Honda CBR 600 F: legenda v novém
- Publikovno: 14.11.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Dalo by se mluvit doslova o legendě, Honda CBR 600 F takové předpoklady už splňuje. Udrží její sedmá generace pozici oblíbeného modelu mezi „lidovými“ supersporty?
Asi nejoblíbenější motocykl v nabídce tohoto výrobce je ve výrobním programu japonské značky od roku 1987 a za ta léta se hodně změnil. Co však zůstalo i v jeho nové podobě stejné je jeho univerzálnost. Problémem je, že se za těch 24 let změnil vkus zákazníků, kteří u dnešních motocyklových novinek vyhledávají spíše výjimečnost a neotřelou techniku.
Už z dálky vás poslední provedení Hondy CBR 600 F láká standardním designem celokapotáže v tradičním červeno-bílém provedení s dominantním předním světlometem, který vás nenechá na pochybách, že i „šestka“ patří do jedné rodiny sportovních motocyklů Hondy začínající už u CBR 125R. To, co mě u CBR 600 F docela překvapilo, byl vzhled některých plastových dílů a jejich sesazení. Při usednutí za řídítka jsem se musel spokojit pohledem na „bezpohlavní“ přístrojovou desku přebranou z modelu CB 600 F Hornet. Nejenže je hůře čitelná za slunečného dne, ale plastový kryt vedený přes digitální displej v lahvově zelené barvě mě uvedl do retro nálady. Nicméně, v rámci úspory a vytvoření rozumné ceny tohoto stroje se tyto kroky dají s mírnými rozpaky pochopit. Naopak pochvalu zaslouží větrný štítek přední kapotáže, který se osvědčil při odrážení náporu vzduchu i ve vyšších rychlostech, samozřejmě musíte spolupracovat se zalehnutou jezdeckou pozicí.
Motorový základ pro testovanou novinku byl převzat a mírně upraven z modelu CBR 600 RR ročníku 2007. Celkem 102 koní je pro tuto šestistovku slušná porce, a jelikož se opravdu nejedná o žádný supersport, nemůžete tady očekávat velkou výbušnost ve vyšších otáčkách. Nás to také nepřekvapilo, trvá o trošku déle než CBR 600 F prokouknete a dokážete si s ní „zasportovat“. Lineární průběh otáček je patrný i při ostřejším přidání plynu a řazení je mojí nejaktivnější činností při vymámení sportovních zážitků s tímto motocyklem, což na zakroucených okreskách se slušným povrchem lze brát i jako zábavu. To ale není priorita tohoto stroje, zde je právě patrný ten kompromis mezi takzvaně hodným strojem pro každodenní potřebu a sportovním divočákem.
Jízdní vlastnosti jsou odpovídající této kategorii a „efko“ vás určitě nepřekvapí nějakou nenadálou příhodou v podobě kostrbaté stopy v zatáčce a při náhlých brzdných manévrech. Snad jen mírně gumovější nástup brzd ve verzi bez ABS (dvoupístkové třmeny, s ABS třípístkové třmeny) kazí 100% pocit ovladatelnosti při každém režimu jízdy. Rám typu „Mono-Backbone“, známý také z letošního hornetu a klasicky seřiditelné odpružení a tlumení přední i zadní vidlice zaručují základ bezpečného ovládaní a poměrně dokonalou zpětnou vazbu mezi jezdcem a motocyklem. Rozhodující pro kvalitu ovladatelnosti bude určitě také správná volba pneumatik.
Od roku 1987 až po zatím předposlední model v roce 2007 se prodalo 231 000 motocyklů CBR 600 řady „F“ a to naznačuje možnost nakročení ke zvýšení této cifry v prodejnosti. Jen se trochu obávám, zda Honda vše uchopila správným směrem. Současný zákazník za své peníze stále víc hledá přeci jen trošku jinak a specificky zaměřený stroj a ne globální produkt zaměřený hlavně na co nejnižší cenovku. Vždyť každý máme rozdílné chutě a za něco opravdu výjimečného si rádi připlatíme.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 67 x 42,5 mm, zdvihový objem 599 ccm, kompresní poměr 12:1. Největší výkon 102k (75 kW) při 12 000 1/min, největší točivý moment 64,0 N.m při 10 500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: hliníkový rám Deltabox Mono-Backbone, nastavitelná přední převrácená teleskopická vidlice, průměr nosníků 41 mm. Zadní centrální stavitelný tlumič s přepákováním. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá dvoupístková o průměru 296 mm (třípístková s ABS), vzadu jednoduchá o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1437 mm, výška sedla nad zemí 800 mm, provozní hmotnost 206 kg (211 kg verze s ABS). Objem palivové nádrže 18,4 litrů.
Cena vč. DPH: 194 900 Kč (verze s ABS 214 900 Kč )
- Přidat komentář +
- Publikováno: 14.11.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 25.10. - Test Harley-Davidson Street Glide: dárek ke čtyřicátinám
- 26.8. - Test Honda EM1 e: malý městský elektroskútr
- 9.8. - Test CFMOTO 450MT: malý dobrodruh
- 26.7. - Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku
- 19.7. - Test Ducati Hypermotard 698 MONO: nejvýkonnější jednoválec
- 14.6. - Test Honda NX500: obratné cestovní enduro