Norton V4 RR a V4 SS: oslnivý lesk
- Publikovno: 22.11.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Norton si na domácí motocyklovou výstavu v anglickém Birminghamu připravil pro své fanoušky dlouho očekávaný superbike a to hned ve dvou verzích.
O tom, že Norton připravuje superbike V4 v limitované edici jsme vám již psali, dokonce jsme zveřejnili i fotku, jak by mohl vypadat, ovšem realita je jiná. Mnohem lepší! Základní verze s označením V4 RR je oděná do chromové kapotáže, nenechejte se však nachytat, je to karbon napuštěný stříbrnou barvou. Cena by měla být kolem 870 tisíc korun. Luxusní verze s označením V4 SS má černou uhlíkovou kapotáž, ručně vyráběný hliníkový rám, ráfky z karbonu a cena se pohybuje okolo 1,4 milionu korun. Obě verze se budou vyrábět v limitované edici a jsou již téměř vyprodané. Takový zájem překvapil i samotného výrobce.
Norton se netají tím, že by měl být jeho supersport přímou konkurencí Ducati 1199 Panigale a do boje proti ní se pustil s vidlicovým čtyřválcem V4 s úhlem sevření válců 72°, s titanovými sacími ventily a zdvihovým objemem 1200 kubíků. Maximální výkon je více než 200 koní při 12500 1/min, krouťák má hodnotu 130 Nm při 10000 1/min. Hodnota vrtání a zdvihu je 82 mm x 56,8 mm, kompresní poměr 13,6:1.
Do výbavy dostal ty nejlepší elektronické balíčky, inerciální šestiosou měřící jednotku, bezspojkové rychlořazení, tempomat, rychlý start, protiprokluzový systém zadního kola, kontrolu trakce, přednastavené jízdní mapy - Road, Track a Pro-Race, přičemž mapa Road dokonce zobrazuje na sedmipalcovém barevném displeji pohled ze zadní kamery. Na displeji se vám rovněž zobrazují údaje o maximálním úhlu náklonu, měřič rychlosti jednotlivých kol na okruhu, maximální rychlost, ale i maximální možná brzdná síla.
Podvozek je plně nastavitelný a to včetně jednostranně uchycené kyvné vidlice, která byla vyrobena podle závodního motocyklu SG5 TT. Tlumiče, a to i včetně tlumiče řízení, jsou od firmy Öhlins, vpředu jsou NIX30, vzadu na zakázku vyrobený TTXGP. Brzdiče jsou od firmy Brembo, dva 330 mm kotouče vpředu jsou brzděny radiálně uchyceným monoblokem, vzadu je jednokotouč o průměru 245 mm. Všechna světla již využívají LED technologii. Suchá hmotnost motocyklu je 179 kg a do nádrže se vám vejde 18 litrů paliva. Norton vám k tomuto motocyklu nabízí závodní kit, který obsahuje komponenty z titanu. Motocykl pak bude o 8 kilogramů lehčí a bude mít zhruba o 10 koní vyšší výkon.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 22.11.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- dnes - Oficiální startovní listiny na rok 2025
- včera - Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP
- 19.11. - Testu vévodil Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Průběžně na čele stále Alex Marquez
- 19.11. - Test MotoGP: Po 2 hodinách vede Alex Marquez
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky