveň se vám rozbliká zadní světlo, aby vás na odstřikující vodě od zadního kola viděli i jezdci jedoucí za vámi.

1 Ducati Panigale V4 R 2023 (20)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (15)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (16)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (17)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (22)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (1)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (2)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (3)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (4)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (5)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (10)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (11)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (12)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (13)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (14)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (6)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (7)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (8)1 Ducati Panigale V4 R 2023 (9)

Zdroj: Ducati



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama