Suzuki GSX-R 1000: nejrychlejší samuraj

Co nejvíce technologií převzít ze závodních motocyklů! Přesně podle této zásady postupovala Suzuki při radikální modernizaci svého litrového supersportu.

Změny, které se odehrály na letiošním modelu, byly tak výrazné, že lze mluvit prakticky o novém motocyklu. Nový je motor a podvozek. Čtyřválec (999 ccm)má jiné vrtání i zdvih, a tak je ještě více podčtvercový, což znamená více otáček a výkonu. Ten nyní leží na hodnotě 138 kW, což v praxi znamená 185 koní a 120 N.m na zadním kole. Změnil se tvar spalovacího prostoru, zvětšilo se všech šestnáct titanových ventilů i komprese. Válce jsou pokoveny kompozitním materiálem SCEM. Celý motor je kompaktnější, kratší a o 500 g lehčí. Menší motor umožnil použít kratší rám z hliníkové slitiny svařený z pěti prvků. Zadní kyvná vidlice je delší, přední vidlice upside-down zlepšuje chování při prudkém brzdění.

Oproti svému předchůdci shodila novinka celých pět kilo. Celkem tedy nová Suzuki GSX-R 1000 váží 172 kilogramů. Není divu, že maximum tohoto stroje leží na hodnotě 295 km/h. Cena na českém trhu je 379 900 Kč.

suzuki-gsxr1000_2009_09suzuki-gsxr1000_2009_10suzuki-gsxr1000_2009_11suzuki-gsxr1000_2009_14suzuki-gsxr1000_2009_15suzuki-gsxr1000_2009_17suzuki-gsxr1000_2009_08suzuki-gsxr1000_2009_16suzuki-gsxr1000_2009_18suzuki-gsxr1000_2009_13



Login Přihlásit Registrace ›

 
Reklama