Suzuki Hayabusa 2021: špičková elektronická výbava
- Publikovno: 16.3.2021
- Za?~Yazeno v:
- Autor:
Suzuki představila již třetí generaci svého supersportu Hayabusa. Nečekejte však žádnou pecku, vlastně jde jen o facelift předchozího modelu, ale i tak je tu nával emocí zaručen. Hayabusa je a stále bude stroj, který se pyšní nádherným designem, doprovázeným pověstí o nejrychlejším motocyklu. Nemít omezovač, tak se jistojistě budete pohybovat za hranicí 300 km/h.
Pověst o legendě si Hayabusa získala téměř okamžitě poté, co světu v roce 1998 poprvé představila tento stroj. Druhá generace tohoto rychlého motocyklu přišla až v roce 2008, jenomže na úspěch té předchozí verze už nijak nenavázala. Možná to ani tak nebylo jí samotnou, ale spíše tím, že se začal měnit trh a lidé se více než na supersporty, začali zaměřovat na cestovní motocykly.
Myslím si, že to nebude mít lehké ani třetí generace. Ono konkurovat kompresorem poháněné Kawasaki Ninja H2 SX půjde jen těžko. Trochu se přiznám, že jsem zklamaná, ze Suzuki už pár let unikala informace o tom, že pracují na motocyklu s přeplňovaným motorem, ale jestli tomu tak je, tak to rozhodně nepředvedli v tomto novém modelu. Nová generace Hayabusy má ostřejší tvary, nové tvary mají také průduchy na bocích motocyklu a celkově vypadá tato novinka svěžeji a mladistvěji. Všechna světla mají již technologii LED. Nová je také přístrojová deska, která vypadá velmi elegantně a přehledně.
Motocykl je poháněn čtyřválcovým motorem o zdvihovém objemu 1340 ccm, který prošel úpravou, aby splňoval emisní normu Euro5. Maximální výkon má 190 koní (140 kW) při 9700 ot/min, maximální kroutící moment je 150 Nm při 7000 otáčkách. Maximální rychlost je díky omezovači nastavena na 299 km/h. Zajímavý je údaj o zrychlení, kde to z nuly na stovku dokáže Hayabusa zvládnout za 3,2 sekundy. Spojka je antihoppingová.
Do výbavy dostala Hayabusa slušnou elektronickou výbavu pod označením Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) v čele se šestiosou inerciální měřící jednotku, která spolupracuje se šesti jízdními režimy (tři máte přednastavené a tři si můžete nastavit dle vašich potřeb), s elektronickým plynem, s trojicí motorových režimů, vypínatelnou kontrolou trakce nebo s wheelie systémem, který si můžete nastavit až v deseti úrovních. Suzuki vám také nabízí možnost nastavit si jeden ze tří úrovní brzdění motorem. Samozřejmostí je také náklonové ABS, obousměrné rychlořazení, tempomat, omezovač rychlosti, launch control a k tomu ještě systém proti sjíždění ze svahu a asistent rozjezdu do kopce.
Přepracovaný byl také plně nastavitelný podvozek KYB a nová jsou také sedmipaprsková kola obutá na pneumatikách Bridgestone S22, která byla speciálně vyvinutá pro tento motocykl. O bezpečné zastavení tohoto motocyklu se vám postarají brzdy Brembo Stylema. Pohotovostní hmotnost motocyklu je 264 kilogramů a do nádrže se vám vejde 20 litrů paliva. Do prodeje se tato novinka dostane v dubnu a prodejní cena by mohla být kolem 420 tisíc korun. Na výběr máte ze třech barevných provedení, černá se zlatou, bílá s tmavě modrou a stříbrná s červenou barvou.
Zdroj: Suzuki Global
- Přidat komentář +
- Publikováno: 16.3.2021
- Zařazeno v:
- Autor:
Nejnovější články
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 23.12. - John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship
- 22.12. - Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie
- 21.12. - Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR
- 21.12. - Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025
- 21.12. - MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha
Další z rubriky
- 23.12. - Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii
- 20.12. - BMW R 12 S: pocta ikoně
- 17.12. - Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování
- 12.12. - Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů
- 2.12. - Ducati Streetfighter V4 2024: lehčí a hbitější
- 29.11. - BMW F 900 R a F 900 XR 2025: lehčí a s větší výbavou