Suzuki GSX R1000 2017: litrový král
- Publikovno: 5.10.2016
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Suzuki měla při vývoji tohoto superbiku jediný cíl, být stále jedničkou mezi litrovými motocykly. Jestli se jim to povedlo se nyní nedá hovořit, ale našlápnuto mají moc dobře.
Vloni představili koncept Suzuki GSX R1000 a letos už je hotový produkční stroj a to rovnou ve dvou verzích, základní GSX R1000 a limitovaná edice GSX R1000R. Oproti předchozímu modelu má motocykl zcela nový motor a podvozek, hmotnost o tři kilogramy nižší a výkon 199,27 koní, obdržel také novou inerciální měřící jednotku, náklonové ABS, desetistupňovou kontrolu trakce, přednastavené jízdní mapy a odpružení od Showy.
Suzuki již během vývoje nového supersportu prohlašovala, že jej vyvíjejí za jediným účelem a to zůstat korunovaným králem mezi litrovými sportovními motocykly. Nyní prohlašuje, že je její motocykl nejsilnější, nejagresivnější při zrychlování a má ten nejčistší chod, jaký kdy GSX-R1000 mělo. Zároveň je i nejobratnější, nejkompaktnější a nejaerodynamičtější. Podle tohoto výčtu by to měl být naprosto dokonalý stroj.
Pohánět jej bude zcela nový, kapalinou chlazený čtyřválcový řadový motor o zdvihovém objemu 999,8 ccm s maximálním výkonem 199,27 koní a točivým momentem 117 Nm. Čtyřválec však využívá mechanického variabilního časování ventilů - Suzuki Racing VVT. Žádná elektronika ani hydraulika, funguje to přesně tak, jako u motocyklů jezdící seriál MotoGP. Vačka v rozvodovém kole se natáčí pomocí ocelových kuliček, které jsou vytlačovány odstředivou silou při konkrétních otáčkách. Díky tomuto variabilnímu časování je tak možno využít vyššího krouťáku již při nízkých otáčkách a zároveň můžete využít téměř o 5% vyššího výkonu v otáčkách přesahující hranici 10 000 1/min. Celý tento systém se nazývá Broad Power System.
Motor má dalších 1000 otáček k dobru, takže jej nyní můžete vytáček až do hodnoty 14 500 1/min. Zvětšil se také kompresní poměr na hodnotu 13,2 : 1. Oproti předchozí verzi má delší vrtání a kratší zdvih 76 x 55,1 mm.
Jak se asi dá předpokládat, nový litr je vybaven tunou elektroniky, která má pomoci jezdci maximálně vytěžit sílu motocyklu. Ústředním bodem je inerciální měřící jednotka IMU, která spolupracuje s desetistupňovou kontrolou trakce Motion Track TCS a s ABS. Motocykl je vybaven také Suzuki’s Drive Mode Selector (S-DMS), kde jsou přednastaveny tři jízdní režimy A, B a C. A je určena na závodní okruhy nebo na suché silnice, kde střídáte jednu zatáčku za druhou. Režim B je určen jak pro okruhy, tak pro běžný provoz na silnici a ve městě. Režim C je určen pro jízdu na mokru.
GSX-R1000R má také bezspojkové rychlořazení a to jak nahoru, tak i dolů, aniž byste museli povolit plyn a mačkat spojkovou páčku. Dále tu naleznete systém launch control, který vám zajistí maximálně rychlý rozjezd. Veškeré informace o motocyklu a elektronických systémech se vám zobrazují na novém LCD displeji, který je šikovně ukryt pod aerodynamicky tvarovaném plexi. Pro snazší vedení v zatáčkách je tu navíc elektronický tlumič řízení.
Suzuki má zcela nový podvozek, který je lehčí, menší a kompaktnější něž má aktuální model. Hmotnost motocyklu je 202 kilogramy, tedy pohubl o tři kila. O 20 mm se zvětšil jeho rozvor na hodnotu 1425 mm. Nový rám je o 10% lehčí a v jeho nejširším místě je o 20 mm užší. Lehčí je také podsedlový rám a to o jeden kilogram.
Změnou prošel i podvozek, který dostal komponenty od firmy Showa. Základní verze má vidlice Showa BPF (Big Piston Forks), eRková Showa BFF (Balance Free Forks) a zadní tlumič Showa BRFC lite (Balance Free Rear Cushion Lite). Původně se zvažoval semi-aktivní podvozek, ale nakonec zůstali u pasivního.
O spolehlivý brzdný manévr se vám postarají brzdy Brembo, vpředu dva kotouče o průměru 320 mm s radiálně uchycenými třmeny, vzadu je kotouč o průměru 220 mm s jednopístkovým třmenem Nissin. Během prudkého brzdění snižuje brzdový systém vztlak zadního kola a ABS funguje i během náklonu. Šestipaprsková hliníková kola jsou obuta na pneumatikách Bridgestone RS10.
Celkový vzhled GSX-R1000 je uhlazenější a štíhlejší. Byl kompletně přepracován, aby byl co nejvíce aerodynamický. Přední kapotáži dominuje LED světlomet, který je usazen mezi přívody vzduchu, nad kterými jsou ještě úzké pásky LEDkových pozičních světel. Stejnou technologii využívají i brzdové a zadní světlo a rovněž všechny směrovky.
Intermot 2016: Podívejte se také na novou Ducati SuperSport a SuperSport S, Yamaha MT-10 SP, KTM 1090 Adventure a 1090 Adventure R, Honda CBR1000RR Fireblade SP, Honda CBR1000RR Fireblade SP2, Honda CB1100 RS, Honda CB1100 EX, Moto Guzzi Audace Carbon, BMW K 1600 GT, BMW S 1000 XR, BMW S 1000 RR, BMW S 1000 R, BMW R nineT Racer a Pure, Aprilia RSV4 RR a RF, Aprilia RS125 a Vespa GTS 125/150.
- Přidat komentář +
- Publikováno: 5.10.2016
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- dnes - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky