Michelin testuje budoucí obutí MotoGP 2016

Ačkoliv ještě ani nezačala letošní sezona v šampionátu MotoGP, testovací jezdci z továrních týmů zkoušejí v Malajsii pneumatiky budoucího dodavatele obutí závodních motocyklů v královské třídě pro rok 2016.

Jezdci MotoGP po testech odjeli domů, zůstali jen tovární týmy a čtvrtý den v Sepangu byl vyhrazen pro testování nových pneumatik od výrobce Michelin. Vše je samozřejmě přísně utajeno, neboť je Dorna právně zavázána Bridgestonu, který ji platí nemalé peníze, aby mohl být oficiální dodavatel obutí a tuto výhodu následně využívá pro svou další reklamu a propagaci. Rozhodně by právě teď nestál o srovnávání s konkurencí.

Proto se také testů účastní pouze zkušební jezdci z továrních týmů a ti jsou zavázáni mlčenlivostí a mají přísný zákaz hovořit s tiskem. Nejsou ani měřeny časy na kolo, aby se vyhnulo jakékoliv konfrontaci s konkurencí. No a tak můžete kolem trati vidět stát několik novinářů, kteří se snaží se stopkami nebo s telefonem v rukou měřit čas sami.

Z neoficiálních časů vyplývá, že jsou pneumatiky o 1-2 vteřiny na kolo pomalejší než Bridgestone. Testovací jezdec Hondy, Hiroshi Aoyama, který jezdil tři předchozí dny s tovární RC213V obutou na bridgestonech, byl na michelinech o vteřinu pomalejší. Není to vůbec špatné číslo. Zajímavý je také údaj o pádech. Na výjezdu ze zatáčky číslo 5, která patří mezi rychlé levé a snadno průjezdné, se na jejím výjezdu poroučeli k zemi jezdci Hondy, Suzuki i Yamahy. Problém bude nejspíš s přilnavostí přední pneumatiky.

Jak uvádí manager Michelinu, Piero Taramasso, hlavním důvodem, proč byly testy prováděny již nyní je ten, že na příštích předsezóních testech v Sepangu si budou moci vyzkoušet obutí Michelin i samotní tovární jezdci. Nyní se testovalo sedm druhů předních a pět druhů zadních pneumatik. Jakmile vyhodnotí výsledky z dnešního dne, vyberou na další test tři druhy předních i zadních pneumatik, které dají k vyzkoušení továrním jezdcům. Na základě jejich zpětné vazby budou pokračovat v dalším vývoji a konstrukci, finální verze obutí by měla být hotova v červenci letošního roku. V sezóně 2016 počítá Michelin se třemi druhy předních i zadních pneumatik na každý závod v seriálu MotoGP.



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama