Honda CBR1000RR Fireblade 2012
- Publikovno: 10.10.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
I přesto, že se prodejně kategorii supersportů v poslední době příliš nedaří, přicházejí výrobci s novinkami v této oblasti pro rok 2012. Jednou z nich je další ročník „fároše“ od japosnké Hondy.
Je tomu již dvacet let, kdy první generace modelu Fireblade navždy změnila svět sportovních motocyklů a jasně definovala pojmy „totální kontroly“ a „radosti z jízdy“. Pro rok 2012 přichází CBR 1000RR na trh se změnou patrnou už na první pohled. Rysy kapotáže a světlometů jsou zcela nově střiženy a dodávají nádech větší agresivity, což je u této kategorie vysloveně žádané. Zároveň tato nová konstrukce má i praktický účel. Optimalizuje celkovou aerodynamiku, snižuje turbulence na nohy jezdce a zvyšuje účinnost chlazení motoru. Barevné provedení bude dostupné ve třech verzích: Pearl Sunbeam White, Victory Red a Graphite Black. Přístroje v kokpitu motocyklu také doznaly změn a nyní se přehledný digitální LCD panel ve stylu MotoGP zaplnil maximem možných informací, nechybí samozřejmě ani praktický zobrazovač zařazeného rychlostního stupně.
Naproti tomu pohonná jednotka nás ničím extra novým nepřekvapí. Její parametry jsou však úctyhodné. Celkem 178 koní vyprodukovaných při 12 000 1/min a největší točivý moment 112 N.m při 8000 1/min. Jediným novým prvkem je nové naprogramování palivové mapy s přesnějším nastavením tak, aby se zlepšila plynulost motoru při nízkých otáčkách. Podle údajů Hondy je zlepšení měřitelné v řádu o 25%.
Motorové údaje zůstávají téměř stejné a tak nejpodstatnější změnou bude podvozek. Přední USD vidlice Showa o průměru 43 mm využívá nejmodernější možnosti nastavení v podobě systému BPF (Big piston Fork). Kdo ještě nic netuší o této nové technologii odpružení předních vidlic, tak jen ve zkratce. Namísto pevných otvorů pro průtok oleje ve vidlicích jsou zde spolu s písty flexibilní otvory. Takže v pomalé rychlosti proudí olej přes malé množství otvorů a ve vysoké rychlosti se otevírají otvory další. To celé je zabaleno v modernější kazetové, nebo chcete-li cartridge vidlici. Výsledkem je snížení potápění vidlice při agresivních podmínkách, zároveň se zmenší zpětné rázy a zlepší se čitelnost vedení předního kola v rukou jezdce. To samozřejmě vede i k lepšímu kontaktu pneumatiky s vozovkou.
Zadní vidlice Pro-Link využívá nového systému Mono FBRC, což v konečném výsledku jemněji vyladí tlumení a zároveň umožňuje i lepší dostupnost pro úpravy seřízení zadního odpružení. Propojený brzdový systém byl nastaven o úroveň výš ve prospěch brzdící síly předního kola a naopak zadní kolo dostane méně agresivní brzdící impuls. A nakonec tu jsou elegantní nová hliníková kola s dvanácti paprsky (odkaz 12-ti hodinových vytrvalostních závodů), která by měla nabídnout vynikající tuhost při každém režimu jízdy.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 10.10.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky