Kawasaki Ninja ZX-6R 2019: silniční supersport

Litrové supersporty tak nějak odsouvají slabší stroje do pozadí a přitom právě s nimi, je mnohdy více zábavy než s těmi silnějšími. Potřebujete víc citu, víc se spojit s motocyklem, možná ani tolik netoužíte po okruhovém ježdění, ale spíš si vychutnávat jízdu po silnici a pro ty z vás, kdo to tak mají, Kawasaki znovuzrodila legendární 636ku.

Ačkoliv patřila mezi oblíbené motocykly, stala se právě Kawasaki Ninja ZX-6R 636 obětí emisní normy Euro 4. Výrobce sice před dvěma lety představil Kawasaki Ninja 650, ale ta prostě neměla tu pravou „šťávu“, to fluidum, které sálalo z 636ky. Jsou motocykly, které se jednoduše nahradit nedají a to si uvědomili i v Japonsku.

1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (1)1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (8)1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (6)

Nová ZX-6R se vrací na scénu s pěkně ostrým a nasupeným pohledem. Už podle přední masky s LED světlomety a bočních kapot jednoznačně poznáte, že tahle mašina patří do rodiny Ninja. LED technologii má také zadní brzdové světlo, které je pod zcela novým zužujícím se sedlem mířícím ostře vzhůru.

Šestková Ninja bude bezpochyby stejně tak žhavá, jako její předchůdkyně. Řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 636 ccm na zadní kolo posílá výkon 130 koní při 11 500 1/min a maximální kroutící moment 71 Nm při 11 000 1/min. S těmito parametry snadno uděláte ze 196 kilogramů těžkého motocyklu pěkně rychlou střelu.

1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (2)1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (5)

Novinka je navíc vybavena rychlořazením směrem nahoru, a tak si s tímto nářadíčkem užijete ještě více ostřejší zábavy. Výrobce zatím neuvádí, zda-li by bylo možné pořídit si za příplatek obousměrný quick shifter. Co však víme zcela jistě je to, že bude mít ZX-6R antihoppingovou spojku, vynikající ABS KIBS, třístupňovou kontrolu trakce a vybírat si budete také moci ze dvou jízdních režimů. Vybavena bude také přístrojovou deskou s analogovým otáčkoměrem a s LCD displejem, kde se vám budou zobrazovat všechna potřebná data, včetně aktuálně zařazeného rychlostního stupně.

Šestková Ninja není zamýšlena jako okruhový supersport, ale spíše motocykl, se kterým se budete moci projet i po běžných komunikacích. Není tedy naladěná do sportovního stylu, ale spíše do komfortního. Podvozek dodala firma Showa, vpředu je vidle Big Piston s oddělenou funkcí pro každou vidlici, vzadu je plně nastavitelná jednotka s oddělenou nádobkou. Ninja bude obuta na pneumatikách Bridgestone Battlax Hypersport S22. K dostání bude ve dvou barevných variantách, v černé a v typické zeleno-černé kombinaci.

1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (7)1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (3)1 2019 Kawasaki Ninja ZX-6R (4)



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama