MV Agusta F4 1000 S: jednosedadlová milenka

Fascinující design, omračující výkony a vysoká exkluzivita – to jsou tři hlavní věci, které nám utkvěly v paměti po zkušenosti s litrovou MV Agustou.

Znovuzrozená italská značka MV Agusta uvedla plnokrevný litrový model teprve před rokem. U reinkarnace firmy, která se uskutečnila před několika lety, stála sedmsetpadesátka F4 a následně její otevřená verze nazvaná Brutalle. V každém případě každý, z těchto motocyklů je exkluzivním zbožím navazující na tradice a úspěchy značky ve velkých cenách.

Při prvním setkání s MV Agustou F4 1000 S se určitě každý zastaví nad jeho úžasným designem. Není divu sexy křivky kapotáže, letmo uložené zadní kolo a čtveřice výfukových koncovek na zádi křičí již z dáli. My jsme tu ale kvůli jízdě. Jak již nápisy na boku zadní části jednosedadlového (lze připlatit i za verzi 1+1) motocyklu napovídají máme co do činění s letošní novinkou. V rámu novinky je pak uložen řadový čtyřválec se zdvihovým objemem jednoho litru, který disponuje výkonem 166 koní, které asi nebudou mít s dvoumetrákovým strojem mnoho práce.

A skutečně! Hned po nastartování o sobě dává tento ďábel znát agresivním zvukem, který se po přidání plynu mění v nezaměnitelný ryk. Jedna,dvě, tři,..Netrvá dlouho a letíte po okresní silnici dvoustovkou. Přitom si musíte dávat pozor aby jste nejeli ještě na trojku po zadním. Motor MV Agusty F4 1000 S totiž táhne odspodu. A co zatáčky? Tam musíte Italovi trochu pomoci. A když pak budete chtít brzdit, jsou vám k dispozici klasické šestipístkové brzdy Nissin, které by však mohli mít větší nástup. Razantnost radiálně uložených třmenů, jimiž disponuje většina dnešních japonských supersportů to rozhodně není. Co se nám však líbilo ještě méně, jsou prakticky zbytečná zpětná zrcátka, ve kterých nic nevidíte a neúčinný větrný štítek, jenž při rychlostech nad 200 km/h trochu rezonoval. Vše je ale odpuštěno v momentu kdy zastavuji a kolemjdoucí tiše obdivují to umělecké dílo. MV Agusta F4 je totiž nestárnoucí originál, na který se jen tak nezapomíná. I proto je jeden exemplář vystaven v muzeu moderního umění ve španělském Bilbau.

Navíc litrový model svou cenou šesti set tisíc nijak výrazně nepřevyšuje svou konkurenci, a je zajímavé, že majitele tohoto skvostu byste u nás spočítali na prstech jedné ruky. Takže chcete-li vlastnit exklusivnější stroj než je například Ferrari, máte šanci.

Technické údaje

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec. Vrtání a zdvih 76 x 55 mm, zdvihový objem 998 cm3, kompresní poměr 13 : 1. Největší výkon 166 k (122 kW) při 12 700 1/min, největší točivý moment: 109 N.m při 10 200 1/min. Elektronické vstřikování „Weber Marelli“, tlakové oběžné mazání, elektrické spouštění a elektronické digitální zapalování.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod O-kroužkovým řetězem, vícelamelová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám z lehké slitiny, přední plně nastavitelné vidlice upside-down, tlumič řízení, zadní centrální pružicí a tlumicí jednotka. Brzdy kotoučové, vpředu dvojitá o průměru 310 mm se šestipístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 210 mm s jednopístkovým třmenem. Kola litá pětipaprsková 17“. Pneumatiky 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Rozvor 1408 mm, výška sedla nad zemí 810 mm, hmotnost bez náplní 192 kg. Objem palivové nádrže 21 litrů.

F4DSCN351301F4DSCN351402F4DSCN351703F4DSCN351804F4DSCN351905F4DSCN352006F4DSCN352507F4DSCN353008F4DSCN353309F4DSCN353510F4tapety_moto_MV_Agusta_F4_1000S_MV-Agusta-F4-1000S-1plus1-2005-00311F4tapety_moto_MV_Agusta_F4_1000S_MV-Agusta-F4-1000S-1plus1-2005-00512



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama