Honda CBR1000RR Fireblade SP2 2017: homologovaný speciál
- Publikovno: 4.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Inovovaný model CBR1000RR Fireblade SP2 je homologační speciál schválený pro provoz na pozemních komunikacích, jenž vychází ze závodní verze Fireblade SP.
Fireblade SP2 se od běžné SP verze vizuálně odlišuje karbonovými prvky a zlatými proužky v trikolórovém laku. Dalším rozlišovacím znakem jsou zlatá kola Marchesini, která snižují setrvačnou hmotu předního/zadního kola o 18/9 %. Hlavní rozdíly, díky kterým získává Fireblade SP2 svůj čistokrevný závodní potenciál, však spočívají uvnitř motoru a zejména v dílech ze dvou dostupných závodních sad, které lze zakoupit a namontovat.
Zatímco vrtání 76 mm je shodné s SP, obsahuje hlava Fireblade SP2 o 1 mm větší sací ventily (průměr 31,5 mm) a o 1,5 mm větší výfukové ventily (průměr 25,5 mm) a úhly sacích/výfukových ventilů 10°/12° (oproti 11°/11°). Rozestupy ventilů jsou stejné, čímž je zachována neměnná šířka hlavy válců.
Kompresní poměr 13,0:1 zůstal zachován, tvar ventilů a spalovacích komor však byl optimalizován s ohledem na vyšší účinnost. Prodloužené svíčky a vodní plášť v těsné blízkosti spalovacích komor zlepšují chlazení. Tato technologie je odvozena přímo od MotoGP stroje Honda RC213V.
Písty mají speciální konstrukci dna s tepelnou úpravou, která zesiluje oblast kolem náboje pístového čepu, v němž je použit o 2,5 mm kratší (a o 8 g na každý válec lehčí) pístový čep. Aby byla umožněna instalace vačkových hřídelí s vyšším zdvihem, vzrostl vnější průměr zdvihátek ventilů o 2 mm na 28 mm, přičemž celková výška a tloušťka se kvůli snížení hmotnosti zmenšily.
Elektronické řídicí systémy u Fireblade SP2 jsou shodné s těmi, které jsou použity u verze SP, jejich nastavení však bylo upraveno exkluzivně pro SP2. Pro závody i pro jízdu na okruzích bude dostupná závodní sada.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Honda CBR1000RR Fireblade SP, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR,BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 4.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky