Suzuki GSX S 1000 ABS 2015: nezkrotná asijská šelma
- Publikovno: 3.10.2014
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Je to už neuvěřitelných 35 let, kdy z továrny Suzuki vyjel první motocykl s označením GSX a historie se bude psát i nadále s představenou novinkou GSX S 1000, která je však výjimečná již svým vzhledem a novou konstrukcí.
Koncept původního GSX byl vysoce výkonný sportovní motocykl, jehož výkon jde nahoru v celém rozsahu otáček, je hbitý a mimořádně obratný. Myslím, že naprosto stejně by se dala charakterizovat i novinka GSX S 1000 nebo její sestra, kapotovaná GSX S 1000 F. Mimochodem to „S“ v označení motocyklu znamená Street Sport.
Novinka byla vyvinuta pro zkušené, sportovně založené jezdce, kterým poskytne mnoho zábavy během jízdy. Motor i podvozek jsou nastaveny tak, aby jste si užili zatáčky, zrychlení a bez problémů ustáli prudké brzdění. Řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 999 ccm si převzali od supersportu GSX-R 1000, který se vyráběl v letech 2005 - 2008 a patřil v té době mezi nejlepší motory, které v litrových supersportech byly. Oproti eRku však sedíte na eSku ve vzpřímenější poloze a tak je jízda o poznání příjemnější. Zalehnout na nádrž můžete v podstatě kdykoliv budete chtít.
Pro GSX S 1000 byl vyvinut zcela nový rám z hliníku, tak aby byla jeho hmotnost co nejnižší. Výrobce uvádí, že tenhle rám zvládne všechny povrchy, které na cestách potkáte, od prašných cest až po kočičí hlavy. No, to asi kluci japonský nejeli po D1. Standardním vybavením je multifunkční LCD displej, pomocný brzdný systém ABS a tři režimy kontroly trakce nebo ji můžete zcela vypnout.
Vzhled motocyklu byl inspirován krčícím se zvířetem, připraveným na lov. Agresivita z motocyklu čiší už při pohledu na LED světlomety. Celkový dojem ještě doplňuje laděný výfuk a zážitek z jízdy je téměř dokonalý. Motocykl bude k dostání ve třech barevných provedení, modrá metalíza, matná šedá a červenočerná.
Technické údaje
Motor: kapalinou chlazený řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec, DOHC. Vrtání a zdvih 73,4 x 59 mm, zdvihový objem 999 ccm, kompresní poměr 12,9:1. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.
Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární převod řetězem, mechanicky ovládaná vícelamelová anti-hopingová spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.
Podvozek: hliníkový rám Deltabox, plně nastavitelná přední obrácená teleskopická vidlice KYB typu upside-down, zdvih 120 mm. Zadní kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou. Brzdy kotoučové Brembo, vpředu dvojitá čtyřpístková o průměru 310 mm, vzadu jednoduchá s jednopístkovým třmenem, ABS. Kola hliníková litá. Pneumatiky 120/70 ZR17 vpředu a 190/50 ZR17 vzadu. Výška sedla nad zemí 815 mm, světlá výška 140 mm. Objem palivové nádrže 17 litrů.
- Přidat komentář 1
- Publikováno: 3.10.2014
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
Další z rubriky
- včera - Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem
- 18.11. - MV Agusta F3 Competizione: limitovaná edice
- 15.11. - KTM 1390 Super Duke GT: nejsilnější cestovní motocykl
- 13.11. - CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček
- 6.11. - Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava
- 23.10. - Dunlop SportSmart mk4: hypersportovní pneumatiky