Karel Abrahám a jeho Aprilia ART 2013
- Publikovno: 1.2.2013
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
O ukončení spolupráce našeho jezdce Karla Abraháma se stájí Ducati a jeho přestupu k další italské ikoně Aprilii bylo již napsáno a řečeno vše. Nyní už je před Karlem další výzva v podobě nového stroje Aprilia ART.
Tento motocykl však patří do kategorie CRT motocyklů, které měly premiéru v loňském seriálu MotoGP a nejlepším jezdcem této kategorie byl Aleix Espargaro, který v celkovém pořadí šampionátu obsadil 12.místo. Pro upřesnění CRT motocykly mají motor, jehož základy vycházejí z běžného produkčního motoru a jsou usazeny do prototypového rámu, který je speciálně vyvinutý pro MotoGP.
Karel Abraham bude tedy sedlat Aprilii ART, kde ART je zkratkou výrazu Aprilia Racing Technology. V minulém týdnu byl slavnostně odhalen motocykl, na kterém budeme v letošní sezóně Abáju vídat. Za jeho vzhledem stojí francouzský designer Sebastien Arputzo. Uvidíme tedy, jak se náš závodník s novým strojem popere a také jak se mu bude dařit mezi ostatními jezdci na CRT motocyklech. Určitě nás také bude zajímat souboj mezi Karlem a Lukášem Peškem, který pojede na stroji BMW/Suter pod křídly IodaRacing.
Technické údaje:
Motor: Vodou chlazený čtyřtaktní čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Zdvihový objem 999 cm3. Největší výkon více než 230 k. Max. rychlost více než 330 km/h. Elektronika Aprilia Racing ECU.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem Regina, antihopingová spojka lamelová v olejové lázni, šestistupňová převodovka s možností úpravy poměru jednotlivých stupňů.
Podvozek: Hliníkový rám, přední vidlice Öhlins, průměr nosníků 48 mm, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka Öhlins. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá kotoučová Brembo o průměru 320 mm se čtyřpístkovým radiálním třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná s dvoupístkovým třmenem. Kola 16,5“. Pneumatiky značky Bridgestone. Suchá hmotnost 165 kg, objem palivové nádrže 24 litrů
- Přidat komentář +
- Publikováno: 1.2.2013
- Zařazeno v:
- Autor: