Honda CBR 600RR: nezklame ani nepřekvapí
- Publikovno: 2.9.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Honda CBR 600RR není v poli ostrých supersportů žádným nováčkem a už notnou dobu svádí boj se svou nejbližší konkurencí. A jak se jí to daří?
Pro letošní rok nedošlo k žádným razantním změnám a kromě jiných barevných kombinací jsme vlastně k testování přebrali motocykl v identické podobě z přelomu let 2009-2010. Točivý šestistovkový motor s vrcholem výkonu ve 13 500 1/min. Je pořád v kondici a jak se na střední třídu sluší užijete si ho nejvíce ve vrchním pásmu otáček. O čitelnosti podvozku a brzd nelze pochybovat, ovšem zde je jeden černý puntík směřující k systému ABS. Jeho nástup je velmi drsný a nechtěl bych tady tvrdit, že je to jen o zvyku. Prostě pro tento stroj s ambicemi malého závodního stroje je třeba střídmějšího naladění systému ABS. Na druhou stranu, v prodejní nabídce je i model bez ABS a samozřejmě za menší obnos.
Jinak nelze jízdním vlastnostem nic vyčíst, držení stopy v zatáčkách a při výjezdech z nich je optimální, snad jen rozbitější okresky donutí malinko zalaborovat s nastavením podvozku. Kdo by ale tuhle lehce voditelnou dámu chtěl honit po invalidních okreskách, její parketa je především v rychlých zatáčkách s dobrým povrchem a nelekne se ani utahovaček za roh. V tomto případě je třeba dobře volit převodové stupně, tak aby nedošlo k podtočení motoru a váš výjezd z těchto zavíraček neztratil na rytmu. To se právě cébéerku líbí, dej mi co chci a já tě odměním. Mě se to také líbilo stejně jako barevné provedení testovaného motocyklu označené Orange-Vibrant, tak trochu vypadávající z řady již okoukané palety barevných kombinací. Po usednutí za řídítka se projeví příjemný honďácký efekt dobré ergonomie, ale i když se nejedná vysloveně o holčičí motorku tak pokud čítáte více než 180 cm tělesné výšky, možná budete při razantnější jízdě delší dobu šmátrat po rozumné pozici za řídítky.
Kdo z vás hledá v zástupu ostrých šestistovek spolehlivost a jistotu, jste na správné adrese. Je třeba ale připomenout, že pokud chce Honda v této třídě pro příští roky udržet krok s konkurencí, tak bude muset zase něčím zaujmout. Proč? Neboť například „sexovnější“ Yamaha R6 a v poslední době výborně inovovaná řada Suzuki GSX-R přeci jen trochu CBR 600RR překonávají.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67.0 x 42.5 mm, zdvihový objem 599 ccm, kompresní poměr 12,2:1. Největší výkon 88,1 kW při 13 500 1/min, největší točivý moment 66,0 N.m při 11 250 1/min. Elektronické vstřikování , tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová anti-hoppingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: hliníkový rám Deltabox, plně nastavitelná přední převrácená teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm, zdvih 130mm. Zadní centrální pružící jednotka Unit Pro-Link s oddělenou nádobkou, zdvih 130 mm . Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá čtyřpístková o průměru 310 mm, radiálně uložený třmen, vzadu jednoduchá o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1375 mm, výška sedla nad zemí 820 mm, provozní hmotnost 184 kg, 194 kg verze s ABS. Objem palivové nádrže 18,0 litrů.
Cena vč. DPH: 284 900 Kč (verze s ABS 309 900 Kč ) Akční cena: 269 900 Kč (verze s ABS 294 900 Kč )
- Přidat komentář +
- Publikováno: 2.9.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro