Kawasaki Ninja ZX-10R 2016: žhavý výstřel

Kawasaki představila další střelu ze své stáje, připravte se na hodně ostrou jízdu.

Japonský výrobce totiž o tomto motocyklu tvrdí, že jde stejným směrem, jako jeho hvězdné superbiky Ninja H2 a Ninja H2R, máme se tedy prý na co těšit. Hlavní změny se dotkly motoru, elektronických balíčků, brzd, odpružení a také šasí.

Motocykl je oproti svému předchůdci o pět kilogramů těžší, ale ruku na srdce, ten rozdíl nepostřehne nikdo z vás. Samozřejmě, že pro superbike je hmotnost důležitým faktorem a čím je lehčí, tím je rychlejší a obratnější, ale i tak si myslím, že váha 206 kilogramů je naprosto v pohodě.

Největší změnu na tomto motocyklu prodělal motor. Dostaly se mu nové hlavy válců, titanový výfukový systém a škrtící klapky řízené elektronicky. Vše je děláno proto, abyste si mohli užít vyššího výkonu ve vysokých otáčkách. Maximální výkon je 200 koní, s použitím ram airu dokonce 207 koní a maximální krouťák je 113 N.m při 11 500 1/min.

Hlavy válců byly kompletně celé předělané a to z důvodu toho, aby měl proudící vzduch co nejpřímější dráhu do sacích otvorů. Napřímily a rozšířily se také výfukové otvory. Výfukové i sací ventily jsou vyrobené z titanu. O dvacet procent nižší moment setrvačnosti má klikový hřídel, tudíž bude potřebovat méně energie při rotaci nahoru a dolů a měli byste to pocítit při průjezdu zatáčkou jak během zpomalení motocyklu, tak i během jeho zrychlení.

Celkově byl přepracován systém chlazení, sání a zvětšil se také airbox. Výfukový systém má titanové potrubí a ze stejného materiálu je vyrobena i koncovka výfuku. Motocykl by měl mít lepší stabilitu při podřazování a oproti předchozímu modelu byste měli pocítit lepší akceleraci ve středních otáčkách. Při vývoji tohoto motocyklu spolupracovali inženýři s techniky a jezdci používající Superbiky. Díky tomu má tento stroj mnoho technických vymožeností a dílů jako mají závodní mašiny. Jedna z nich je například převodovka, která je umístěna tak, abyste si ji mohli snadno vyměnit, aniž byste museli vypouštět olej.

Vylepšení se dočkaly brzdy Brembo a to i vzhledově, mají totiž luxusní pletené ocelové hadice. Přední brzda má dvojici kotoučů o průměru 330 mm s čtyřpístkovými monobloky M50, vzadu je kotouč o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem. Brzdový systém by měl být údajně podobný tomu, který má Ninja H2R.

Žádnými zásadními změnami však neprošel dvojitý hliníkový rám, ovšem kyvná vidlice se prodloužila o 15,8 mm. K motocyklu si budete moci přikoupit závodní kit a v něm již budete mít možnost nastavitelného rámu. Poprvé se do běžné výroby dostávají přední plynové vidlice Showa, doposud jej používaly pouze motocykly jezdící MS superbiků. Plynové vidlice mají vnější kompresní komoru naplněnou stlačeným dusíkem. Zadní tlumič opět dodává Showa a také má vnější tlumící komoru. To vše je ještě doplněno o elektronický tlumič řízení značky Öhlins.

Kawasaki má na svém superbiku elektronické vybavení srovnatelné s konkurenčními stroji. Také oni používají inerciální měřící jednotku IMU od firmy Bosch ze které je pomocí počítače zpracováno celkem šest údajů o poloze. Jednotka také spolupracuje se systémem kontroly trakce S-KTRC (Sport-Kawasaki Traction Control), který má nově pět režimů místo původních třech. Systém ABS KIBS bude moci zcela vypnout a najdete tu také tři režimy kontroly startu. Standardně se bude u tohoto motocyklu dodávat rychlé bezspojkové řazení.

Musím říci, že vzhledově i výbavou tahle mašina nemá naprosto chybu. Její nasupený ostrý pohled vás rozhodně nenechá chladným. Cena ještě nebyla stanovena, ale měla by se údajně pohybovat kolem 400 tisíc korun.

Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R01Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R02Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R03Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R04Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R05Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R06Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R07Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R08Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R09Kawasaki Ninja ZX 10R Kawasaki 2016 Ninja ZX 10R10



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama