Rossi a Lorenzo představili svoji Yamahu YZR-M1 2016

Tovární tým Yamahy představil v Barceloně své závodní speciály Yamaha YZR-M1, které budou bojovat o přední umístění v letošní sezóně královské třídy MotoGP.

Zdá se, že motocykl YZR-M1 žádnou zásadní proměnou oproti loňskému modelu neprošel, tedy kromě toho, že bude nově obouvat sedmnáctipalcové pneumatiky značky Michelin. Pár technických údajů Yamaha představila, ale dá se říct, že nic zásadního ani konkrétního se z nich nedozvíte. Kupříkladu zveřejnila hodnotu výkonu, můžete si přečíst, že je vyšší než 240 koní, ale kolik může být reálná hodnota si i zkušení jezdci netroufnou odhadnout.

Pod kapotáží však přece jenom k nějakým inovacím došlo. Tou nejzásadnější je výměna řídící jednotky ECU, kterou dodává Magneti Marelli a kterou nyní musí mít všechny týmy závodící ve třídě MotoGP. Tento nový elektronický pomocník bude asi nejzásadnější problém, který budou muset japonští inženýři v týmu Movistar vyřešit v co nejkratší době. Druhou neméně důležitou záležitostí k řešení bude nastavení motocyklu na nové pneumatiky Michelin, které budou mít oproti dříve používaným Bridgestone jiné charakterové vlastnosti. Zejména problematická bude zatím přední pneumatika, která není tak přilnavá, jako ta od Bridgestone. Ti jezdci, kteří se s novým obutím a s novou řídící jednotkou sžijí co nejdříve, budou mít v začátku sezony malou výhodu.

Závodní tým Movistar má oproti konkurenční Hondě, Ducati nebo Suzuce dost velké zpoždění, neboť se na konci závodní sezóny soustředila hlavně na zisk prvních dvou příček a neměla tolik času na vývoj nových speciálů pro letošní rok, jako zmíněná konkurence, která již věděla, že je pro ně zisk titulu Mistra světa a Pohár konstruktérů nedosažitelný. Také se Yamaha neúčastnila testovacích dnů s novými pneumatikami Michelin, takže zatím nemají žádné podklady, se kterými by mohli pracovat při nastavování jejich motocyklů. První testy budou mít až v únoru na okruhu v Sepangu.

Za řídítka závodních speciálů týmu Movistar Yamaha se stejně jako vloni usadí loňský Mistr světa Jorge Lorenzo a vícemistr Valentino Rossi.

Technické údaje

Motor: vodou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1000 ccm, křížová kliková hřídel. Elektronické vstřikování. Řídící jednotka ECU: Magneti Marelli, v souladu s předpisy FIM. Výkon více než 240 koní, 176 kW.

Pohonné ústrojí: sekundární převod řetězem, šestistupňová převodovka kazetového typu s nastavitelnými poměry jednotlivých stupňů.

Podvozek: zdvojený hliníkový deltabox s nastavitelnou geometrií řízení, hliníková kyvná vidlice, přední vidlice Öhlins. Brzdy Brembo, dva 320 mm nebo 340 mm karbonové kotouče s dvěma čtyřpístkovými třmeny, vzadu jeden ocelový kotouč s dvoupístkovým třmenem. Kola kovaná magnesiová MFR 17", pneumatika Michelin, dostupná ve verzích slick, medium a na mokro. Hmotnost 157 kg, v souladu s předpisy FIM

1 2016 YZR M1 Yamaha011 2016 YZR M1 Yamaha021 2016 YZR M1 Yamaha031 2016 YZR M1 Yamaha041 2016 YZR M1 Yamaha051 2016 YZR M1 Yamaha061 2016 YZR M1 Yamaha071 2016 YZR M1 Yamaha081 2016 YZR M1 Yamaha091 2016 YZR M1 Yamaha101 2016 YZR M1 Yamaha111 2016 YZR M1 Yamaha121 2016 YZR M1 Yamaha131 2016 YZR M1 Yamaha141 2016 YZR M1 Yamaha151 2016 YZR M1 Yamaha16



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama