KTM RC 8C: ručně stavěný závoďák
- Publikovno: 22.7.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Přestože KTM před nedávnem prohlásila, že už nechce stavět žádnou závodní motorku, novinka RC 8C by klidně mohla být jakýmsi jejím předvojem. Zatím si však budeme muset počkat, protože tenhle stroj nemá homologaci, je určený pouze na závodní okruh a bude jich vyrobeno pouhých 100 kusů.
Ale pozor na to, těch sto kousků bude stavěno ručně, poctivě a s láskou. Možná vás trochu mate označení motocyklu, protože model RC8 už KTM v nabídce měla, ale tenkrát to byl supersport poháněný véčkovým dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 1190 ccm. Novinka RC 8C vznikl ve spolupráci s firmou Krämer Motorcyclec a je stavěná na základě zkušeností pilotů jezdících v seriálu MotoGP. Měla by svým budoucím majitelům přinést stejné zážitky a emoce na okruhu, jako současných továrním i testovacím jezdcům.
Pojďme se na tu závodní střelu podívat trochu blíže. Kapotáž je přichycena rychloupínáky a je vyrobena z lehkého laminátu. Na některých částech je laminát vyztužen karbon-kevlarem. Z karbonu je vyroben přední blatníček, který lze snadno demontovat a ze stejného materiálu jsou rovněž aerodynamická křidélka, která se velmi podobají těm ze závodního modelu KTM RC16. Motocykl je vybaven velkým množstvím ochranných komponent proti pádu. Zajímavé je umístění palivové nádrže, kterou nenajdete tradičně vpředu, ale je umístěna v podsedlovém rámu, k němuž je připojena rychlospojkou pro její snadné vyjmutí.
Výrobce uvádí, že je novinka postavena na základech KTM 890 Duke R, ale z něj je tu vlastně asi jen dvouválcový řadový motor LC8 o zdvihovém objemu 889 ccm, usazený v příhradovém chrommolybdenovém rámu. Jen jeho parametry jsou oproti sériově vyráběnému Dukovi poněkud více závodnější, jeho výkon je 128 koní a točivý moment má hodnotu 101 Nm. Kyvná vidlice má spodní výztuhu a je vyrobena ze slitiny hliníku. Zajímavé jsou údaje o geometrii motocyklu, jeho rozvor je 1400 mm, závlek 98,6 mm a úhel řízení má 23,3°. Ten můžete navíc posouvat v obou směrech ve dvou krocích, vždy o jeden stupeň. Rozhodně oceníte i možnost nastavení řídítek a to v rozmezí 25 mm na výšku, 30 mm na šířku a úhel až 30°.
Samozřejmostí je možnost naladění podvozku díky komponentám od WP. Vpředu je plně nastavitelná USD vidlice s uzavřenou cartridgí WP Apex Pro 7543, vzadu je centrálně umístěný tlumič WP Apex Pro 7746 s hydraulicky nastavením předpětí a odskoků. Od stejné firmy je také tlumič řízení WP Apex Pro 7117. Nastavit lze offset přední vidlice na 26 nebo 28 mm a hýbat můžete i s výškou motocyklu, buďto přesunutím celého podsedlového rámu do jedné ze dvou nabízených pozic nebo nastavením délky zadního tlumiče. Nastavit ve třech krocích si také můžete stupačky a to v rozmezí 66 mm.
Líbit se vám zaručeně budou kovaná sedmnáctipalcová kola Dymagy obutá na slicích Pirelli Diablo Superbike SC1 o rozměrech 120/70 vpředu a 180/60 vzadu. Tyhle lehká kola budou brzděna čtyřpístkovými monobloky Brembo Stylema, zakusujícími se do 290 mm plovoucích kotoučů. Vzadu je rovněž plovoucí disk o průměru 230 mm brzděný dvoupístkovým třmenem. Atraktivní výbavou je radiální pumpa 19RCS Corsa Corta, kde si můžete zvolit brzdnou sílu. Normal má pomalejší nástup, Sport rychlejší a Race doslova okamžitý účinek.
Novinka je vybavena kompletní špičkovou elektronickou výbavou, jako závodní motocykl. Výfukové potrubí je zakončeno titanovou koncovkou od Akrapoviče. Veškeré informace můžete sledovat na přístrojové desce AIM MXS 1.2 RACE vybavenou GPS. Na pětipalcovém displeji si můžete zvolit informace, které chcete zobrazovat, tedy nejen informace o motoru, ale třeba také čas na kolo. K tomu všemu ještě obdržíte software AIM RaceStudio, díky němuž si budete moci veškerá data ihned analyzovat.
Tahle krasavice bude dělat radost rovné stovce zákazníků, kteří si budou chtít pořídit náčiní pro jízdu na okruhu. Cena motocyklu začíná na částce něco málo přes 900 tisíc korun a k tomu si ještě budete moci přiobjednat na míru šitou kombinézu od firmy Gimoto. Jen 25 z nich si bude moci ještě za speciální příplatek koupit víkend v Jerezu s testovacími jezdci Red Bull KTM Factory Racing a setkat se tak s legendami jako je Dani Pedrosa nebo Mika Kallio. Kromě toho, že se jim budou tito piloti intenzivně věnovat na okruhu, dostanou ke svému motocyklu ještě další sadu ráfků Dymag, náhradní brzdové destičky, stojan s nahříváky a kobereček pod motocykl.
Zdroj: KTM
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.7.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem