Kawasaki Ninja ZX-4R: čtyřválcový supersport
- Publikovno: 2.2.2023
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Tohle asi čekal málokdo, že by se v maloobjemových sportovních motocyklech znovu objevil čtyřválec. Kawasaki se toho evidentně nebojí, a na trh pouští Ninju ZX-4R ve třech verzích, základní, SE a RR. Je poháněna kapalinou chlazeným čtyřválcem o zdvihovém objemu 399 ccm a s výkonem 80 koní.
Novinka je postavená na základech modelu ZX-25R, který představili v Japonsku v roce 2020 a prodává se pouze na tomto trhu. Design se nese ve stejném duchu ostatních modelů Ninja, ostré hrany, sportovní vzhled a přední šikmá LED světla, zkrátka na první dobrou poznáte, do jaké rodiny tenhle motocykl patří. Jen typicky krátkou koncovku tu nahradili jednou mohutnou a dlouhou. Oproti základní verzi mají RR a SE obousměrné rychlořazení v základu, SE pak ještě obdrží padací rámy, kouřové plexi a USB zásuvku.
V novém příhradovém rámu z vysokopevnostní oceli je usazený kapalinou chlazený čtyřválcový řadový motor DOHC o zdvihovém objemu 399 ccm a s přímým vstřikováním. Výkon 80 koní (59 kW) se na zadní kolo posílá přes šestistupňovou převodovku a oceníte i antihoppingovou spojku. Tento čtyřválcový agregát s maximálními otáčkami přesahující hranici 15 tisíc se řadí mezi vysokootáčkové motory a prot má také Ninja ZX-4R ve výbavě náporové sání Ram-Air.
Dle samotného výrobce je motor navržen tak, aby kombinoval silný točivý moment v nízkých a středních otáčkách se silným výkonem při vysokých otáčkách. Dostatek síly byste měli pocítit ve všech okamžicích, ať pojedete do práce, na vyjížďku po vašich oblíbených silnicích, nebo vyrazíte za zábavou na okruh. Na výběr budete mít ze čtyřech jízdních režimů, Sport, Road, Rain a volitelný Rider. Do výbavy dostane rovněž kontrolu trakce KTRC, u modelů SE a RR obousměrné rychlořazení a s připojením k chytrému telefonu pomocí aplikace Kawasaki Rideology budete moci využívat i GPS záznam o vaší jízdě na okruhu, časy na kolo a také veškeré informace o motocyklu včetně zařazeného rychlostního stupně. Vše se vám bude zobrazovat na 4,3palovém barevném TFT displeji.
Podvozek tvoří přední obrácená vidlice Showa SFF-BP s oddělenou funkcí pružení a tlumení a bez možnosti nastavení, u vybavenějších verzí SE a RR budete moci nastavit předpětí. Vzadu je horizontálně umístěný tlumič Showa, verze RR má tlumič BFRC-lite, který naleznete i na supersportu Ninja ZX-10R. Sedmnáctipalcová kola jsou brzděna dvěma předními 290 mm kotouči s čtyřpístkovými, radiálně uchycenými třmeny Nissin, vzadu je jeden 220 mm kotouč.
Sedlo je ve výšce 800 mm, světlá výška motocyklu je 135 mm a pohotovostní hmotnost s plnou 15 litrovou nádrží je 188 kilogramů (189 kg u verze SE). Cenu zatím v Kawasaki nezveřejnili, pouze potvrdili, že model ZX-4R a varianta SE by se měly dostat do prodeje na konci letošního roku, verze RR až v příštím roce.
Zdroj: Kawasaki Motor
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 2.2.2023
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou