Honda CBR600RR 2024: s aerodynamickými křidélky

Šest let trvalo, než Honda vrátilo do evropské nabídky sportovní šestikilo CBR600RR. Návrat je to však pompézní, vybavila jej totiž nejnovější elektronikou, přítlačnými křidélky po vzoru jejich speciálů z MotoGP a čtyřválcovým řadovým motorem s výkonem 121 koní při 14 250 otáčkách.

Chvíli to vypadalo, že nastává úpadek mezi sportovními motocykly ve střední kubatuře, ale Kawasaki v létě oznámila příchod nového modelu Ninja ZX-6R vybaveného aerodynamickými křidélky, a tak Honda, která patřila v této kubatuře mezi špičku, na tuto výzvu zareagovala a do boje vyslala nové CBR600RR, rovněž vybavené přítlačnými křidélky. Nový model CBR600RR se mimochodem v Japonsku a Thajsku nabízí už od roku 2021, ale nebyl homologován pro evropský trh.

1 Honda CBR600RR 2024 (17)1 Honda CBR600RR 2024 (16)1 Honda CBR600RR 2024 (19)

Historie modelu CBR600RR má působivý a těžce vydobytý závodní rodokmen. Jezdci na těchto strojích dosáhli titulů v mistrovství světa supersportů každý rok v letech 2003 až 2008, a dále v letech 2010, 2012 a 2014. V letech 2012 až 2016 tyto stroje zvítězily v asijském šampionátu silničních závodů a v letech 2003 až 2011, a dále v letech 2013, 2014, 2016 a 2019 pak také v japonském šampionátu silničních závodů ve třídě ST600. Motor tohoto stroje v letech 2010 až 2018 také poháněl stroje v kategorii Moto2 v šampionátu MotoGP.

Supersportovní motocykl bude poháněn kapalinou chlazeným vysokootáčkovým čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 599ccm, který disponuje maximálním výkonem 121 koní (89 kW) při 14 250 ot/min. a maximálním točivým momentem 63 Nm při 11 500 ot/min. Ve standartní výbavě má pomocnou-kluznou spojku a obousměrné rychlořazení. Provozní hmotnost motocyklu je 193 kilogramů, do palivové nádrže vejde 18 litrů benzínu, sedlo je ve výšce 820 mm a světlá výška má hodnotu 125 mm.

Atraktivní je také jeho elektronická výbava převzatá z modelů Honda RC213V-S a CBR1000RR-R Fireblade, které vévodí šestiosá inerciální jednotka Bosch komunikující s náklonovým ABS s možností brzdění i v zatáčkách, devítistupňovou kontrolou trakce, systémem proti zvedání předního a zadního kola, elektronicky řízenou škrticí klapku Throttle By Wire třemi výchozími jízdními režimy a dvěma uživatelskými User. Díky elektronickému plynu můžete měnit motorovou mapu a volit stupeň brzdění motorem. Veškeré informace se zobrazují na barevném TFT displeji s trojicí zobrazovacích režimů Street, Circuit a Mechanic. K dispozici je také indikátor řazení na vyšší rychlostní stupeň a stopky pro měření času na ujetí kola.

Podvozek je tvořen zdvojeným páteřovým hliníkovým rámem, hliníkovou kyvnou vidlicí, plně nastavitelnou 41mm inverzní vidlicí Showa Big Piston a rovněž plně nastavitelným zadním tlumičem Showa s přepákováním Pro-Link. Brzdný systém je tvořen čtyřpístovými radiálně uloženými předními brzdovými třmeny brzdící dva 310 mm kotouče, součástí výbavy je také hlavní brzdový válec s radiálními písty. Zadní jednopístový třmen je spojen s 220mm kotoučem a o větší stabilitu se stará elektronický tlumič řízení Honda Electronic Steering Damper. Sedmnáctipalcová kola jsou obutá na pneumatikách Dunlop Roadsports2.

1 Honda CBR600RR 2024 (3)1 Honda CBR600RR 2024 (18)1 Honda CBR600RR 2024 (7)

Do prodeje půjde ve dvou barevných variantách, černé metalíze Matt Ballistic Black Metallic a atraktivní kombinací červené a trikolóry Grand Prix Red HRC TriColour, která je charakteristickým znakem závodního týmu HRC (Honda Racing Corporation). Pro použití na okruzích bude navíc dostupná závodní sada HRC Race Kit.

1 Honda CBR600RR 2024 (9)1 Honda CBR600RR 2024 (8)1 Honda CBR600RR 2024 (6)1 Honda CBR600RR 2024 (12)1 Honda CBR600RR 2024 (10)1 Honda CBR600RR 2024 (2)1 Honda CBR600RR 2024 (1)1 Honda CBR600RR 2024 (20)1 Honda CBR600RR 2024 (11)1 Honda CBR600RR 2024 (13)1 Honda CBR600RR 2024 (14)1 Honda CBR600RR 2024 (15)1 Honda CBR600RR 2024 (21)1 Honda CBR600RR 2024 (22)1 Honda CBR600RR 2024 (4)1 Honda CBR600RR 2024 (5)

Zdroj: Honda Motor Europe



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama