Marco Simoncelli: smrt si nevybírá
- Publikovno: 23.10.2011
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Ital Marco Simoncelli (24 let) dnes podlehl těžkému zranění, které utrpěl během závodu třídy MotoGP na okruhu Sepang v Malajsii. Svůj poslední neplánovaný boj o svůj život prohrál v 10:56 místního času.
Jsou chvíle, kdy se těžko skládají slova v jeden rozumný celek, jsou chvíle kdy pocity útočí na vaší mysl a těžko se dá uvěřit skutečnosti a jsou momenty, kterým nechcete ani věřit. Mnohdy je slyšet, že motocyklová zápolení patří mezi ty nejnebezpečnější sporty a je třeba tedy počítat s jistým rizikem. Vědí to i sami jezdci, jejich týmy, organizátoři závodů. Pokud ale dojde k takovéto tragédii, všichni si uvědomí, že nejde rozhodně o žádnou plánovanou akci, nejde se na tento skličující moment připravit a bohužel nejde ani čas vrátit zpátky a předejít jakékoliv chybě vedoucí k osudovému okamžiku.
Marco Simoncelli se narodil 20. ledna 1987 v Itálii (Cattolica). Už od počátku své závodnické kariéry dokazoval svůj talent a pravé závodnické srdce. Od roku 1996 do přelomu tisíciletí pravidelně usedal za řídítka motocyklu kategorie Minimoto patřící mezi národní závody v Itálii. Poté hned přesedl do kategorie 125 ccm a dvakrát za sebou vyhrál titul mistra Itálie. Marco si tak pootevřel dveře pro cestu do světa. Jeho talent a bojovnost tak poprvé okusili jezdci i v mezinárodních závodech. Titul mistra Evropy v Honda Trophy v roce 2002 byl už vlastně odrazovým můstkem pro světová klání. V tom samém období Marco okusil první závod v MS ve třídě do 125 ccm a rozhodně zajímavým faktem je, že se tak stalo na Velké ceně České republiky v Brně. Tehdy dojel na 27. místě. V sezóně 2003 se zúčastnil už celého seriálu MS za tým Matteoni racing a na konci z toho bylo celkově 21. místo. V roce 2004 postoupil dokonce na 11. místo v závěrečné klasifikaci v sedle motocyklu Aprilia a zároveň okusil opojný pocit ze svého prvního vítězství v seriálu MotoGP. Rok 2005 zpečetil pátým místem v celkovém pořadí a byl čas ochutnat vyšší kubaturu do 250 ccm.
Přechod z motocyklu Aprilia na stroj značky Gilera o třídu výš byl první sezónu brán spíše jako rozkoukání v nové stáji s novým motocyklem a nejlepší výsledky se pohybovaly okolo šestého místa. Ovšem je třeba taky zdůraznit, že v té době Gilera po technické stránce nepatřila mezi absolutní špičku ve třídě do 250 ccm. V roce 2008 si spravil chuť a náležitě si i vychutnal své první vítězství ve třídě 250 ccm na domácí trati V Mugellu. Tento rok byl pro Marca Simoncelliho slibně rozjetý a zisk titulu mistra světa oslavil paradoxně na okruhu Sepang v Malajsii. Už tehdy byl známý svou dravostí a velkou odhodlaností jít za vítězstvím. V těchto podařených závodnických letech dostal také několik varování od Bezpečnostní komise pod velením Dorny a to za svůj v některých momentech agresivnější styl jízdy. Obhájení titulu ve třídě 250 ccm se v roce 2009 nedočkal a z celkové třetí pozice přestoupil v roce 2010 do nejprestižnější třídy MotoGP. V sedle motocyklu Honda stáje San Carlo Gresini jsme ho vídali svádět úžasné souboje až do tragického okamžiku, jenž se odehrál během dnešního závodu v Sepangu.
Vždy si ho budeme pamatovat jako usměvavého kudrnáče s vlající hřívou, energického a skromného, s velkou touhou stanout na stupních vítězů a jednoznačně se srdcem motocyklového závodníka na pravém místě. Je bezpochyby, že jeho talent byl znatelný při každém dosaženém úspěchu, což dokazoval do poslední chvíle i ve třídě MotoGP. Pokud je v motocyklovém nebi nějaký závodní okruh, věřím tomu, že Marco Simoncelli tam už zahřívá gumy na svém motocyklu.
- Přidat komentář 2
- Publikováno: 23.10.2011
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- včera - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- včera - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- včera - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
- 20.12. - MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech
- 20.12. - MS-SSP 300: 32 jezdců, 4 značky, 2 Češi
Další z rubriky
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou
- 21.11. - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem