Loris Capirosi: zpět na okruhu
- Publikovno: 19.2.2012
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Na testech v Sepangu jsme se mohli poprvé setkat s Lorisem Capirossim v jeho nové roli. Tentokrát to ovšem nebylo za řídítky motocyklu, ale v pozici bezpečnostního technika pracujícího pro Dornu.
Trojnásobný mistr světa spolupracoval v Malajsii hlavně se společností Bridgestone, předával jí zpětnou vazbu na nové gumy, které tato společnost vyvinula pro letošní sezonu a dodává ji jezdcům MotoGP. Pojďme si tedy s Lorisem popovídat a poslechnout si, co on sám říká na veškeré změny jak v jeho životě, tak v MotoGP.
Lorisi, jak jsi se cítil, když jsi přijel na okruh a nemohl jsi usednout za řidítka závodního motocyklu a vyjet spolu s ostatními jezdci?
„Zejména první den když jsem sem přijel, tak bylo pro mě těžké vidět jezdce na okruhu. Já stál mimo trať, pozoroval je a chvíli mi to vážně přišlo líto, naštěstí to docela rychle přešlo. Myslím si, že je dobře, že jsem se rozhodl po dvaadvaceti sezonách v sedle skončit. Ve své nové roli bezpečnostního poradce jsem strávil mnoho času v boxech v rozhovorech s ostatními jezdci a hlavně, nachodil jsem víc jak stovku kilometrů pěšky.“
Jak vlastně došlo k tomu, že jsi začal pracovat pro Dornu jako bezpečnostní poradce?
„Již delší dobu jsme o tom hovořili s Carmelo Ezpeletem a on mi vždy říkal, že by byl rád, kdybych pracoval pro Dornu až skončím se závoděním. Už od roku 2003 jsem byl v komisi, která se zabývala zvýšením bezpečnosti jezdců a myslím, že jsem tu za celou dobu odvedl velký kus práce. Když jsem vloni oznámil konec mé závodní kariéry, rozhodl jsem se tuto nabídku práce přijmout, protože mohu pokračovat v tom, co jsem dělal již předtím. Pouze s tím rozdílem, že nyní se můžu této práci věnovat naplno a využít při ní mé letité zkušenosti, které jsem za celou svoji karieru nasbíral.“
Jaké jsou hlavní cíle, které by jste chtěl ve své nové roli dosáhnout?
„První krok, který jsem již učinil, bylo obnovit spolupráci s firmou Bridgestone a dohodnout se na dlouhodobém plánu rozvoje. Pneumatiky jsou velmi důležité z hlediska bezpečnosti jezdce, proto jsem rád, že jsme se společně zapojili do této práce. Obě naše setkání, jak vloni ve Valencii, tak nyní v Sepangu byly konstruktivní a moje pocity i pocity jezdců a japonského dodavatele pneumatik jsou zatím výborné.“
Jakou jste dostával zpětnou vazbu na specifikaci pneumatik během vašich rozhovorů s jezdci?
„Hlavní pocity z pneumatiky vyvinuté pro letošní rok jsou velmi dobré. Jezdci jsou spokojeni s jejich výkonem již během prvního zahřívacího kola a toto je důležité zejména pro jejich důvěru v tyto pneumatiky. Také experimentální přední pneumatika, která byla testována právě tady v Sepangu ukázala jezdcům směr vývoje, kterým se chce Bridgestone ubírat dál. Jsem rád, že jsem mohl poskytovat poznatky přímo od jezdců a zejména u nich bylo toto velmi dobře vnímáno.“
Takže vás jezdci ve vaší nové roli vnímají dobře?
„Rozhodně ano. Ve své funkci mám mnohem více úkolů a pomáhat s bezpečností pneumatik je jen jedna část, ale ve všem co dělám je nejdůležitější věc, že mluvím jejich jazykem. Byl jsem ve stejné pozici, jako jsou nyní oni a vím jak je mnohdy těžké něco vysvětlit někomu nezasvěcenému. Jezdci mě respektují a to je pro mě dobrá startovací pozice, pokud chci předávat dál jejich rady a požadavky.“
Jakým směrem se bude dále ubírat MotoGP v budoucnosti?
„Tento rok je poněkud odlišný od předchozích a to díky zavedení motocyklů CRT (komponenty jsou na tomto motocyklu levnější oproti závodním prototypům). Všichni víme, že náklady na závodění jsou velmi vysoké a my musíme hledat řešení jak je snížit. CRT je první krokem. Jestli to však znamená, že za několik let budou všechny motocykly CRT, na to je příliš brzy odpovídat. Můj osobní názor je ten, že bychom měli pokračovat v tomto nastaveném směru a doufám, že tento rok bude první, který přinese změny v MotoGP.“
- Přidat komentář +
- Publikováno: 19.2.2012
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky