Honda CBR1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP: zrozen pro závody
- Publikovno: 5.11.2019
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Rok 2020 otevírá zcela novou kapitolu pro sportovní motocykl Fireblade, kterému nikdo z nás neřekne jinak než „Fároš“. Srdcem tohoto stroje bude nejsilnější řadový čtyřválec, který aktuálně Honda ve své nabídce má. Můžete se tak těšit na jedinečný výkon 217 koní a kroutící moment 113 Nm.
Není to žádný nezkušený nováček, ale letitý mazák, však už je na trhu 28 let a patří mezi stroje, které se stále těší velké oblibě. Při vývoji nového Fireblade se konstruktéři dosti výrazně inspirovali u závodního speciálu RC213V jezdícího v seriálu MotoGP a jeho homologovaného silničního speciálu RC213V-S a to včetně křidélek vytvářejících přítlak a zlepšujících stabilitu při brzdění. Klidně tak můžeme říct, že tu máme nový závodní motocykl, se kterým se budete moci směle postavit čelem ostatním okruhářům.
Jeho srdcem je kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999,9 ccm a s výkonem 160 kW (217 k) při 14 500 1/min. a maximálním točivým momentem 113 Nm při 12 500 1/min. Vrtání i zdvih jsou stejné jako u RC213V, tedy 81 x 48,5 mm. Přitom hmotnost motocyklu je 201 kilogramů. Je vybaven titanovými ojnicemi, technologiemi na snížení vnitřního tření pocházejícími z RC213V-S, olejovými tryskami v pístech opatřenými uzavíracími kuličkami a integrovaným spodním obtokem vodního pláště válců.
Otvor v přední kapotáži zajišťuje náporový přívod vzduchu přímo do vzduchové komory. Výfukové svody s uspořádáním 4-2-1 mají oválný tvar a koncovka výfuku byla vyvinuta ve spolupráci s firmou Akrapovič. Elektronicky ovládaná škrticí klapka byla vylepšena s důrazem na lepší pocit kontroly, tři implicitní jízdní režimy umožňují nastavení parametrů Power (výkon), Engine Brake (brzdění motorem), Wheelie Control (systém pro zamezení zvedání předního kola) a optimalizovaného systému nastavitelné kontroly trakce HSTC. Soubor elektronických systémů nově zahrnuje také nastavitelný režim Start.
Zcela nový hliníkový lichoběžníkový rám využívá zadní stranu motoru pro upevnění horní části tlumiče; kyvné rameno je delší a vychází z konstrukce použité u RC213V-S. 43mm vidlice Showa Big Piston Fork (BPF) je kombinována se zadním tlumičem Showa Balance Free Rear Cushion Light (BFRC-L). Přední kotouče mají větší průměr a jsou opatřeny novými čtyřpístovými třmeny Nissin, zatímco systém ABS je nastavitelný pro jízdu na závodní trati. Zadní pneumatika má nyní rozměr 200/55-ZR17.
Model CBR1000RR-R se bude nabízet ve dvou variantách, v základní a ve variantě SP. Ta je navíc vybavena druhou generací poloaktivního odpružení Öhlins Electronic Control se 43mm vidlicí NPX a se zadním tlumičem Öhlins TTX36 Smart-EC, novými čtyřpístovými radiálními předními brzdovými třmeny Brembo Stylema a stejným zadním brzdovým třmenem Brembo, který je použit u RC213V-S.
Obě varianty se vyznačují špičkově propracovanou aerodynamikou, rovněž inspirovanou strojem RC213V ověnčeným letošním ziskem titulu mistra světa Marca Márqueze. Aerodynamika přispívá k prvotřídním vlastnostem stroje, stejně jako nová šestiosá jednotka Bosch pro měření setrvačných sil. Ta nahrazuje pětiosou jednotku použitou u předcházejícího modelu a umožňuje mimořádně přesné výpočty podélných i bočních náklonů a stáčení pro ještě přesnější kontrolu nad chováním stroje, bezkonkurenční úroveň ovladatelnosti a maximální výkony. Šestiosá jednotka zajišťuje přesný 3D odhad jízdní dynamiky a poskytuje vstupní data pro řízení všech elektronických systémů. Kromě toho ovládá nový tyčový třístupňový elektronický tlumič řízení Honda (HESD).
Obě verze CRB1000RR-R Fireblade a CBR1000RR-R Fireblade SP jsou vybaveny lehkou titanovou koncovkou výfuku Akrapovič. Obě verze budou dostupné ve dvou barevných provedeních: červené Grand Prix Red, inspirované barvami týmu HRC, a v matné perleťové černé Matte Pearl Black.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.11.2019
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- dnes - Oficiální startovní listiny na rok 2025
- včera - Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP
- 19.11. - Testu vévodil Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky